Om han blir dömd för mord, mordförsök samt 3 fall av grovt barnfridsbrott, så lär ju dom 3 lägga på något år på straffet? Samt så lär han behöva betala skadestånd till barnen. Så det gör väl skillnad?
Det gör absolut NOLL skillnad och är bara en rent idiotisk åtalspunkt i sammanhanget. Fyller noll funktion och gör ingen nytta för någon.
Lagen är en sak, och den mentala skadan en annan efter att som barn varit offer i den här situationen.
För en anhörig, ett barn, kan en sådan förklaring att pappan var psykisk sjuk, kunde inte hjälpa att han inte tolkade verkligheten som den är, underlätta förståelsen och bearbetningen i någon grad, tänker jag.
Men att med sin sinnens fulla bruk fösöka döda barnens mor framför deras ögon dessutom, det är oförlåtligt i de flestas ögon.
Din egna intressen går långt före barnens väl och ve. Det är tvärtom något som de flesta föräldrar skulle med risk för sitt eget liv aldrig tillåta att de barn man älskar ska vara med om!
Lagen är sådan att om han befinns skyldig till åtalspunkterna, men har agerat under "allvarlig psykisk störning" och har behov av rättspsykiatrisk vård, döms han ju inte till fängelse. Men det var inte det jag hade i åtanke när jag menade att jag hoppades...
Förstår inte ditt svar. Frågan jag ställde var "varför hoppas du att han döms för barnfridsbrott i det här fallet"?
Tack! Ja jag har kanske en förmåga att se igenom folk lite.
Tycker också WT är intressant. Folk tänker oftast trailer park människor i USA men jag tycker många svenskar idag är WT- det är just fasaden de sätter upp samtidigt som de har låg-/ medelinkomstjobb men vill låtsas ha the high life. Jag har absolut inget emot låginkomsttagare och ärliga foton på semestrar till Skara Sommarland. Men när det är så uppenbart att man vill sälja en bild av sig och sin familj- dyr bil, golfande, välklädda barn som paraderas upp, dyra semesterresor utomlands man kanske köpt på kredit osv- då blir det obehagligt. Det är totalt WT för mig.
Ja, WT är dels klass och dels ras, att vita fattiga personer utan "stil" är sopor och borde kastreras och spärras in på dårhus, lite grann som "n*ger"
I USA är det redneck och "Trumpare" som är White Trash i Sverige raggare och SD snubbar. Det är ett människoförakt. Men intressant WT föredrag
--->det är just fasaden de sätter upp samtidigt som de har låg-/ medelinkomstjobb men vill låtsas ha the high life<---
Får lite medelklass(?) En gång i Phuket vibbar av H*nrik. Det är nog absolut något som gått snett i H*nriks "succe-strävan" Fasaden ramlade ihop och han fick ett super-psykbryt.
TikTok mrddd999 blir påhoppade av puckade pk-konsesus brudar som inte fattar en fråga och beter sig som hjärndöda idioter
mrddd999: Helt sjukt, vad hände..va hon otrogen😵💫
Och helvetes drevet börjar...
mrddd999
R I P 🙏Vem var det som gjorde det?
iceman
Henrik till höger på bilden
mrddd999
Helt sjukt, vad hände..va hon otrogen😵💫
Simone.s.j.k
Är det legitimt att mörda någon för otrohet tkr du?🤨
mrddd999
Skulle jag tycka det?🤦♂️
Simone.s.j.k
Din fråga I detta är helt irrelevant I relation till hennes öde. Därav undrar jag om du tycker det I så fall är en legitim anledning till händelsen.
mrddd999
Min fråga är allra högsta grad relevant, folk vill veta🤷♂️
Simone.s.j.k
En relevant fråga hade varit ”vad hände?”…
mrddd999
Vad spelar det för roll, otrohetsaffärer är rätts så vanliga i många förhållanden..
Louise 🇸🇪
Men gud vad är det du skriver människa?
Simone.s.j.k
Absolut, men du ställer frågan som att det skulle vara en godtagbar anledning till att mörda någon.. därav min fråga till dig.
mrddd999
Vad🤷♂️
mrddd999
En vanlig fråga🤷♂️
🇵🇸🇵🇸🇵🇸 a.m.r.a 🇸🇪🇧🇦
på allvar hur mår du vännen!!!!
mrddd999
Mår fina fisken🤷♂️
🇵🇸🇵🇸🇵🇸 a.m.r.a 🇸🇪🇧🇦
🤦♀️🤦♀️🤦♀️🤦♀️
mrddd999
Förstår inte vad du vill🤷♂️
idil
Det är inte social acceptabelt att ställa alla frågor vi undrar. Din fråga var högst opassande. Ibland har vi inte föräldrar som förklarar saker för oss.
Sven
döda han henne för att hon var otrogen?
Shmunkkk
När sa han det? Han frågade OM hon var otrogen? Inte att det var rätt😂
mrddd999
Dina föräldrar då kan jag tänka mig, man ska fråga annars får man aldrig veta något..precis som i skolan🤷♂️🤦♂️
idil
Man behöver inte veta allt. Det som är poängen.
mrddd999
Annars får man ju inte veta något, oavsett passande lr poäng😁
LivAbrahamsson🇸🇪
Han försökte även mörda en annan kvinna, läser du inte nyheterna ?
mrddd999
Jo jag vet, läser nog mer än du😂
LivAbrahamsson🇸🇪
Säger du till en främling på sociala medier, som att du skulle ens veta 😂
idil
Bra att du är med på att du struntar i vad som är lämpligt i mänskliga relationer.
mrddd999
Du får nog läsa om😁
Senast redigerad av ett2ett2ett2 2025-05-12 kl. 17:04.
Vad är det som är så fint med det, fattar inte varför en arbetsgivare gör så. Hon hade inte alls jobbat länge hos dem – tycker detta är så smaklöst och nästan som man söker uppmärksamhet.
Har aldrig varit med om att en arbetsgivare gör så.
Håller mer. Känns som att använda sig av tragedin som pr? :/ . Riktigt osmakligt! Om dom inte väntat ett litet längre tag. För belysa våld i nära relation behövs absolut. Men som sagt för tätt in på..
Har arbetat med många chefer i alla möjliga organisationer där medarbetare har gått bort och eller drabbats av kriser, aldrig någonsin har jag sett någon bete sig som hennes arbetsgivare gör just nu.
Vill man gå ut med sån information gör man det diskret och ofta internt och sen låter man anhöriga sköta det andra.
Med tanke på hur mycket bilder han lagt upp tillsammans med sina barn så måste det ha slagit slint riktigt jäkla rejält. Han har inte bara förstört livet för sina ex utan även sina barn och sen, som det verkar, försökt ta sitt eget liv?
Han ser ju lite märklig ut på de bilder han tidigt på sig själv. Risken är väl stor att han försöker ta livet av sig igen när insikten om hur mycket han fuckat upp börjar sjunka in när han vaknat upp igen.
Det slår sällan fel att dem som försöker uppvisa den "finaste" fasaden för helt okända människor, som i detta fall på internet - egentligen är de största skurkarna.
Vad är det som är så fint med det, fattar inte varför en arbetsgivare gör så. Hon hade inte alls jobbat länge hos dem – tycker detta är så smaklöst och nästan som man söker uppmärksamhet.
"Vi ses i Nangiala" - det där blir ju bara väldigt konstigt.
Ja, det var väl synd då att han inte gjorde det! Jävla aset som han är!
För mig kvittar det, vad han skar av sig eller inte. Men om det är viktigt för dig så visst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkepaus
Jag menar källkritik.. Vilken idiot kan kläcka ur sig vad som helst och tråden blir sönderskuren. Såsom nedanstående exempelvis. Någon tyckte det var kul att påstå att han skurit av sig kuken.
Ja det är dumt, men det brukar ordna sig efter ett tag, vad som är sant eller inte.
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
"Vi ses i Nangiala" - det där blir ju bara väldigt konstigt.
Citerar delar från inlägget: ”I fredags nåddes vi av det fruktansvärda beskedet att vår älskade vän & kollega Nicole Bellandi fallit offer för ett brutalt vansinnesdåd, hon föll offer för våldet i nära relation och förlorade sitt liv.”
Det står inte ”mördad”, stor skillnad på hur man utrycker sig!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!