2025-05-11, 19:45
Medlem
Just alla sådana här namnbyte år efter är dömt att misslyckas. Folk kommer hänga kvar med det gamla namnet
Citera
2025-05-11, 19:48
Medlem
Varför ens byte.. Arlanda heter ju Arlanda av just en anledning. Då den ligger i Husby-Ärlinghundra socken som i folkmun kallades Arland..
Citera
2025-05-11, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenAvBajs
Det ska ju naturligtvis heta något som låter bra på engelska. Inga jävla svenne namn som ingen icke-svensk turist kan uttala. Stockholm International Airport är därför simplast och rimligast. Eller Swerabia International Airport. Passar rätt i tiden. Varför inte Welfare International Airpoft?
Sååå, "Alfred Nobel" är ett jävla svenne-namn som ingen icke-svensk kan uttala?
Jävlar va jobbigt alla icke-svennar har det varje år den 10 december...
Citera
2025-05-11, 21:24
Medlem
Tranquility Bass avatar
Jag vet inte hur andra tänker men jag har aldrig valt resmål efter vad flygplatsen heter. Tror att man överdriver vinsterna med att döpa om Arlanda. Blir väl lite som Globen, oavsett vad den heter officiellt kommer alla kalla den Globen. I Globenfallet får dock ägaren in pengar, ett namnbyte på Arlanda kommer bara kosta pengar.
Citera
2025-05-11, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hapoel
Det ligger en motion i Riksdagen om ett namnbyte, från Stockholm Arlanda Airport till Alfred Nobel Airport.
Tydligen många som går i taket för detta.
Jag kan nog tycka det är lite mer modernt att marknadsföra sig med en känd och positiv klang person med klar svensk identitet som alla utlänningar kan känna igen.
Jag är för, men för att lugna massorna göra som i t ex Madrid, behålla det gamla namnet och lägga till det nya (Barajas Adolfo Suarez Airport). Det skulle då bli: "Arlanda Alfred Nobel Airport" och behålla IATA-koden ARN.
Vad tycker ni?

Jag skulle då inte ha något emot det. Så länge det inte blir någon politisk galjonsfigur som Palme eller Anna Lind.
Citera
2025-05-11, 22:00
Medlem
Blir det namnbyte, kanske det går några år innan man säljer ut det till marknaden..

Då blir det namnbyte igen, som med ishallar mm.

Då kanske namnet blir "Quatar north airport"...
Citera
2025-05-11, 22:21
Medlem
Magnificoos avatar
Carl von Linné Airport vore bättre än Alfred Nobel.
Citera
2025-05-11, 22:31
Medlem
Borde heta Bromma Norra.
Citera
2025-05-12, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qeight
Alfred Nobel är död och kan inte ge samtycke. Arlanda kan istället bli Fredrik Reinfeldt International Airport eller Håkan Juholt Take Off, whatever menar jag.

Ulf Kristersson Ejection Site ligger bra i truten annars.
Citera
2025-05-12, 14:29
Medlem
george.sthlms avatar
Med tanke på hur flygplatsen sköts och drivs i dag så borde den heta Kalle Anka airport.

Blir det namnbyte så inte fan blir det till Nobel.

Det blir namnbyte till högstbjudande, typ Redbull airport
Citera
2025-05-12, 14:31
Medlem
afraidofmatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hapoel
Det ligger en motion i Riksdagen om ett namnbyte, från Stockholm Arlanda Airport till Alfred Nobel Airport.
Tydligen många som går i taket för detta.
Jag kan nog tycka det är lite mer modernt att marknadsföra sig med en känd och positiv klang person med klar svensk identitet som alla utlänningar kan känna igen.
Jag är för, men för att lugna massorna göra som i t ex Madrid, behålla det gamla namnet och lägga till det nya (Barajas Adolfo Suarez Airport). Det skulle då bli: "Arlanda Alfred Nobel Airport" och behålla IATA-koden ARN.
Vad tycker ni?

Arlanda AfraidofMats Airport.
Citera
2025-05-13, 11:15
Medlem
Fag Flag Drome
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem