Citat:
Ursprungligen postat av
Korvas6078
Jag tror helt ärligt hon är för ”delulu” för att söka vård. När hon förlorade sin lägenhet och sen fått pengar för den sa hon i en live att ”tänk, jag är miljonär vid 50 års ålder, inte många som kan säga det!”
Tror hon tkr att hon lever ett riktigt lyxliv just nu. Dricker när hon vill, behöver varken jobba, städa eller laga mat. Ett bohemiskt liv där man bara dricker, umgås med diverse karlar, shoppar och lever i nuet.
Folk frågar sig alltid varför hon inte skaffar jobb och lägenhet, men hon vill ju inte leva så men är tyvärr för sjuk för att på riktigt ta tag i sig själv och leva så som hon verkligen hade velat så istället lever hon något slags romantiserat hemlöst liv.
Jag tror hon kan romantisera riktigt hemlöshet och fattigdom också, den som kommer väldigt snart med tanke på hennes ekonomiska situation, så tror aldrig hon kommer söka hjälp eller förändra sig.
Allvarlig sjukdom eller en karl ”som kan styra upp mig” som hon så ofta säger, är det som krävs. Eller så tar alkoholen helt enkelt kål på henne men som hårt supande alkis kan man tyvärr leva länge.
Jag har också varit inne på liknande tankegångar, som i grunden kanske handlar om starka skygglappar och sedan har hon ju även bristande verklighetsförankring ibland som när hon exempelvis trodde att Kronofogden skulle strunta i hennes lägenhet och 200 000-kronors skuld bara för att hon varit "fiffig" och bytt lås när de kom. Hon visar ibland prov på väldigt märklig "problemlösningsförmåga" där hon nästan verkar kognitivt nedsatt, vilket rimmar illa med tidigare liv, å andra sidan kan alkoholen ha bidragit till att hjärnan tagit skada, men det håller hon säkert inte själv med om. Mycket tragiskt, men hon är inte den första som förlorar allt pga sin älskade drog.
Jag menar, kvinnan påstår att hon "nästan är färdigutbildad ekonom" och då borde hon veta att en miljon inte är mycket pengar om pengar bara flödar ut och aldrig fylls på. Men det verkar hon alltså inte göra. Mycket märkligt hur man kan börja leva i en sån fantasivärld.