2025-05-11, 15:41
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Ja, han vägde mer. Så kroppen tar mer stryk av alkohol ifall man är underviktig?

Klart det gör och hade inte hon något med sköldkörteln också?
Citera
2025-05-11, 16:11
Medlem
vonDys avatar
[quote=xtriologi|91860644]
Här har vi en av kärringarna som tycks ha tagit åt sig av min kommentar.
Nej, hon är väldigt tight i kroppen för sin ålder. Allt annat är att förneka verkligheten och fakta, för att man inte vill acceptera den.
Betyder inte att det är en hälsosam kropp för det.

Din påstådda vänkrets med någon slät 65 -åring är nog påhittat och får tas med en skopa salt.
Syftar på kroppen nu, inte ansiktet.
Även om det säkert finns en o annan välbevarat fruntimmer i den

Kalla mig vad som känns bäst för dig.
Du är ny i tråden?

Åter till Ämnet; Pia Nyberg Gräddrumpan då.
Hon ser väldigt sliten ut, för att ens fyllt 50.
Citera
2025-05-11, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Klart det gör och hade inte hon något med sköldkörteln också?

Tror även det stämmer.
Alkolholen påverkar sannolikt hjärnan, och andra organ ännu mer negativt om man är underviktig. Så lär bli mer ofattande hjärnskador, livshotande tillstånd, skrumplever osv. Om man ens överlever så länge.
De flesta som missbrukar kanske ändå har kontakt med sjukvården ibland och på så viss håller sig levande?
Verkar inte som hon har någon vårdkontakt alls.
Senast redigerad av xtriologi 2025-05-11 kl. 16:15.
Citera
2025-05-11, 16:18
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtriologi
Tror även det stämmer.
Alkolholen påverkar sannolikt hjärnan, och andra organ ännu mer negativt om man är underviktig. Så lär bli mer ofattande hjärnskador, livshotande tillstånd, skrumplever osv. Om man ens överlever så länge.
De flesta som missbrukar kanske ändå har kontakt med sjukvården ibland och på så viss håller sig levande?
Verkar inte som hon har någon vårdkontakt alls.

precis och om det nu är något hon Är rädd för så är det just... Sjukvården.
Hon kan gå hem till främmande människor men sjukhus är läskiga. Eller läggas in för vård
Senast redigerad av Tarmstuvning 2025-05-11 kl. 16:22.
Citera
2025-05-11, 16:53
Medlem
Citat:
precis och om det nu är något hon Är rädd för så är det just... Sjukvården.
Hon kan gå hem till främmande människor men sjukhus är läskiga. Eller läggas in för vård

Fast hon har väl inte så många krämpor vad vi vet om? Vikten är inget alarmsymptom eftersom hon hårdbantar, utan det påtagligaste för utomstående är att hon är gul runt ögonen, vilken en normal människa hade kollat upp, men hon är nog otroligt rädd att få diagnosen alkoholism (skam?) och få höra att hon borde avgiftas. Hon får ju ut något av att dricka massor annars hade hon inte gjort det.

En alkad tant 50+ är ju något som många i samhället ser ner på, då man "borde vara gammal nog att veta bättre", möjligt att Gräddis tror att även läkarna tänker så.
Senast redigerad av Florman 2025-05-11 kl. 16:57.
Citera
2025-05-11, 17:04
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Fast hon har väl inte så många krämpor vad vi vet om? Vikten är inget alarmsymptom eftersom hon hårdbantar, utan det påtagligaste för utomstående är att hon är gul runt ögonen, vilken en normal människa hade kollat upp, men hon är nog otroligt rädd att få diagnosen alkoholism (skam?) och få höra att hon borde avgiftas. Hon får ju ut något av att dricka massor annars hade hon inte gjort det.

En alkad tant 50+ är ju något som många i samhället ser ner på, då man "borde vara gammal nog att veta bättre", möjligt att Gräddis tror att även läkarna tänker så.

Ja det där har jag reagerat på. Varför är hon gul runt ögonen? Trodde det var utsmetat smink.
Visst. Även jag är smal och undernärd men jag har aldrig varit gul så.
*goggla*
Aha.. Gulsot, leverproblem. Där ser man. Lärde jag mig något nytt.
Jag ser inte ner på det.
Jag ser en människa som behöver hjälp men om hon inte vill ta emot hjälp blir det svårt.
Kanske denna Kebabjesus är bra för henne trots allt?
Citera
2025-05-11, 18:11
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ja det där har jag reagerat på. Varför är hon gul runt ögonen? Trodde det var utsmetat smink.
Visst. Även jag är smal och undernärd men jag har aldrig varit gul så.
*goggla*
Aha.. Gulsot, leverproblem. Där ser man. Lärde jag mig något nytt.
Jag ser inte ner på det.
Jag ser en människa som behöver hjälp men om hon inte vill ta emot hjälp blir det svårt.
Kanske denna Kebabjesus är bra för henne trots allt?

Han kanske en god människa.

Men varför så engagerad i Tanten Pia Nyberg?
Så till den grad, att han upplåter sina 10 SOC/ MIG kvadrat, för henne att dela?

Tjöper inte Tjärlek riktigt..??
Citera
2025-05-11, 18:13
Medlem
vonDys avatar
Alltså KebabDjäsus
Citera
2025-05-11, 18:14
Medlem
Hon plockar bort pinsamma inlägg . Som grinchen i cameltoe.
Citera
2025-05-11, 18:40
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snattran
Hon plockar bort pinsamma inlägg . Som grinchen i cameltoe.

Jag som trodde Pia Pissfitta var stolt över sin nya accessoar "Cameltoe"!

Tänker vara lite vulgär här, på Pia-vis givetvis, då jag var helt hundra på att hennes syfte med den blåa trapetsklädseln för loppcirkusen, var att "lyfta fram de gräddigt, välformade och inbjudande läpparna in till det härliga, lilla nöjesfält för män att förlusta sig i". Nähä...alltså inte.
Citera
2025-05-11, 18:40
Medlem
Jag tror helt ärligt hon är för ”delulu” för att söka vård. När hon förlorade sin lägenhet och sen fått pengar för den sa hon i en live att ”tänk, jag är miljonär vid 50 års ålder, inte många som kan säga det!”
Tror hon tkr att hon lever ett riktigt lyxliv just nu. Dricker när hon vill, behöver varken jobba, städa eller laga mat. Ett bohemiskt liv där man bara dricker, umgås med diverse karlar, shoppar och lever i nuet.
Folk frågar sig alltid varför hon inte skaffar jobb och lägenhet, men hon vill ju inte leva så men är tyvärr för sjuk för att på riktigt ta tag i sig själv och leva så som hon verkligen hade velat så istället lever hon något slags romantiserat hemlöst liv.
Jag tror hon kan romantisera riktigt hemlöshet och fattigdom också, den som kommer väldigt snart med tanke på hennes ekonomiska situation, så tror aldrig hon kommer söka hjälp eller förändra sig.
Allvarlig sjukdom eller en karl ”som kan styra upp mig” som hon så ofta säger, är det som krävs. Eller så tar alkoholen helt enkelt kål på henne men som hårt supande alkis kan man tyvärr leva länge.
Citera
2025-05-11, 18:53
Medlem
vonDys avatar
Kanske någon hugad här med tid, som vill kontakta Skatteverket imorgon?

Och fråga varför hon är skriven på Stora Nygatan 22,Sthlm Ramilton Hostel sen 28/4 , efter vräkningen därifrån.

Två Hostel’s efter, och nu i ” smyg” på något SOC/MIG boenderum, hos KebabDjäsusen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in