2025-05-11, 17:46
Medlem
SoulOfSophias avatar
Istället för att bete sig som trevliga gentlemän mot kvinnor, så hatar incels kvinnor pga att dom inte får ligga. Moment 22 - hade dom slutat hata kvinnor så hade kvinnor varit mer intresserade av dom. Kvinnor vill inte föröka sig med någon som är kvinnofientlig, särskilt inte runt potentiell avkomma. Men eftersom incels vägrar rätta sig efter detta, så indikerar det på att dom egentligen inte är särskilt intresserade av sex.

Jag tycker det är jättepinsamt med deras metoder att "försöka få kvinnor", där det skrivs inlägg om att "kvinnor måste sänka sina krav på män!" (ned till deras nivå hoppas dom... så att dom får ligga...). Allt detta istället för att göra ett seriöst försök att vilja få en kvinna, genom att behaga henne.

Detta beteende antyder låg sexdrift. Är det så enkelt? Att incels är männen med lägst sexdrift, och därför också minst villiga att anstränga sig för att få en kvinna? Eller finns det andra förklaringar?
Citera
2025-05-11, 17:51
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Istället för att bete sig som trevliga gentlemän mot kvinnor, så hatar incels kvinnor pga att dom inte får ligga. Moment 22 - hade dom slutat hata kvinnor så hade kvinnor varit mer intresserade av dom. Kvinnor vill inte föröka sig med någon som är kvinnofientlig, särskilt inte runt potentiell avkomma. Men eftersom incels vägrar rätta sig efter detta, så indikerar det på att dom egentligen inte är särskilt intresserade av sex.

Jag tycker det är jättepinsamt med deras metoder att "försöka få kvinnor", där det skrivs inlägg om att "kvinnor måste sänka sina krav på män!" (ned till deras nivå hoppas dom... så att dom får ligga...). Allt detta istället för att göra ett seriöst försök att vilja få en kvinna, genom att behaga henne.

Detta beteende antyder låg sexdrift. Är det så enkelt? Att incels är männen med lägst sexdrift, och därför också minst villiga att anstränga sig för att få en kvinna? Eller finns det andra förklaringar?

Jag vet inte, jag tror snarare det har med bekvämlighet.

Dom hänger med sina kompisar online, alla håller med varandra, man behöver inte gå ut och prata med nån eller ta itu med nåt nånsin. Sen justifierar man det genom att påstå att det är hopplöst och kvinnornas fel att dom inte vill ligga med en arbetslös kille helt utan charm, intelligens, världsvana, intressen, personlig hygien, och som byggt upp en trygg liten kokong av hat mot just kvinnor för att slippa möta faktumet att det ÄR hans fel att han inte får knulla.

Det blir liksom enklare att aldrig behöva ändras eller möta verkligheten
Citera
2025-05-11, 17:52
Medlem
Citat:

Finns väldigt många andra förklaringar, de kan ha haft otur med sitt medfödda utseende eller vara födda blyga.
Citera
2025-05-11, 18:04
Medlem
StudiumValors avatar
[quote=SoulOfSophia|91861840
[/QUOTE]
jag tycker det antyder hög sexdrift.
man tycker det är så viktigt så att man tom tar sig mödan att debatterar det.
Förklaringarna är många
- dåligt självförtroende
- för hög självbild
- låg social kompetens
--------
incels är nog de värst smygrunkarna som finns
Citera
2025-05-11, 18:05
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinsmurfen
Finns väldigt många andra förklaringar, de kan ha haft otur med sitt medfödda utseende eller vara födda blyga.

Fuck that. Dom ser alla normala ut efter litet sökningar på berömda varianter, några litet mindre men en dusch senare hade det vart helt ok. "Blyg" ALLA är blyga. Det är liksom default. Vi har ALLA vart tvugna att kämpa igenom det.

Det är bara deras eget fel. Ingen annans. Bara deras. Dom kunde ta itu med sina problem.

Visst vissa är också mentalsjuka så fine - det kan man ju inte enkelt rå för. Men bortom den lilla klicken: nope.
Citera
2025-05-11, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Fuck that. Dom ser alla normala ut efter litet sökningar på berömda varianter, några litet mindre men en dusch senare hade det vart helt ok. "Blyg" ALLA är blyga. Det är liksom default. Vi har ALLA vart tvugna att kämpa igenom det.

Det är bara deras eget fel. Ingen annans. Bara deras. Dom kunde ta itu med sina problem.

Visst vissa är också mentalsjuka så fine - det kan man ju inte enkelt rå för. Men bortom den lilla klicken: nope.
De jag känner har ett ofördelaktigt utseende och är blyga iallafall.
Citera
2025-05-11, 18:15
Medlem
De kanske har gått på jämställdhetsfinten och ställer inte upp på gamla ojämställda parningsritualer där mannen förväntas uppvakta och kvinnan väljer.
Citera
2025-05-11, 18:18
Medlem
Europes avatar
Nja, jag vet inte. Jag har inte världens sexdrift, men har i perioder varit rätt uppvaktad av kvinnor, så uppenbarligen blir det inte automatiskt så. Faktum är att inte minst kvinnor har kommit med häpna kommentarer när de har sett hur främmande kvinnor tar kontakt med mig, så tydligen tycker de inte att det är så vanligt med kvinnor som raggar öppet.

I förbigående har även kvinnor som har sex med mig verkat helt överraskade när andra kvinnor har stött på mig…jag menar, hur jäkla otroligt tycker de att det är när andra kvinnor visar intresse, när de själva har sex med mig!? Jag tycker själv att det är konstigt, med tanke på att jag inte är värst snygg, inte är värst social (är autistisk), inte har social status och ofta har varit fattig, men jag har ju andra sidan inte heller valt att ha sex med mig själv.

Men om vi inte talar om alla män som nu är ofrivilligt i celibat, utan talar om de som många menar med ”incels” (som till exempel TS verkar göra), det vill säga män som även har vissa uppfattningar som kopplas till diverse ”incelcommunities”, så kännetecknas väl de männen snarare av en allmänt negativ attityd mot både kvinnor och mycket annat, samt anser att kvinnor egentligen är skyldiga dem något? En allmänt negativ inställning är ganska oattraktivt i de flesta kvinnors ögon, samt självfallet är inte kvinnor skyldiga dem någonting. Jag tror många av dessa skulle ha mycket bättre chanser med kvinnor om de kunde lämna den mentaliteten. Sedan tror jag många fortfarande skulle ha problem med till exempel låg social kompetens.

De med allra minst sexualdrift, de asexuella, torde väl i flesta fall snarare leva i frivillig celibat?
Senast redigerad av Europe 2025-05-11 kl. 18:22.
Citera
2025-05-11, 18:18
Avslutad
Citat:

Jo, det finns andra teorier. Som att de är bortskämda små glin som växt upp med en mamma som strösslat sonens fotsteg med rosenblad och alltid tyckt att han har varit enastående fantastisk unik . De har växt upp och odlat en självbild som för det första är helt orealistisk för det andra krockar med verklighetens villkor.
De är bortskämda barn i en vuxen kropp, och det brukar inte vara en fördel någonstans. Incels , gissar jag, har inte bara problem med det motsatta könet utan även som kamrat, på jobbet och som nära vän.
Blir lite orättvist att endast rama in Incels som någon som specifik har svårt att få ett ligg, när helheten är så mycket mer omfattande besvärligt på många fronter samtidigt.
Senast redigerad av Upplyften 2025-05-11 kl. 18:58.
Citera
2025-05-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken

Det verkar för mig som att de som skriver nedlåtande om incels främst ägnar sig åt öppet manshat. Unga män som kvinnor inte berömmer som tillräckligt attraktiva, ska det hatas mot.

Incels är enbart män som ofrivilligt inte har sex/flickvän. Ordet står för involuntary celibate. Det har inget med att hata kvinnor att göra.

Det är psyksjukt att försöka skuldbelägga män för att de inte blir uppmärksammade av kvinnor.

Uppenbarligen tycker manshatande kvinnor och deras manliga knähundar att unga mäns värde enbart ska mätas i hur mycket de ligger med kvinnor. Män som av olika skäl inte ligger med kvinnor, ska det tydligen smutskastas och hatas mot. Således är incels ett slags åskledare som lockar fram kvinnors vanligtvis dolda hat mot män. Kvinnor sparkar mot ledsna män som ligger ned. Varför?
Senast redigerad av PetterRetard 2025-05-11 kl. 18:25.
Citera
2025-05-11, 18:23
Medlem
Citat:

Ingen dum idé faktiskt! Dock tror jag mer på att de överför sina egna tillkortakommanden på kvinnor, så att det inte ska bli deras eget fel att de inte får ligga.
Citera
2025-05-11, 18:24
Avslutad
Jag är incel för att kvinnor inte attraheras av män som ser ut som mig. Jag är kort. Jag är blyg

Då är det kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in