Citat:
Ursprungligen postat av
SoulOfSophia
Istället för att bete sig som trevliga gentlemän mot kvinnor, så hatar incels kvinnor pga att dom inte får ligga. Moment 22 - hade dom slutat hata kvinnor så hade kvinnor varit mer intresserade av dom. Kvinnor vill inte föröka sig med någon som är kvinnofientlig, särskilt inte runt potentiell avkomma. Men eftersom incels vägrar rätta sig efter detta, så indikerar det på att dom egentligen inte är särskilt intresserade av sex.
Jag tycker det är jättepinsamt med deras metoder att "försöka få kvinnor", där det skrivs inlägg om att "kvinnor måste sänka sina krav på män!" (ned till deras nivå hoppas dom... så att dom får ligga...). Allt detta istället för att göra ett seriöst försök att vilja få en kvinna, genom att behaga henne.
Detta beteende antyder låg sexdrift. Är det så enkelt? Att incels är männen med lägst sexdrift, och därför också minst villiga att anstränga sig för att få en kvinna? Eller finns det andra förklaringar?
Det köper jag inte.
Jag vill tillskriva det rädslor, nervositet och osäkerhet. Absolut ingen känner sig bekväm i sällskap med någon nervös, det är universellt, gäller både män o kvinnor.
Vill men törs inte, är något som ofta dyker upp i dejtingsammanhang. Det är en kognitiv dissonans. Somliga kan borsta bort det, andra rationaliserar det till rent absurda proportioner.
Rädda pojkar får inte kyssa vackra flickor och rädda människor är farliga människor.
Hatet har uppstått efter alla deras misslyckanden, kombinerat med extern lokuskontroll (allt skylls på omvärlden).