Citat:
Ursprungligen postat av
NiveaBodylotion
Javisst, lättare att få befolkningen till att tro vi lever med enorm resursbrist som sprider oro. Har du även märkt hur nihilistiska många globers är? (Kanske inte på flashback, jag vet inte) För att dom har köpt idén av rymden rakt av och att universum är så löjligt jäkla enormt stort vilket då gör oss så små och betydelselösa. Ganska deppigt eller hur?
Detta är varför dom säljer "the big bang" med för att döda idén att kanske vi faktiskt blev skapade av något.
Där är fler anledningar till lögnerna men kommer inte på något mer just nu.
Ja det finns ju en tydlig koppling mellan nihilism, sofism och sufism, som går ut på att underminerara jaget och tvingas till underkastelse av något större.
Antingen är vi underkastade religion eller vetenskapen, och vad gäller den påstådda sfärformade jorden och den oändliga rymden, håller den de "troende i schack" på ett finurligt sett.
Jag själv tror på att jorden är platt och oändlig, men oändligt för mig är inte likställt med vetenskapens mått på oändlighet med påstått synbara himlakroppar miljarder ljusår bort som fortsätter bortom universums horisont. Utan oändligt för mig är snarare att all existens verkar i en oändlig loop.