2025-05-11, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Men ingen av oss kan veta exakt vad vi tittar på. Det inser du väl?
Så du vet inte om du kollar på månen eller solen eller Mars när den är synlig? Jag skulle tro att vi andra som inte går på dina droger inser vilka planeter vi tittar på och kan avgöra ganska lätt att dom är runda och inte platta....
Citera
2025-05-11, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Bara i plattjordares fantasi. Verkliga vetenskapen har bevisat gravitationen sedan hundratals år.

Vetenskapen(den etablerade) har bestämt sig att det funkar så. Sen hundratals år. Med det är inget bevis.

Sedan har även upptäckter gjorts som verkar strida mot rådande uppfattningen. När man sände radio över atlanten till exempel. Eller vissa insikter om gravitation som gjorts.

Jordens form är elefanten i rummet som ställer till det för etablerad vetenskap, mer än nåt annat.
Citera
2025-05-11, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Så du vet inte om du kollar på månen eller solen eller Mars när den är synlig? Jag skulle tro att vi andra som inte går på dina droger inser vilka planeter vi tittar på och kan avgöra ganska lätt att dom är runda och inte platta....

Rund och platt är väl ingen motsägelse?
Citera
2025-05-11, 00:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NiveaBodylotion
Javisst, lättare att få befolkningen till att tro vi lever med enorm resursbrist som sprider oro. Har du även märkt hur nihilistiska många globers är? (Kanske inte på flashback, jag vet inte) För att dom har köpt idén av rymden rakt av och att universum är så löjligt jäkla enormt stort vilket då gör oss så små och betydelselösa. Ganska deppigt eller hur?
Detta är varför dom säljer "the big bang" med för att döda idén att kanske vi faktiskt blev skapade av något.
Där är fler anledningar till lögnerna men kommer inte på något mer just nu.

Ja det finns ju en tydlig koppling mellan nihilism, sofism och sufism, som går ut på att underminerara jaget och tvingas till underkastelse av något större.

Antingen är vi underkastade religion eller vetenskapen, och vad gäller den påstådda sfärformade jorden och den oändliga rymden, håller den de "troende i schack" på ett finurligt sett.

Jag själv tror på att jorden är platt och oändlig, men oändligt för mig är inte likställt med vetenskapens mått på oändlighet med påstått synbara himlakroppar miljarder ljusår bort som fortsätter bortom universums horisont. Utan oändligt för mig är snarare att all existens verkar i en oändlig loop.
Senast redigerad av billigost 2025-05-11 kl. 00:39.
Citera
2025-05-11, 00:38
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Vetenskapen(den etablerade) har bestämt sig att det funkar så. Sen hundratals år. Med det är inget bevis.

Sedan har även upptäckter gjorts som verkar strida mot rådande uppfattningen. När man sände radio över atlanten till exempel. Eller vissa insikter om gravitation som gjorts.

Jordens form är elefanten i rummet som ställer till det för etablerad vetenskap, mer än nåt annat.
Vetenskapism eller scientism. Riktig vetenskap tål att bli ifrågasatt.
Citera
2025-05-11, 00:40
Medlem
Citat:
Rund och platt är väl ingen motsägelse?
Är det inte då väldigt märkligt att bara framsida på dessa planeter är synliga för oss???
Och alla dessa förfalskade bilder från rymden som ni ylar om.....
Citera
2025-05-11, 00:45
Medlem
Citat:

Ja de gamla religionerna har blivit totalt utkonkurrerade.

Jag vet att många tror att judar styr världen och de vill pådyvla judendomen på alla andra, osv. Men hur det än förhåller sig med den saken, så är det inte judendomen eller kristendomen eller någon annan gammaldags religion som erbjuds till massorna numera. Utan det är vetenskapsreligionen.
Citera
2025-05-11, 10:59
Medlem
Citat:

Det går alldeles utmärkt att ifrågasätta jordens form och den tål dessutom att bli ifrågasatt.

Att det sedan inte kommer ut något vettigt från ifrågasättandet kan du inte skylla på vetenskapen.
Citera
2025-05-11, 11:13
Medlem
Citat:

Möjligen finns det inga bevis i ditt huvud. Men det betyder väldigt lite och kan förklaras med okunskap.

Citat:

Att radiovågor kan böjas och reflekteras strider inte mot vedertagen fysik. Det är ju tvärtom, Maxwell och Snell förklarar ju varför det sker.

Citat:

En sfärisk jord ställer inte till det ett endaste dugg för etablerad vetenskap.

Det är FE som är omöjlig att få ihop vetenskapligt.
Senast redigerad av WilleGarvin 2025-05-11 kl. 11:34.
Citera
2025-05-11, 11:17
Medlem
Min enda egentliga fråga till plattjordsrörelsen är VARFÖR myndigheterna skulle lägga oräkneliga summor under flera hundra år på att ljuga om planetens form
Citera
2025-05-11, 12:24
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Det går alldeles utmärkt att ifrågasätta jordens form och den tål dessutom att bli ifrågasatt.

Att det sedan inte kommer ut något vettigt från ifrågasättandet kan du inte skylla på vetenskapen.
Nja, både ja och nej. Här kan man göra det som exempel men generellt sett blir plattjordarna censurerade och bemötta med mycket hat. Det ser inte jag som att den satta "vetenskapen" kan ifrågasättas. Förresten är den psuedo-vetenskapen full av abstrakt nonsens men det låter fint för den som vill tro jorden är en glob.
Citera
2025-05-11, 12:49
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Min enda egentliga fråga till plattjordsrörelsen är VARFÖR myndigheterna skulle lägga oräkneliga summor under flera hundra år på att ljuga om planetens form
För att dom(freemasons/frimurare) har en agenda. Det är satanistisk tro därav man kan se 666 i NASAa beräkningar emellanåt. Vilket tar oss in på att dom vill inte att vi ska tro på Gud, någon skapare eller intelligent design.

För att dölja mer mark/resurser. För att få pengar, NASA får miljontals dollar varje år. För att dom är störda. För att dom kan helt enkelt.

För att få oss känna oss värdelösa och små. För att kontrollera oss. Det är en bra fråga och den ställs ofta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in