2025-05-10, 20:05
Medlem
ziracorns avatar
Sverige slr USAi semi. USA med sina snabbskrinnare blir frustrerade av hur lngsamma svenskarna r, s dom orkar till slut inte ka skridskor any more...

Sveriges tyngd avgr.

Final mot Kanada. Tyvrr torsk.

Crosby/Mackinnon eller nn annan jvla idiot avgr.

Fan vad jag hatar Kanada. Mkt vrre n USA.
2025-05-10, 20:06
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Spelar ingen roll om det r sista sekunden.

Bara man vinner r det godknt.

Matchen r 60 minuter. Gr inget att g frn 1-2 till 3-2 p 15 sekunder med 4 minuter kvar. Skaplig blykeps p schnitzlarna efter det.

Citat:
Ursprungligen postat av darkestpassenger
Nej verkligen inte.

Zibanejad r en skn snubbe, gr liksom inte att tycka illa om honom.

Jag reagerade reflexivt negativt p honom tidigare men han verkar vara helt ok s jag har slppt min fixa id runt honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
ja plattmatcher sker, men inte s ofta med den hr typen av lag mot rena skrplag som sterrike som vi inte har frlorat mot p typ 90 r, det hade naturligtvis varit bttre om Sverige hade spelat bra och stabilt, om man sg att det fanns en bra kemi i laget etc..."att det sker" r ingen urskt...

Som andra ptalat, Kanada sg inte s starka ut heller. Det tar ett tag att spela ihop sig och skapa kemin. Det r en kort turnering dr man har rd att floppa en eller tv matcher i grundserien men resten r vinst som gller i varje match.
2025-05-10, 20:12
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Blir ingen lng turnering fr Sverige om det fortstter shr.

Om det fortstter med 4-2 segrar blir turneringen s lng som den kan bli, bortsett frn att finalen inte kommer avgras p sudden.
2025-05-10, 20:14
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Om det fortstter med 4-2 segrar blir turneringen s lng som den kan bli, bortsett frn att finalen inte kommer avgras p sudden.

Straffar?
2025-05-10, 20:16
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Matchen r 60 minuter. Gr inget att g frn 1-2 till 3-2 p 15 sekunder med 4 minuter kvar. Skaplig blykeps p schnitzlarna efter det.

Jag reagerade reflexivt negativt p honom tidigare men han verkar vara helt ok s jag har slppt min fixa id runt honom.

Som andra ptalat, Kanada sg inte s starka ut heller. Det tar ett tag att spela ihop sig och skapa kemin. Det r en kort turnering dr man har rd att floppa en eller tv matcher i grundserien men resten r vinst som gller i varje match.

Hller med till stora delar, men S JVLA KORT r ju inte turneringen. 10 MATCHER INNAN GULD!
2025-05-10, 20:21
Medlem
Kndes som vi inte riktigt hade stinget idag p samma stt...
Behvs mer gld, men 4-2 r en vinst nd, men vldigt sena ml, borde stngt matchen tidigare.
78 r sen sterrike vann mot Sverige.
2025-05-10, 20:22
Medlem
Citat:

Klassiskt Kanada.
Fr hoppas att dagens match ocks beror p att det tar lite tid att spela ihop sig.
Man vet ju hur illa det kan g nr Sverige kr ver alla i grundspelet...
2025-05-10, 20:29
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
S r det. 7 matcher i gruppspel. Inte trtta ut sig.

Men det ser ju fr jvligt ut.

Ziba hngde 2 men var ABSOLUT SMST P PLAN!

haha nej, en som var smre idag var ju Heineman te.x. riktig osynlig.
2025-05-10, 20:30
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:

Att Kanada spelar dligt r ingen urskt fr att Sverige inte ska spela bra, man kan inte relativisera allt p det sttet, det finns ingen mening med det, som sagt innan s frlorade inte Sverige en enda match mot ett skrplag nr de vann guld ren 2013, 17, 18. De var aldrig ens s hr nra att torska mot ett skitlag under de tre turneringarna.
2025-05-10, 20:30
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Hller med till stora delar, men S JVLA KORT r ju inte turneringen. 10 MATCHER INNAN GULD!

Precis, p 10 matcher kan du klanta till de frsta 1-2 matcherna utan att det r hela vrlden. Sen r det skrpa!!

Citat:
Ursprungligen postat av DoxMingo
Kndes som vi inte riktigt hade stinget idag p samma stt...
Behvs mer gld, men 4-2 r en vinst nd, men vldigt sena ml, borde stngt matchen tidigare.
78 r sen sterrike vann mot Sverige.

Instmmer. Det var nog lite underskattning och lite "finlir" som stllde till det. Kndes dock aldrig riktigt nervst.

Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Klassiskt Kanada.
Fr hoppas att dagens match ocks beror p att det tar lite tid att spela ihop sig.

Sger bara Salt Lake City 2002. Hade bunkrat med l och chips och annat onyttigt och nr de fittade ut sig sjlva satt jag bara i soffan som i chock. Fullstndigt ovntat. Chockartat. Dr borde vi tagit vrt andra OS-guld, s jkla verlgsna var vi. Inte bara vi tyckte det, alla sg Sverige som nr 1.
2025-05-10, 20:31
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Att Kanada spelar dligt r ingen urskt fr att Sverige inte ska spela bra, man kan inte relativisera allt p det sttet, det finns ingen mening med det, som sagt innan s frlorade inte Sverige en enda match mot ett skrplag nr de vann guld ren 2013, 17, 18. De var aldrig ens s hr nra att torska mot ett skitlag under de tre turneringarna.

I hear you.
2025-05-10, 20:31
Medlem
Artsoppamedflasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Klassiskt Kanada.
Under 2013, 17 18 s frlorade Tre kronor inte en enda match mot ett skitlag i gruppspelet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in