2024-12-07, 18:16
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeeeeeeeeeeeen
Han lär ju dra in en fin slant på sin youtube kanal, sen är det inte direkt dyrt att ta en weekend till valfri stad i europa.
Kan lova att Roys weekend blir dyrt.
Resa, boende, mat och dricka mm.
Citera
2024-12-07, 20:02
Medlem
Hamprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimFenix
Nämner helt spontant och i förbifarten att han varit på "Milanoakuten" i senaste videon där de är i Milano för att äta typ 6 schnitzlar. Det gick väl antagligen bra, men det är lite lustigt att nämna det med ett leende och sedan inte säga något mer

Tänkte också på det, sjukt skumt. Verkade ju inte vara planerat heller så varför ta upp det i videon om man inte säger varför? Han tog ju ett blodprov nämndes det men inte mer än så.
Om man ska skoja till det så äter ju Roy som en jäkla häst alltså, hade han käkat så mycket schnitzel att man akut var tvungen att mäta schnitzelnivån i blodet?
Citera
2024-12-09, 05:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Kan lova att Roys weekend blir dyrt.
Resa, boende, mat och dricka mm.

Han har ju egen firma så många utlägg kan han lägga på firmakortet
Citera
2024-12-09, 20:14
Medlem
JoakimFenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hampr
Tänkte också på det, sjukt skumt. Verkade ju inte vara planerat heller så varför ta upp det i videon om man inte säger varför? Han tog ju ett blodprov nämndes det men inte mer än så.
Om man ska skoja till det så äter ju Roy som en jäkla häst alltså, hade han käkat så mycket schnitzel att man akut var tvungen att mäta schnitzelnivån i blodet?

Jag förstår verkligen inte hur han orkar käka så pass mycket på så relativt kort tid, eller för den delen hur han fysiskt klarar av det. Han borde om inte annat börja delta i tävlingsätning, tror han skulle ha enorm framgång där
Citera
2024-12-15, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanssonskebab123
Nej, han begår folkbokföringsbrott. En del av hans filmer när han står i ett kök som uppenbart inte är i en lägenhet, och flertalet när han står och grillar på en tomt/uppfart som ser ut som ett radhus eller villaområde.

Vilket/vilka avsnitt?
Senast redigerad av PutaKablablah 2024-12-15 kl. 01:30.
Citera
2024-12-15, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Inte konstigt att de fick sitta i eget rum i sista videon på La Tour

alltså något kan man väl klä upp sig innan man går på en restaurang som har Rolls Royce skjuts som service. Förstår mig inte på Nicke snubben lyxar om viner men har klädsmak som nån som dricker Arboga 10.2or på dansbandsveckan i Malung.

Alla kan inte vara pretentiösa nollor, bara för att du är det så är inte alla andra det.
Citera
2024-12-15, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutaKablablah
Vilket/vilka avsnitt?
Typ alla som är innan han skaffade studion.

https://www.youtube.com/watch?v=fJ3yjyc0g8M
https://www.youtube.com/watch?v=ig65cxwOjF4
https://www.youtube.com/watch?v=0f-HzMA6H9U
https://www.youtube.com/watch?v=S7_EDt15o2o
https://www.youtube.com/watch?v=RB_7Xss6ol8
https://www.youtube.com/watch?v=eMOlhx9R8KM
Citera
2024-12-25, 20:45
Medlem
Jag får tips här om restauranger när jag åker till Stockholm och jag berättar alltid för de där ställena som Roy Naders videos tog mig hit.
Citera
2024-12-25, 21:17
Medlem
marytraders avatar
Tycker Roy är dödskön att kolla på. Tyvärr är han på väg att bli en grav alkoholist, han dricker väl rätt ansenliga mängder i stort sett varje dag. Hoppas han tar sig en vit månad emellanåt. Vore trist om han fick sluta helt och kröka, då skulle väl matintresset dö en smula. Roy, om du läser här, ta det lugnt med kröken och ta hand om dig, du gör bra content!
Citera
2024-12-26, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marytrader
Tycker Roy är dödskön att kolla på. Tyvärr är han på väg att bli en grav alkoholist, han dricker väl rätt ansenliga mängder i stort sett varje dag. Hoppas han tar sig en vit månad emellanåt. Vore trist om han fick sluta helt och kröka, då skulle väl matintresset dö en smula. Roy, om du läser här, ta det lugnt med kröken och ta hand om dig, du gör bra content!
Hur vet du att han dricker varje dag? Men aa det har blivit endel drickande sen han började göra videos med Nicke. Nicke är nog mer alkis, hans vinkunskaper känns som ett sätt för honom att förfina sin alkoholism.
Citera
2025-04-15, 20:31
Medlem
JoakimFenixs avatar
Något jag noterat återkommande i Roys videor är att kvinnorna som dyker upp sällan får prata. Då menar jag inte de han aktivt bjuder in; exempelvis burgerdudestjejen eller hon får norrland, utan människor han stöter på inom branschen i diverse videor.

Han besökte ett hamburgerställe i Spanien i två olika videor som ägdes av ett par och i båda videorna pratar han endast med mannen medan hans tjej står i bakgrunden och ser tafatt ut hela tiden. Sedan minns jag även i någon video där han var sponsrad av något företag om jag minns rätt och de går runt och ska presentera företaget; där är det återigen en manlig och en kvinnlig part, och mannen pratar oavbrutet utan att kvinnan får säga mer än kanske två ord under hela perioden. Och i senaste videon finns det en scen där han och Nicke snackar i säkert 10 minuter medan deras kvinnliga restaurangchef sitter i bakgrunden och gör ingenting

Lite intressant ändå, kan jag tycka. Ett bra exempel på subtila patriarkala maktstrukturer om man nu tror på sånt
Citera
2025-04-16, 10:47
Medlem
marytraders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimFenix
Något jag noterat återkommande i Roys videor är att kvinnorna som dyker upp sällan får prata. Då menar jag inte de han aktivt bjuder in; exempelvis burgerdudestjejen eller hon får norrland, utan människor han stöter på inom branschen i diverse videor.

Han besökte ett hamburgerställe i Spanien i två olika videor som ägdes av ett par och i båda videorna pratar han endast med mannen medan hans tjej står i bakgrunden och ser tafatt ut hela tiden. Sedan minns jag även i någon video där han var sponsrad av något företag om jag minns rätt och de går runt och ska presentera företaget; där är det återigen en manlig och en kvinnlig part, och mannen pratar oavbrutet utan att kvinnan får säga mer än kanske två ord under hela perioden. Och i senaste videon finns det en scen där han och Nicke snackar i säkert 10 minuter medan deras kvinnliga restaurangchef sitter i bakgrunden och gör ingenting

Lite intressant ändå, kan jag tycka. Ett bra exempel på subtila patriarkala maktstrukturer om man nu tror på sånt

Fast det är ju inget konstigt. Han ser sig själv som mer libanes än svensk. Även om han har både en svensk och libanesisk förälder. I Libanon är de flesta muslimer. Dvs. de pratar inte med varandras fruar. Det handlar inte om att vara oartig utan är ju en del av deras kultur. Jag tycker Roy är en duktig entreprenör för att ändå vara så pass ung. Folklig och duktig på att nätverka och väldigt social. Vi får hoppas hans nya krog kommer gå bra. Han får passa sig bara så han inte blir för dyr så folk passar sig för att gå dit. Speciellt på lunchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in