2025-05-10, 12:51
Medlem
Damien-s avatar
[quote=Macallan40|91849433]
Citat:
Ursprungligen postat av Hillsongsekt
https://imgur.com/a/e4tJjhS

Jag har följt henne på Instagram länge, hon skriver inte med sådan meningsuppbyggnad som i detta inlägg. Hon skriver mer som hon pratar, dvs mer slang och stavfel

Måhända att det är den förljugna BajsBaronen själv som skrivit detta. Hur som helst är det formulerat som om det vore en 9-åring med dåligt ordförråd som skrivit det. Fel ordföljd och konstigt formulerat. Märks att varken BajsBaronen (med talets gåva) eller hans övergödda gisslan till fru har gått klart skolan.

Njöt lite extra när Medvikt i deras senaste video kritiserade VokabulärBaronen för sitt dåliga ordförråd. Hoppas det sved för det lögnaktiga äcklet.
Citera
2025-05-10, 12:57
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hillsongsekt
https://imgur.com/a/e4tJjhS

Tror inte han raderade den utan tiden löpte ut bara.
Varför skriver han "jag vet vad hon heter, men kallar henne tess"
när han påstår att det är therese som skrivit "/tess rask"
?

Och detta "Vad vi haft för bekymmer i privatliv är ingens buiesness!"
Rask sa ju att allt var bra, att Therese var okej med det. Men där låter det ju inte alls som att Therese var okej med det?
Senast redigerad av Dopy 2025-05-10 kl. 13:01.
Citera
2025-05-10, 13:06
Medlem
Damien-s avatar
[quote=Kickassfarsan|91850145]
Citat:
Ursprungligen postat av Stallhagen

Läste någonstans att ensamhet är värre för kroppen än att dricka 6 öl varje dag.

Klart det tär på honom, man undrar ju varför han inte gör något åt det. Skulle nog också inte må super om alla mina vänner hade lämnat mig samtidigt som mina barn och familj skämdes över mig, helt självförvållat men slutresultatet är ju detsamma.

Men Therese skäms väl inte över att vara gift med Sveriges i särklass mest pinsamma människa? Tvärtom, så offrar hon hellre sin egen pappa så att BajsBaronen ska kunna fortsätta sin orgie i lathet och usla livsval. Tror feta Therese tycker det är lite coolt att ha BajsBaronen som make.

Hans ungar är jag inte riktigt lika säker på. Har de inte redan börjat distansera sig från sin loser till far, så kommer de snart göra det. Bara en tidsfråga innan Wallter kommer tll insikt vilken lögnaktig, pervers och patetisk farsa han har.
Kan nog bli så att han utvecklar ett visst förakt inför sin far som står i köket och steker bajs, medans andra är på jobbet. Glöm inte att det är samma person som sitter med Flintstones-väst och bandana som tillrättavisar andra gällande deras klädsel, "Vänd på mössan Wallter".
Senast redigerad av Damien- 2025-05-10 kl. 13:10.
Citera
2025-05-10, 13:07
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Damien-
Måhända att det är den förljugna BajsBaronen själv som skrivit detta. Hur som helst är det formulerat som om det vore en 9-åring med dåligt ordförråd som skrivit det. Fel ordföljd och konstigt formulerat. Märks att varken BajsBaronen (med talets gåva) eller hans övergödda gisslan till fru har gått klart skolan.

Njöt lite extra när Medvikt i deras senaste video kritiserade VokabulärBaronen för sitt dåliga ordförråd. Hoppas det sved för det lögnaktiga äcklet.
Aj aj aj aj 😉

Det är för övrigt väldigt ”Baron-aktigt” att skriva inlägg som en enda lång mening (i princip) med endast kommatecken som skiljetecken.
Har för mig hans Blocket-annons var något i stil med:
”Jag, Alexander Rask, 34 år och min fru, Therese, också 34 år, söker en bostad för oss och våra två underbara barn Edward, 12 år och Walter, 10 år, vårt enda krav är att det ska vara omöblerat då vi vill inreda efter egen smak, tack för ni överväger oss som hyresgäster!”
Jag förenklade en aning men tror poängen går fram - att variera skiljetecken mellan komma, punkt, bindestreck osv för att få ett bättre ”flow” i texten är inget som verkar finnas i hans tankar.
Jag tycker ”Thereses” text har lite sådana drag - plus att vi redan vet att han har tillgång till hennes sociala medier.
Senast redigerad av mephedron 2025-05-10 kl. 13:10. Anledning: Felcitering
Citera
2025-05-10, 13:15
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
?
Det är med tanke på låten han postade med i inlägget. Konstigt nog inte en transrockklassiker från 90-talet som han brukar lyssna på utan Peter LeMarc, en svensk popartist som sådana som han (ascoola transrockare med bandana över ögonen, leopardblusar och bögapperance) hatade och pissade på.
Antagligen valde han den för att det skulle förstärka att det var ”hon” som skrivit inlägget.
(Ja ibland verkar han ha något som kan liknas vid tankeverksamhet innanför äggskalet)
Citera
2025-05-10, 13:19
Medlem
Citat:
?
Han anspelar på en gammal Peter LeMarc låt (tror jag) från 80-talet? Kommer inte på titeln just nu.
Citera
2025-05-10, 13:28
Medlem
Damien-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Aj aj aj aj 😉

Det är för övrigt väldigt ”Baron-aktigt” att skriva inlägg som en enda lång mening (i princip) med endast kommatecken som skiljetecken.
Har för mig hans Blocket-annons var något i stil med:
”Jag, Alexander Rask, 34 år och min fru, Therese, också 34 år, söker en bostad för oss och våra två underbara barn Edward, 12 år och Walter, 10 år, vårt enda krav är att det ska vara omöblerat då vi vill inreda efter egen smak, tack för ni överväger oss som hyresgäster!”
Jag förenklade en aning men tror poängen går fram - att variera skiljetecken mellan komma, punkt, bindestreck osv för att få ett bättre ”flow” i texten är inget som verkar finnas i hans tankar.
Jag tycker ”Thereses” text har lite sådana drag - plus att vi redan vet att han har tillgång till hennes sociala medier.

Tji, där fick jag så jag teg. Pinsamt

Kan nog vara som du säger. Själv tycker jag en text andas mycket bättre med kommatecken (,) och det blir lättare att dela upp en längre mening. Det kanske BajsBaronen också tycker. Härligt, äntligen något vi är överens om.

Ordet "flow" däremot skulle jag inte använda mig av när jag skriver på svenska. Har aldrig gillat brukandet av engelska ord i det svenska språket. Svengelskan borde utrotas, förutom möjligtvis i sms-format
Vet inte hur BajsBaronen ställer sig till engelska ord i svensk text. Men jag vet att han däremot brukar slänga in lite engelska ord när han pratar, för att framstå som mer världsvan.
Citera
2025-05-10, 13:39
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Tji, där fick jag så jag teg. Pinsamt

Kan nog vara som du säger. Själv tycker jag en text andas mycket bättre med kommatecken (,) och det blir lättare att dela upp en längre mening. Det kanske BajsBaronen också tycker. Härligt, äntligen något vi är överens om.

Ordet "flow" däremot skulle jag inte använda mig av när jag skriver på svenska. Har aldrig gillat brukandet av engelska ord i det svenska språket. Svengelskan borde utrotas, förutom möjligtvis i sms-format
Vet inte hur BajsBaronen ställer sig till engelska ord i svensk text. Men jag vet att han däremot brukar slänga in lite engelska ord när han pratar, för att framstå som mer världsvan.
Naturligtvis behövs kommatecken. Det jag opponerade mig emot var att han aldrig varierar interpunktion utan bara skriver kommatecken, och i exemplet jag skrev ovan ser det bara dumt ut.
Själv skulle jag nog - istället för att använda åtta kommatecken på rad, skrivit samma text typ såhär:
” Jag, Alexander Rask och min fru Therese, båda 34 år, söker en bostad för oss och våra två underbara barn - Edward, 12 år och Walter, 10 år. Vårt enda krav är att det ska vara omöblerat då vi vill inreda efter egen smak. Tack för ni överväger oss som hyresgäster!”

Jag föredrar också svenska ord (därav citationstecknen runt ordet) men tyckte inget passade tillräckligt bra, ”flyt” är väl närmast men ändå inte…

Själv ”gillar” jag verkligen Baronens sätt att missförstå samt blanda olika uttryck och talesätt.
Typ:
”Jag har ju pratat mig varm om Chrippa”.
”I dåliga dager”.
”Von Boyage!”
”Buttrar”
”Slagord” - hans egna uttryck för förolämpningar/okvädningsord.

Finns så många fler men svårt att rabbla upp såhär på rak arm - fyll gärna på.

Just det! När han hade fått arvet ville han köpa en bedräglig bil 😄
Senast redigerad av mephedron 2025-05-10 kl. 13:55.
Citera
2025-05-10, 14:06
Medlem
TheFinals avatar
Citat:
?

Och detta "Vad vi haft för bekymmer i privatliv är ingens buiesness!"
Rask sa ju att allt var bra, att Therese var okej med det. Men där låter det ju inte alls som att Therese var okej med det?

Det jag reagerade på också och va tvungen kolla om någon annan också lade märke till de 🤣

Han kallar henne Päivi eller nåt i telefonboka, sen påstår att han vet vad hon heter men kallar henne Tess - på en text hon skrivit? Varför skulle hon skriva ett smeknamn någon annan använder på henne kan man ju undra.

Meningsbyggnaden ser ut som herrn däremot, främst kring att hoppa över ord. Mer korrekt vore ju vara "Vad vi HAR haft för bekymmer...", det hoppar han över även i tal.
Citera
2025-05-10, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mephedron
Naturligtvis behövs kommatecken. Det jag opponerade mig emot var att han aldrig varierar interpunktion utan bara skriver kommatecken, och i exemplet jag skrev ovan ser det bara dumt ut.
Själv skulle jag nog - istället för att använda åtta kommatecken på rad, skrivit samma text typ såhär:
” Jag, Alexander Rask och min fru Therese, båda 34 år, söker en bostad för oss och våra två underbara barn - Edward, 12 år och Walter, 10 år. Vårt enda krav är att det ska vara omöblerat då vi vill inreda efter egen smak. Tack för ni överväger oss som hyresgäster!”

Jag föredrar också svenska ord (därav citationstecknen runt ordet) men tyckte inget passade tillräckligt bra, ”flyt” är väl närmast men ändå inte…

Själv ”gillar” jag verkligen Baronens sätt att missförstå samt blanda olika uttryck och talesätt.
Typ:
”Jag har ju pratat mig varm om Chrippa”.
”I dåliga dager”.
”Von Boyage!”
”Buttrar”
”Slagord” - hans egna uttryck för förolämpningar/okvädningsord.

Finns så många fler men svårt att rabbla upp såhär på rak arm - fyll gärna på.

Just det! När han hade fått arvet ville han köpa en bedräglig bil 😄
"Sår det man skördar"
Citera
2025-05-10, 16:49
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Video ikväll eller imorgon?

Eftersöker även senaste tidens statistik, någon som har koll på den biten? Att det gått ner är tydligt men hur mycket.

Undrar även över sjukkalendern, har han bytt ut fysisk sjukdom mot psykisk nu när han blir pressad och ställd mot väggen för sin svinaktiga personlighet?
Citera
2025-05-10, 16:52
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:

Men Therese skäms väl inte över att vara gift med Sveriges i särklass mest pinsamma människa? Tvärtom, så offrar hon hellre sin egen pappa så att BajsBaronen ska kunna fortsätta sin orgie i lathet och usla livsval. Tror feta Therese tycker det är lite coolt att ha BajsBaronen som make.

Hans ungar är jag inte riktigt lika säker på. Har de inte redan börjat distansera sig från sin loser till far, så kommer de snart göra det. Bara en tidsfråga innan Wallter kommer tll insikt vilken lögnaktig, pervers och patetisk farsa han har.
Kan nog bli så att han utvecklar ett visst förakt inför sin far som står i köket och steker bajs, medans andra är på jobbet. Glöm inte att det är samma person som sitter med Flintstones-väst och bandana som tillrättavisar andra gällande deras klädsel, "Vänd på mössan Wallter".
Äldsta sonen började distansera sig flera år sedan, han är den enda i familjen som verkar ha någon form av självbevarelsedrift.

Att alla ungar kommer förakta skitskallen när dom är gamla nog att förstå är självklart, Therese den dumma kossan är alldeles för korkad och hjärntvättad för att lägga pusslet.

Något nytt om polisutredningen? Snart sommar och värme som Carl-Fredrik avskyr, ett åtal på det skulle vara lite grädden på moset
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in