2025-05-10, 12:33
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Du hör inte hur du själv låter? Direkt drar du in Jocke. Måste de jämföras hela tiden? Vad är det för nivå på dig? Chrippa är en enskild individ och vi diskuterar hans förehavanden i en tråd som avser honom. Fan man blir matt på människor som du som ska hitta referenspunkter på andra för att på nått sätt förmildra och försköna.

Vill du diskutera att Jocke gick igång på en minderåriga gör det i hans tråd då!
Okej, då förstår jag vad du menar.
Jag tog Jocke och Chrippa som jämförelse att ungdomar hör av sig till Youtubers, och att sålänge svaret är så som en vuxen youtuber ska svara en ungdom så ser jag inget fel i det.
Jag visste inte att du tyckte det var så hemskt även när Jocke svarade på meddelanden till ungdomar/fans, även om Jockes svar var på sånt sätt en vuxen ska svara en ungdom.
Citera
2025-05-10, 12:35
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talkthewalk
Linnea har nog funnits i telefonen under hela relationen mellan Chrippa och Julia. Om det var en vilande, eller aktiv kontakt kan vi inte svara på. Kanske var hans tankar redan på henne i början, men att Chrippa någonstans förstod att Linneas ringa ålder inte är passande. Funkar bättre efter 20, även om jag inte ser en stor ålderskillnad personligen som givande. Men likväl mer passande.

Lilla C var dessutom inte planerad enligt Julia, på en TikTok live, och hon blev gravid på p-piller dessutom.
Behöver man verkligen gå ut offentligt att barnet var oplanerat?
Citera
2025-05-10, 12:38
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Jocke ljuger inte och det gör inte Anjo heller, allt dom sagt ang detta stämmer.
Men Jocke säger ju att stämplingen inte hade kunnat gå till åtal även om det hade hittat bevis.
Och läser du inlägget jag svarat på så verkar inte banal hålla med om det, även fast min källa till det är Jockes egna ord. Så banal verkar tro att Jocke ljuger om det, medans jag tror att Jocke kan ha rätt i det han säger om det.
Citera
2025-05-10, 12:41
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag hade en diskussion om Chrippa inte Jocke & Jonna.
Så enligt dig är det okej när vissa personer gör saker, men inte okej när Chrippa gör samma sak?
I detta fall hade ju även vissa personer ett sexuellt intresse för minderåriga, vilket chrippa inte hade.
Citera
2025-05-10, 12:44
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Vad tror du? Blir det en fällande dom tillslut?
För Eko? Absolut.
Frågan är bara om dem kan bevisa alla punkter, eller bara bevisa några, och hur det kommer påverka straffet.

Undra hur lång tid det tar från dom tills att det släpps på rättegångspodden eller liknande?
Citera
2025-05-10, 12:52
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Tack.
Du är den enda intressanta personen öht i denna tråd.
Ha en fin kväll.
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Tack Banal!

När man scrollar igenom denna långa lista av händelser och vad som åklagaren uppenbarligen lägger ner otrolig tid med att utreda. Det gör de väl inte för att de har lite att göra ?
Sätt det i relation till att den högröda kräftan nu sitter först med sin blonda 14åring, totalt nersnöade... ;-), låtsas som att allt kommer lösa sig, i en youtubevideo som de egentligen inte vill göra för de har slutat med drama ;-). De chillar på spa. Flashar kläder o klockor... Livet leker.
Själv hade man mått OTROLIGT dåligt. Jag fattar faktiskt inte vad det är som saknas i deras hjärnor....
Hit me, Chrippa-maffian.
Du vet att man kan redigera inlägg? Så slipper du skriva 2 olika inlägg på rad där du svarar på samma inlägg med 2 olika svar.

Rättegången och FUPen ska bli intressant, och ska bli jätte spännande att lyssna på det på crime prime eller liknande efteråt.
Citera
2025-05-10, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Kommer att fungera i ungefär en sekund, sen blir det en bitchslap av domaren.

Ja 😅 ordet förhudsundersökningen kanske återkommer.
Ska bli en väldigt intressant rättegång.
Citera
2025-05-10, 13:11
Medlem
Citat:
Det ska bli riktigt intressant att höra, det kommer nog försökas att skyllas på Anjo & Jocke det tvekar jag inte en sekund på.

Jag får verkligen hoppas att rättegången ska handla om de som begått ekobrott dvs inte tjata sänder allt och nämna Jocke i varje inandning.

Jag ser så framemot Prime Crime.
Citera
2025-05-10, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheyCallMeTK
Rättegången lär väl vara bakom så kallade lyckta dörrar, annars hade jag lätt tagit ledigt för att sitta och lyssna på hans "Öh!" när han ska försvara sig.

Det tror jag också att den kommer vara, men man vet aldrig.
Det kan nog bli ren komedi.
Citera
2025-05-10, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Men Jocke säger ju att stämplingen inte hade kunnat gå till åtal även om det hade hittat bevis.
Och läser du inlägget jag svarat på så verkar inte banal hålla med om det, även fast min källa till det är Jockes egna ord. Så banal verkar tro att Jocke ljuger om det, medans jag tror att Jocke kan ha rätt i det han säger om det.

Jag tror du missuppfattar banal där men han får svara för sig själv i den frågan.
Jag själv anser att det Chrippa har skrivit är fruktansvärt även fast det inte väcktes åtal oavsett vad Jocke säger om det.
Citera
2025-05-10, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Så enligt dig är det okej när vissa personer gör saker, men inte okej när Chrippa gör samma sak?
I detta fall hade ju även vissa personer ett sexuellt intresse för minderåriga, vilket chrippa inte hade.

Det har jag inte sagt men tycker det blir tråkigt att jämföra med Jocke hela tiden då jag svarade på en fråga om Chrippa.
Citera
2025-05-10, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag får verkligen hoppas att rättegången ska handla om de som begått ekobrott dvs inte tjata sänder allt och nämna Jocke i varje inandning.

Jag ser så framemot Prime Crime.

Han kommer nog nämna Jocke ett flertal ggr.

Prime Crime har ju visat ett stort intresse för just detta så rättegången kommer nog upp snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in