2025-05-10, 08:54
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Grundlurad tror jag.
Dessutom tror jag att Linnéa har bäst koll på hur gammal hon var dvs 15 och inte 16 som det påstås i tråden.
25 år - 9 år = 16 år
Eller menar du att Linnea inte har koll på hur många år sen det var hon börjades chatta med Chrippa?
Citera
2025-05-10, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det var ju ingen relation
Jocke har ju chattat med massor med minderåriga och ungdomar. Och majoriteten av dessa har varit helt oskyldiga.
Ungdomarna tycker nog det är roligt att chatta med youtube "kändisar".

Jag tror absolut att chrippa har chattat med människor i alla åldrar, både ungdomar och vuxna, som kanske tycker det han gör på youtube är underhållande eller liknande. Precis som Jocke gör.
All kommunikation och alla konversationer behöver inte vara sexuella vet du?

Du hör inte hur du själv låter? Direkt drar du in Jocke. Måste de jämföras hela tiden? Vad är det för nivå på dig? Chrippa är en enskild individ och vi diskuterar hans förehavanden i en tråd som avser honom. Fan man blir matt på människor som du som ska hitta referenspunkter på andra för att på nått sätt förmildra och försköna.

Vill du diskutera att Jocke gick igång på en minderåriga gör det i hans tråd då!
Citera
2025-05-10, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Konstigt, för det är väl bara ca 2 år sedan det tog slut med Julia....? Och hans/deras barn är väl ca 4 år.....Matematiken går inte ihop.
Linnea har nog funnits i telefonen under hela relationen mellan Chrippa och Julia. Om det var en vilande, eller aktiv kontakt kan vi inte svara på. Kanske var hans tankar redan på henne i början, men att Chrippa någonstans förstod att Linneas ringa ålder inte är passande. Funkar bättre efter 20, även om jag inte ser en stor ålderskillnad personligen som givande. Men likväl mer passande.

Lilla C var dessutom inte planerad enligt Julia, på en TikTok live, och hon blev gravid på p-piller dessutom.
Citera
2025-05-10, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Åtalstiden förlängdes ännu en gång av domstolen.

Linköpings TR B 5294-24 Dagboksblad 2025-05-09
https://pixeldrain.com/u/VJH2eH33

Citat:
Övriga dokument från igår och idag. Svaren från spanska myndigheter har inkommit så nu återstår bara sammanställning och slutförhör.

Linköpings TR B 5294-24
https://pixeldrain.com/l/fpfqv8jq

Det bidde inte Spanien och soliga sandstränder, det bidde en badbassäng i Linköping med skitiga byxor.

Underbart att de snart är ”över”, ser fram emot att höra han i rätten… de två hjärncellerna som ska försöka staka sig fram till svar som bara gör de ännu värre för han.

Också intresserat att höra hur de medåtalade ska försöka svara utan att nästla in sig ännu mer… kommer inte funka att skylla allt på Jocke och Anjo i den rättssalen
Citera
2025-05-10, 11:25
Medlem
Citat:
Menar du att Jocke ljuger när han pratar om stämplingen?

Jocke ljuger inte och det gör inte Anjo heller, allt dom sagt ang detta stämmer.
Citera
2025-05-10, 11:26
Medlem
Citat:
Chrippa och Linnea börjare prata när Linnea var 16 år, men inledde ingen relation förens senare.
Jocke blev sexuellt attraherad av Jonna när hon var 17 år (1 år äldre än Linnea).
Håller helt med, riktigt vidrigt att grooma barn, speciellt genom att hänga ut tjejen som slampa och trakassera henne så som jocke gjorde emot Jonna.
Bra att Chrippa inte följde i sin brors fotspår gällande det, utan enbart var kompis med ungdomar och inte såg något sexuellt i ungdomar.

Jag hade en diskussion om Chrippa inte Jocke & Jonna.
Citera
2025-05-10, 11:29
Medlem
Citat:
Ja, det tycker jag är uppenbart. Även om han leasar kan de ju ta den (finns en rätt tragisk tråd på FB om nån handikappad som blev av med bilen bara p g a en anlitad mekaniker hade skulder och körde bilen). Hon höll även i den där tusenlappen.

Det känns som om kommunikationen mellan myndigheterna behöver förstärkas.

Ja just det hon höll i pengarna också, känns som dom kan få äta upp detta rejält när det vankas rättegång.
Citera
2025-05-10, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rjevik
Underbart att de snart är ”över”, ser fram emot att höra han i rätten… de två hjärncellerna som ska försöka staka sig fram till svar som bara gör de ännu värre för han.

Också intresserat att höra hur de medåtalade ska försöka svara utan att nästla in sig ännu mer… kommer inte funka att skylla allt på Jocke och Anjo i den rättssalen

Det ska bli riktigt intressant att höra, det kommer nog försökas att skyllas på Anjo & Jocke det tvekar jag inte en sekund på.
Citera
2025-05-10, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Ja just det hon höll i pengarna också, känns som dom kan få äta upp detta rejält när det vankas rättegång.
Palmes tusenlapp.
Citera
Medlem
Citat:
Det ska bli riktigt intressant att höra, det kommer nog försökas att skyllas på Anjo & Jocke det tvekar jag inte en sekund på.
Kommer att fungera i ungefär en sekund, sen blir det en bitchslap av domaren.
Citera
Medlem
TheyCallMeTKs avatar
Citat:

Rättegången lär väl vara bakom så kallade lyckta dörrar, annars hade jag lätt tagit ledigt för att sitta och lyssna på hans "Öh!" när han ska försvara sig.
Citera
2025-05-10, 12:05
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Åtalstiden förlängdes ännu en gång av domstolen.

Linköpings TR B 5294-24 Dagboksblad 2025-05-09
https://pixeldrain.com/u/VJH2eH33

Vad tror du? Blir det en fällande dom tillslut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in