2025-05-09, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Åtalstiden förlängdes ännu en gång av domstolen.

Linköpings TR B 5294-24 Dagboksblad 2025-05-09
https://pixeldrain.com/u/VJH2eH33

Tack.
Du är den enda intressanta personen öht i denna tråd.
Ha en fin kväll.
Citera
2025-05-09, 22:21
Avslutad
Citat:
Åtalstiden förlängdes ännu en gång av domstolen.

Linköpings TR B 5294-24 Dagboksblad 2025-05-09
https://pixeldrain.com/u/VJH2eH33

Tack Banal!

När man scrollar igenom denna långa lista av händelser och vad som åklagaren uppenbarligen lägger ner otrolig tid med att utreda. Det gör de väl inte för att de har lite att göra ?
Sätt det i relation till att den högröda kräftan nu sitter först med sin blonda 14åring, totalt nersnöade... ;-), låtsas som att allt kommer lösa sig, i en youtubevideo som de egentligen inte vill göra för de har slutat med drama ;-). De chillar på spa. Flashar kläder o klockor... Livet leker.
Själv hade man mått OTROLIGT dåligt. Jag fattar faktiskt inte vad det är som saknas i deras hjärnor....
Hit me, Chrippa-maffian.
Citera
2025-05-09, 22:22
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Hon sammanfattade det så romantiskt häromdan:
https://ibb.co/5WHSFs8N

"bff i 9 år", haha.
Konstigt, för det är väl bara ca 2 år sedan det tog slut med Julia....? Och hans/deras barn är väl ca 4 år.....Matematiken går inte ihop.
Citera
2025-05-09, 22:28
Avslutad
Citat:
Övriga dokument från igår och idag. Svaren från spanska myndigheter har inkommit så nu återstår bara sammanställning och slutförhör.

Linköpings TR B 5294-24
https://pixeldrain.com/l/fpfqv8jq

Det bidde inte Spanien och soliga sandstränder, det bidde en badbassäng i Linköping med skitiga byxor.

Alltså herregud Chrippa.... Du måste må så sjukt dåligt!
Och din bimbosambo fortsätter låtsas som att livet leker.
När får vi se en genuin video när du faktiskt pratar ut om allt?

Sorry Banal om jag hijackade ditt inlägg.....
Citera
2025-05-09, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Konstigt, för det är väl bara ca 2 år sedan det tog slut med Julia....? Och hans/deras barn är väl ca 4 år.....Matematiken går inte ihop.

Hon addade honom på snap för 8 år sen, han som vuxen man bara godtog en random förfrågan från en då 15 åring och började skriva, normalt? Det vettefan asså!
Citera
2025-05-09, 22:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Dom har haft varandra på sociala medier sen 9 år tillbaka, men det var inte förrän 2023 dom inledde en relation.

Hur vet du det? Länka bevis.
Citera
2025-05-09, 22:49
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Som jag skrev till en annan här. Juridiken är utformat att det ska vara svårare att få någon fälld. Hellre fria än fälla, det är en ganska bra utgångspunkt egentligen.

Men problemet är att det får följden att 90% av allt läggs ner och utgångspunkten brukar heta "Det går inte på objektivt bevisa/ eller förvänta sig en fällande dom".

Återigen 90% av allt läggs ner.

Själv har jag erfarenheter av en psykopat som utfört brott mot mig och min familj, det handlar om trakasserier, ofredande, misshandel, skadegörelse etc. Jag har sett alla dessa beslut om nedläggning. Ibland kan man skriva att brott inte kan styrkas. Men i de allra flesta fallen har man skrivet att det inte går att bevisa vem/vilka gärningspersonerna är (som i detta fall), eller att man inte kan förvänta sig en fällande dom (vilket är samma sak som bevis delen).

Sen kan vem som helst göra en falsk anmälan, och hade det varit Jocke som gjort anmälan hade jag inte hållit den för högt, då Jocke är en mytoman. Men i detta fall så var det polisen som gjorde anmälan, och sedan öppna man en förundersökning. Det väger ganska tungt, och det är inte så att det förekommit någon rök utan eld här. Chrippa är inblandad på ett eller annat sätt, men det blir för svårt att få honom fälld i en domstol. Precis som det alltid är svårt att få någon fälld i Sverige, framför allt i sådana här fall.
Att se det som att eftersom polisen öppnade utredningen så finns det någon form av sanning i misstanken ska man nog ta med en nypa salt eftersom dessa poliser verkar lite nya och okunniga. Enligt jocke hade stämplingen inte kunna gå till åtal även om det hade funnits bevis

Citat:
För att klargöra missförstånd så har åklagare valt att lägga ner totalt 15 punkter bara för mig och oändligt med punkter om man räknar in andra personer gällande min bror....
MAJORITETEN av dom är pga åtalsunderlåtelse, några är pga specialietsprinipen vid utlämnade från annat land, men just stämplingen är nedlagt pga brist på bevis, men hade enligt åklagaren ändå gått under specialitetsprincipen oavsett. Dvs får man inte åtala för en person för brott som begåtts innan utlämningen från spani n i detta fallet utan endast för brott utlämning gällde. Men brott efter utlåningen får man åtala. Och utlänningen gällde endast grova ekobrott. Absolut kan jag tycka det är märkligt att polis och åklagare hittar material och väljer inleda förundersökning för att sedan inte gå vidare. Men är inte jag som anmält detta, och inte heller jag som tar beslut i frågan, bara för att man

hittar saker i en mobil så handlar det om mer än

att kunna bevisa att personen skrivit det.

Hoppas ni förstår helheten nu!
Citera
2025-05-09, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Att se det som att eftersom polisen öppnade utredningen så finns det någon form av sanning i misstanken ska man nog ta med en nypa salt eftersom dessa poliser verkar lite nya och okunniga. Enligt jocke hade stämplingen inte kunna gå till åtal även om det hade funnits bevis

Nya och okunniga?
Vad baserar du det på?
Citera
2025-05-09, 23:08
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiViNE
Exakt jag utgår från att vi är överens om att det är riktigt vidrigt att grooma barn så som han gjort.
Chrippa och Linnea börjare prata när Linnea var 16 år, men inledde ingen relation förens senare.
Jocke blev sexuellt attraherad av Jonna när hon var 17 år (1 år äldre än Linnea).
Håller helt med, riktigt vidrigt att grooma barn, speciellt genom att hänga ut tjejen som slampa och trakassera henne så som jocke gjorde emot Jonna.
Bra att Chrippa inte följde i sin brors fotspår gällande det, utan enbart var kompis med ungdomar och inte såg något sexuellt i ungdomar.
Citera
2025-05-09, 23:11
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Jag tror Julia har haft det allt annat än lätt med honom, han var säkert otrogen flera ggr på alla resor som han var på.
Du har missat videorna där Julia sparkar chrippa i ryggen och skrattar när han får ont, och där hon i ilska skriker och kastar saker på chrippa?
jag tror absolut chrippa och julias relation var dålig, speciellt hur dem betedde sig emot varandra framför lilla C. Men jag tror inte det enbart var chrippas fel, jag tror helt enkelt julia och chrippa var en dålig kombination.
Citera
2025-05-09, 23:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Nya och okunniga?
Vad baserar du det på?
Läs det jag citerat som Jocke skrivit.
Citat:
men just stämplingen är nedlagt pga brist på bevis, men hade enligt åklagaren ändå gått under specialitetsprincipen oavsett. Dvs får man inte åtala för en person för brott som begåtts innan utlämningen från spani n i detta fallet utan endast för brott utlämning gällde.
Även om utredningen hade hittat bevis för att chrippa var skyldig till stämpling hade det inte kunnat gå till åtal enligt jocke

Och även jocke ifrågasätter varför polisen ens påbörjade utredningen när det ändå inte kunde gå till åtal
Citat:
Absolut kan jag tycka det är märkligt att polis och åklagare hittar material och väljer inleda förundersökning för att sedan inte gå vidare. Men är inte jag som anmält detta, och inte heller jag som tar beslut i frågan, bara för att man

Jag väljer att tro att polisen inte slösade resurser för kul, utan att polisen helt enkelt inte visste att det inte skulle kunna gå till åtal.
Citera
2025-05-10, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
Läs om, läs rätt, BÄTTRE liv än er med största sannolikhet

Alla som sitter här och hatar är ju jocke och jonna fans vilket i mental ålder snittar runt 15.

Det förklarar givetvis jargongen här, har man med barn att göra så kommer naturligtvis samtalsämnena att hålla sig på den nivån.

Jag vet, ni kan inte riktigt rå för era chipstuttar och små ballar, men det är så livet är, vissa vinner, vissa förlorar
Ja det är ett glamoröst wall Street leverne som herr kräfta lever tillsammans med sin American Housewife
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in