2025-03-01, 00:53
  #4045
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bidi75
Varför ska alla manliga SD-toppar gifta sig med 20-25 år yngre tjejer? Vad är grejen? Varför inte hålla sig till någon i sin egen ålder? Förstår inte grejen.

Kända män gifter sig oftast med mycket yngre kvinnor. Det sägs att kvinnor gillar män med makt och män i sin tur gillar skönhet, och yngre kvinnor ser nästan alltid bättre ut än äldre.

Nu är åldersskillnaden mellan Jimmie och Matilda 16 år, ja den är stor men inte 20-25 år.
Citera
2025-03-12, 20:50
  #4046
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/akessons-kanga-till-trump-ny-kostym/

Jimmie Åkesson ska ha lagt upp den här bilden i nazist Zelenskis tröja

Kan någon länka profilen expressen hänvisar till
Citera
2025-03-16, 16:09
  #4047
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4pmovement
Louise Erixon var väldigt mycket yngre än Jimpa när han satte klorna i henne. Matilda ännu större åldersskillnad. Man ser ett mönster likt sångaren i Red Hot Chili Peppers som bara går ner i åldrarna. Jag ger Jimpas och Matildas förhållande några år, sen vill han bege sig ut på jakt igen efter ännu yngre kött.
Tror jag inte. Dom verkar stabila enligt inre källor i SD. Tro på kärleken förfan
Citera
2025-03-21, 05:06
  #4048
Medlem
Detta kan inte stämma, vet vi varför Jimmie är/var vapenvägrare ?
Citat:
.... vad han gör om kriget kommer?

– Rent formellt vet jag vad jag ska göra med den roll jag har. Jag tillhör den generationen som inte fick göra militärtjänst, så jag duger förmodligen inte som soldat. Men jag skulle vilja medverka till att försvara landet på något sätt och kanske inte gömma mig i en bunker.



https://www.dn.se/sverige/akesson-tror-inte-att-nagon-onskar-vara-statsminister-i-den-har-typen-av-lage/
Citera
2025-03-21, 06:04
  #4049
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegmont1985
Detta kan inte stämma, vet vi varför Jimmie är/var vapenvägrare ?



https://www.dn.se/sverige/akesson-tror-inte-att-nagon-onskar-vara-statsminister-i-den-har-typen-av-lage/

Har inte tillgång till artikeln men kom ihåg att J.Å tillhörde en speciell generation i det avseendet.

Var står det att han var vapenvägrare? Det skedde stora neddragningar inom försvaret på 90-talet. Många förband lades ner eller minskades väsentligt i storlek. Till slut blev det nästan en fråga om man ville göra värnplikten eller inte. Svarade du nej så blev det inget av det. Jag känner ett flertal i de årgångarna som inte ens blev tillfrågade ang. ev. militärtjänstgöring.

I Norrland lades det ner åtminstone 10 regementen. Blev väl bara 2 kvar när det var som lägst.

Tror knappast att det ens existerade uttalade vapenvägrare under en period.
__________________
Senast redigerad av Konrad 2025-03-21 kl. 06:10.
Citera
2025-03-21, 08:58
  #4050
Medlem
Jag själv är 85a bror 78a, båda gjorde lumpen. Bror har en bekant som fick fotboja för att han vägrade. Var man något sådär fysiskt ok så var det inte en fråga man fick. Det är senare årgångar 87- det blev mer frivilligt.
Citera
2025-03-21, 12:10
  #4051
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aegmont1985
Jag själv är 85a bror 78a, båda gjorde lumpen. Bror har en bekant som fick fotboja för att han vägrade. Var man något sådär fysiskt ok så var det inte en fråga man fick. Det är senare årgångar 87- det blev mer frivilligt.

När värnplikten fortfarande gällde alla män så ryckte i princip 50 000 män in. Det var c:a 80 % av alla män. Det var det som gällde under det kalla kriget. Ett invasionsförsvar som kunde mobilisera uppemot 1 miljon soldater.

Förmodligen ryckte du in 2004. Då var det hela nere i c:a 14 000 män ochkvinnor. Det var således en liten del av männen som gjorde militärtjänsten, kanske 20%. Det var nog således svårare att få göra militärtjänsten än att få slippa göra den 2004. Det fanns helt enkelt inte så många utbildningsplatser kvar. Regemente efter regemente hade lagts ner. Mellan Boden i norr och Enköping var allt nedlagt.
Citera
2025-03-25, 20:58
  #4052
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/akessons-kanga-till-trump-ny-kostym/

Jimmie Åkesson ska ha lagt upp den här bilden i nazist Zelenskis tröja

Kan någon länka profilen expressen hänvisar till
Jag är också intresserad av hans sociala media. Vilken profil och social media rör det sig om?

Känner bara till hans Insta- och Facebook. Men den bilden kommer ifrån en annan social media, tror jag.


Tack på förhand!
Citera
2025-03-25, 21:03
  #4053
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Skrattade lite åt hur han såg ut i Dekonstruktiv kritik av Aaron Flam:

https://x.com/AronFlam/status/1850439495004442864

Håret sådär lite lagom ostajlat. En lagom skäggväxt. Tröja som avviker från hans vanliga kavaj-utseende. Hur lång tid tog det för honom att rufsa till håret för att få en sådan där folklig rufs?
Jag tyckte det blev mest intressant att se han i vardags/normalklädsel och håret, utan att använt gelé/hårwax, utan mest kanske kamma det.

Trevligt
Citera
2025-03-25, 21:03
  #4054
Medlem
Om Jimmie skulle vara en smygrasist. Tror ni att det skulle märkas för länge sedan?
Citera
2025-05-05, 12:36
  #4055
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Om Jimmie skulle vara en smygrasist. Tror ni att det skulle märkas för länge sedan?
Det har det ju gjort i många år! Speciellt mycket smyg innehåller det inte heller!

Alla människor har inte samma värde och rättigheter,det är tydligt i hans argumentation och handlingar sedan många år ju!
Citera
2025-05-10, 10:08
  #4056
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Det har det ju gjort i många år! Speciellt mycket smyg innehåller det inte heller!

Alla människor har inte samma värde och rättigheter,det är tydligt i hans argumentation och handlingar sedan många år ju!
Har han väl inte sagt? Han syftar väl mer på kriminella?

Och människor som vill integreras, tycker han ju om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in