2025-05-10, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matadhamster
Långsökt då Arbogamorden var en väldigt ovanlig händelse. Majoriteten av mentalsjuka som exploderar ut i våld och mördar i hemmet är män som lämnats eller riskerar att lämnas.

Statistiken talar sitt tydliga språk.

Sedan har han långt hår på äldre bilder och kanske sparat ut det igen och misstagits för kvinna.

Ingen frisk människa skulle sjukskriva sig och åka till sitt ex om de hittade sin partner död.

Jag har erfarenhet av narcissist i relation. Det är.ganska uppenbart att jag därför ser narcissism som ett mer troligt scenario. Om det inte är någon missbrukare psykiatrin petat i en massa mediciner. Det är trots allt Västerås, de mest inkompetenta människor inom vården delar de ut arbeten till så ytterligare ett våldsdåd pga att man vägrar städa upp från högre nivåer, hade inte varit osannolikt.

Jag förstår din syn med.
Kan vara mycket möjligt men då jag kände både H och J så uppfattade jag inte H som en narcissist eller att han skulle vara psykiskt sjuk på något sätt, tvärtom så va han en reko kille och var väldigt hjälpsam mot allt och alla, han va trevlig och alltid glad, jag har inte den uppfattning av H som media och internet målar upp honom som.
J kunde däremot vara väldigt krävande emot H och mycket skulle vara på hennes vis osv.
Som sagt det är mycket möjligt att det slagit slint i huvudet på honom, henne eller båda två då jag inte träffat på varken H eller J på ett tag
Citera
2025-05-10, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Censere
Ex psykiskt, alkohol.. Måste man knarka för att döda enligt dig? Har du hört talas om Willie Pickton? Han varken droga el söp

Uppenbarligen hade han en psykos av något slag… såklart behöver det inte vara pga knark- men sannolikheten för annat är liten. Svensson grabben har dolt sitt missbruk för familjen och fått wt psykos och gått bananana. Försökt att skära sig själv för att inte ta sitt straff efter att ha berövat en mamma sina barn.. och du vill försvara denna parasit?
Citera
2025-05-10, 04:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Censere
Det finns andra anledningar också

Som vaddå???? Hur kan det finnas rimliga anledningar att mörda en kvinna och att gå vidare och försöka mörda en till?! Båda som du har/haft en relation med?!
Citera
2025-05-10, 04:40
Medlem
Det förekommer en del märkliga uppgifter om skjutvapen och stickvapen.

Hade MGM jägarexamen och licenser?

MGM jobbade väl som snickare/hantverkare?

Kan det ha varit en så kallad spikpistol inblandad?

Är det möjligt att använda en sådan i scenariet som hänt här?
Citera
2025-05-10, 04:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans

Det borde ta ca 5-10 min mellan Rönnby - Skultuna med bil. Nån lokalbo får säga emot
Om jag har fel.

Varför då dra igång VMA och vilket hus bars GM ut från om inte sitt eget?
Han greps vid 11 och de tänkte t.om. genomsöka kyrkan i jakten på honom. Kollade de inte hemma hos GM först??

Nån som fattar hur det här går ihop?

Vem säger att han hade bil?
Citera
2025-05-10, 05:03
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Har vi något namn på GM än? Är det en vanlig svennebanan denna gång?

Finns i tråden:
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
MGM: Henr*ik Bergst*röm

Mördad flickvän: Ni*cole Bellan*di

Svårt skadad ex-fru: Josefi*ne Hed*mark

Fruktansvärt sorgligt. Många barn är brottsoffer idag.

Varför?😭
Citera
2025-05-10, 05:07
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Finns i tråden:
Tack för svar. Ja, helt obegripligt. Finns ju inget i hans profil som visar något avvikande.
5 barn som får sina liv förändrade för alltid
Citera
2025-05-10, 05:16
Medlem
Censeres avatar
Tänk om han använt arbetsredskap. Exempelvis en spikpistol. Det kan förklara att en eventuellt sovande flickvän dör och exet bara blir lindrigt skadad då hon förmodligen var vaken och gjorde barnen redo för skola 🤔
Citera
2025-05-10, 05:52
Medlem
Henrik har jag känt sedan 2013. Vi startade e-handel samtidigt. Hans e-handel prestandabelysning.se gick inge bra och han fick anställning på Rindab AB i Sthlm för att ta hand om Vision-X.

Vet inte vad som kan ha hänt Henrik, rykten säger att han förlorat vårdnaden av barnen. Han har en syster som har drogproblem och en mamma som är mycket annorlunda.

Josef.in är en helt otrolig mamma och henne finns det inte ett enda fel på. Det är tur barnen har henne kvar.

Det ryktas även nu att Henrik skurit av sig sin egen pen.is , skurit sig i hals och mage.
Citera
2025-05-10, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrledd
Henrik har jag känt sedan 2013. Vi startade e-handel samtidigt. Hans e-handel prestandabelysning.se gick inge bra och han fick anställning på Rindab AB i Sthlm för att ta hand om Vision-X.

Vet inte vad som kan ha hänt Henrik, rykten säger att han förlorat vårdnaden av barnen. Han har en syster som har drogproblem och en mamma som är mycket annorlunda.

Josef.in är en helt otrolig mamma och henne finns det inte ett enda fel på. Det är tur barnen har henne kvar.

Det ryktas även nu att Henrik skurit av sig sin egen pen.is , skurit sig i hals och mage.

Hur är han som person då?
Citera
2025-05-10, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrledd

Vet du varför han ska ha förlorat vårdnaden om barnen eller kan du spekulera ? Kan även han haft missbruksproblem?
Citera
2025-05-10, 06:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sveaswe

Jävla sorgligt. Hittade samtliga på Facebook. Stackars den döda kvinnan med tre barn (Ncole.)
Nu har dom barnen ingen mamma, men någon i tråden sa att dom
Har en bra pappa som
Kan uppfostra barnen. Jävla svin Henrik altså. Fyfan… struntar i om det var psykos, hoppas han ruttnar inne i fängelset jävla psykfall. Hans ögon ser konstiga ut på Facebook bilderna

Håller med dig.
Oerhört tragiskt.
Jag reagerade också på hans ögon - väldigt obehagliga.
Läser på aftonbladet att ett barn sprungit runt huset utan kläder. Tänka vad barnen fått uppleva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in