2025-05-10, 00:02
Medlem
TaxenSixtens avatar
Han kanske varit otrogen och Fuckner blev sur.
Citera
2025-05-10, 00:03
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av triptyken
Grindr inte Tinder.

Det var nån tidigt i tråden som pratade just om det faktum att bilderna inte skulle va särdeles spektakulära - men eftersom en massa sagt att dom HAR bilder men verkligen inte velat dela med sig så antar jag att det bara är fria fantasier från många om vad det ska vara.

Det som nämndes i artiklarna dock, speciellt från DN är att dom fick bilderna skickade till sig via Protonmail av nån som inte svarar eller sagt nåt om att vara anonym men som självklart inte går att spåra upp.

SÅ vad jag tycker är sjukt intressant är att nån bevisligen inte ville ha karln som säkerhetsrådgivare, nån som också tydligen hade fått privata bilder inte bara publika bilder från karlns grindr och som nu satte i verket att få han avsatt direkt.

Från DN https://www.dn.se/sverige/privata-bi...hetsradgivare/

Så frågan är - har vi redan spelat en yttre makt i händerna genom att avsätta karln? Alla på UD verkar rörande överrens om att han är en omtyckt och kompetent chef.

Någon insåg väl att detta är ett problem? Samtidigt måste man ju tyvärr konstatera att den systematiska inkompetensen inom det svenska samhället har tagit sig nya uttryck. Han har ju trots allt passerat under radarn trots regeringsskiften

Aldrig i historien har så många varit på fel plats inom det svenska yrkessamhället. Vi rekryterar tyvärr människor på fel premisser idag. Det är alldeles för många socialt kompetenta fullblodsidioter som innehar känsliga och/eller komplexa tjänster i förhållande till vad ett lite sårbart samhälle som Sverige klarar av. Rekrytera utifrån kompetens och inget annat så löser sig många problem per automatik.
Senast redigerad av midvintermorker 2025-05-10 kl. 00:25.
Citera
2025-05-10, 00:05
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rewind3000
Skämtet speglar en absurd realitet där Tobias Thyberg både är en flamboyant homosexuell man och en sann patriot.

Men vad är det för kul med det, när det i trådens sammanhang mest framstår som att du försöker dig på ett orimligt försvarstal med skuldbeläggning österut?
Citera
2025-05-10, 00:07
Medlem
Unlucky-Monkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Det låter rimligt att Grindr-tobbe retat upp Mr Fuckner, det fucka ur helt enkelt och nu sitter vi här 24H senare utan en säkerhetsanalytiker! Det är nästan så att man misstänker ryssen kommer invadera i imorgon
Citera
2025-05-10, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Men vad är det för kul med det, när det i trådens sammanhang mest framstår som att du försöker dig på ett orimligt försvarstal med skuldbeläggning österut?
Ska jag verkligen dissekera skämtet så började det nog med något du skrev som jag tyckte var så otroligt fånigt. För det lät som att du menade att man inte kan vara patriot om man inte har en helt straight läggning.
Skuldbeläggning österut, nej, det var nog mest för att alla kommer nog, i alla fall i et kort ögonblick, misstänka utpressning från en fientlig stat.
Citera
2025-05-10, 00:13
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Isåfall är det ju han själv som har spelat främmande makt i händerna genom att förtiga att det fanns problematiska bilder i omlopp. Hade han varit öppen med vad som hade förevarit hade han ju med all sannolikhet kunnat sitta kvar.

Fö skulle det vara en synnerligen inkompetent främmande makt som ser till att någon som man har kompromat på avgår innan h*n tillträtt. Det är ju inte så man gör. Man låter vederbörande tillträda i god ordning för att sedan, när det har uppstått en situation där man har intresse av att h*n beter sig eller uttalar sig på visst sätt, approchera h*n'** med ett "Jo du, vi har bilder som du inte vill att statsministern får se. Men det är lugnt, bara du gör eller säger så här."

Så det är nog snarast dold fiende eller konkurrent till posten som ligger bakom.

Tror du kan skriva "han" om du vill.

Men visst hajjar vad du menar, problemet är att NÄR han väl är på plats så blir det svårare. Du kan inte utpressa karln för bilderna är bilder som inte en jävel höjer på ögonbrynen av (det verkar va litet naket, och så en kukbild) - visst kan hajja att tanken är att "du vill väl inte få sparken för att du fucka upp att nämna dom här bilderna?" men där tror jag dom flesta antar att karln skulle gå ut i media om dom fortare än tusan. Han har ett låååångt yrkesliv bakom sig och är inte bara omtyckt utan också tydligen rejält kompetent... ja förutom att han glömt att han har haft grindr

Obereonde vad - köper vad du menar - antagligen en konkurrent lokalt.
Citera
2025-05-10, 00:16
Medlem
TaxenSixtens avatar
Dickpic enligt Expressen.
Citera
2025-05-10, 00:20
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Kristersson har svart bälte i att rekrytera idioter verka det som.
Citera
2025-05-10, 00:20
Medlem
Citat:
Dickpic enligt Expressen.
Det var ju inte speciellt potenta nyheter.
Citera
2025-05-10, 00:22
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Du menar att det är Fuckner som fuckat ur?
Citera
2025-05-10, 00:23
Medlem
På säkerhetsprövningen så glömde Tobias nämna nakenbilder och dicpics.
Citera
2025-05-10, 00:25
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rewind3000
Ska jag verkligen dissekera skämtet så började det nog med något du skrev som jag tyckte var så otroligt fånigt. För det lät som att du menade att man inte kan vara patriot om man inte har en helt straight läggning.
Skuldbeläggning österut, nej, det var nog mest för att alla kommer nog, i alla fall i et kort ögonblick, misstänka utpressning från en fientlig stat.

Precis som jag misstänkte blev du triggad, och läste knappt klart innan du kände dig tvingad att svara.

Så jag upprepar min poäng.

Om man sitter i sk "säkerhetsklassad befattning", då är det enligt mig av yttersta vikt att denna persons största intressen handlar om värnandet av fosterlandet.

Om jag ska skriva på ett språk du förstår, jag vill alltså inte ha någon som tänker med kuken, fittan eller röven? Förstår du mig?

Om man laddar upp nakenbilder på sig själv någonstans, man behöver egentligen inte ens gå så långt, låt oss säga om man ens tänker tanken att göra det? Ja, då tycker jag att man har fel fokus, och är diskvalificerad för jobbet.

Jag som medborgare i Sverige vill ha en person som sätter Sverige först. Om man gör det, ja då har man inte tid över för liknande trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in