Den här helgen har det blivit en riktig klassiker. Brännvin special och påskmust. Smakar bäst när man blandar runt 40/60. Påskmusten bör vara Zeunerts. Jag kallar drinken för "groving" då den avnjuts bäst med en rejäl prilla grov lös.
Så här på skärtorsdagen blev det ett experiment med påskmust och mörk rom (Don Papa).
Jag tycker inte det gifter sig riktigt om jag ska vara ärlig, men en grabbnäve iskuber gör det ganska ok ändå.
Efter min upptäckt att alkoholprocenten i brännvin special sänkts från 32 till 30 har jag försökt få fram en bra drink. Med den låga procenten blir man ju knappt full på en redig grogg längre.
Idag blev det en grogg som jag valt att döpa till "protesten". Namnet spelar på det faktum att jag är mycket upprörd över den "nya" procenten i brännvin special.
Den består av 5cl brännvin special, 5cl absint från Lidköpings bränneri och 7.5 cl norrlands akvavit, toppat med en 50cl zeunerts påskmust. Den blev riktigt skaplig och jag kan varmt rekommendera den en söndagskväll framför tvn.