2025-05-09, 19:36
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stockholm-motala
Hur är detta relevant?
bög
Kolla vad jag svarade på så kanske poletten trillar ner
Bögar är inte som vanliga hetrosexuella män. Om du inte fattat det är du säkert bög
Citera
2025-05-09, 19:36
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Vem har visslat?

Det måste nästan röra sig om någon som vet att han undanhållit informationen från rekryteringsprocessen.

Någon som vet när exakt han skrev på kontraktet för tjänsten och någon som haft tillgång till de gamla Grindr bilderna.

Någon med direkt insyn och intim personkännedom.

Gissar nästan att detta är mer av personlig karaktär typ en avundsjuk kollega inom M, hämndlysten partner eller försmådd älskare..

Bra gissningar. Lägger till homosexuell politisk motståndare (alltså opposition) som sett bilderna.
Citera
2025-05-09, 19:38
Medlem
Det måste rimligtvis vara så att han inte är ensam på bilden/bilderna, utan förmodligen är han tillsammans med någon som misstänks vara rysk agent, eller liknande.

Sverker Åström var ju homosexuell och svensk topdiplomat i decennier. Att han hade tillfälliga sexuella förbindelser här och där kan inte undgått någon. Sovjets spioner höll ju noggrann koll på honom. Men eftersom statsministern kände till hans läggning så gick det ju aldrig att utpressa honom.

Så näe, frigjort sexuellt leverne som fångats på bild kan omöjligtvis varit orsaken till Thybergs olämplighet för tjänsten. Såvida man inte internt är rädd för att det ska skava sig med konservativa Sverigedemokrater eller frikyrkliga Kristdemokrater.
Senast redigerad av NoppigaSockar 2025-05-09 kl. 19:42.
Citera
2025-05-09, 19:38
Medlem
Jag ställer mig frågandes till det här om att regeringen avser utreda vem som förmedlat bilderna till medierna. Bör inte ett sådant förfarande bryta mot det lagstiftade efterforskningsförbudet, eller medger den lagen undantag för situationer av detta slag?
Citera
2025-05-09, 19:40
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ja hurså ? Det är inte hans läggning som är problemet eller att han har lagt ut dickpics på nätet.
Media döljer avsiktligt att det handlar om en bögdatingsajt och tar inte upp att herr Thyberg är homosexuell.
Varför tror du?
Din analys haltar därför något.
Citera
2025-05-09, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjackmoster
Att hitta någon i övrigt lämplig i stockholmska moderatkretsar, helst på något sätt kompis till Uffe Kristersson, utan Grindr-profil, tror jag utan överdrift kan vara svårare.)

Kristersson är körd och det trista är att han kört sig själv. Hade han bara gått ut och fördömt Netanjahus massaker på barnen i Gaza någon gång åtminstone efter han fördömt Putin så ofta i kriget mot Ukraina, hade han inte tappat i trovärdighet - man hade som väljare sett att grabben är hygglig i alla fall...

Och så inkluderingen och Värdegrunden, woke etc, och allt under och efter Sosse-Mona Sahlin övertaget med Reinfeldt/Borg - trodde man skulle tonas ned av Ulf Kristersson, eller hur?
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2025-05-09 kl. 19:45.
Citera
2025-05-09, 19:41
Medlem
Ollonbos avatar
Vet inte hur det ligger till men borde inte Kristersson kontrollerat med Säpo innan utnämnandet.
Är det inte i så fall Säpo som gjort en miss. Bara en undran inte att jag försvarar Kristersson.
Citera
2025-05-09, 19:42
Medlem
Imnshos avatar
Jag har fått för mig att många inom diplomat branschen är bögar. Tror dom lockas av glammiga champagne fester med snittar och möjlighet att träffa unga exotiska pojkar. Å andra sidan blir dom utsatta för utpressning av ryssar och jänkare.

Kan också vara så att jag läst för många spionromaner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glödskal
Bra gissningar. Lägger till homosexuell politisk motståndare (alltså opposition) som sett bilderna.
Thyrberg utsågs alltså till ambassadör i Ukraina av föregående Socialdemokratisk regering. Regeringen var rimligtvis högt måna om att inte återupprepa Landerholm-debaclet, därför valde man en opolitisk tjänsteman denna gång. Någon som dessutom som sagt sattes på sin förra post av det du hävdar är "politisk motståndare" till individen... Men för all del, lek du i din fina foliehatt.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Var är länken till bilderna?

Intressant hur media presenterar det, typ: "dykt upp nakenbilder från en dejtingsite", som att det vore normalt för folk att lägga ut nakenbilder på "dejtingsiter".
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2025-05-09 kl. 19:48.
Citera
2025-05-09, 19:43
Medlem
När Ulf Kristersson kallar händelsen med Tobias Thybergs avgång för ett "systemfel", verkar han försöka rikta fokus bort från sitt personliga ansvar och istället peka på brister i processen för säkerhetsprövningar eller rekrytering. Detta kan vara ett strategiskt försök att dämpa kritiken mot hans omdöme och ledarskap, särskilt eftersom det är andra gången en säkerhetsrådgivare tvingas avgå på kort tid.
Citera
2025-05-09, 19:44
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Media döljer avsiktligt att det handlar om en bögdatingsajt och tar inte upp att herr Thyberg är homosexuell.
Varför tror du?
Din analys haltar därför något.

Men det är ju inte det som är det relevanta i detta , den springande punkten är ju att han undanhållit denna informationen för Säpo och Kristersson .

Så vad han har för läggning eller gjort på sin fritid för 20 år sen är inte intressant egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in