2025-05-09, 19:27
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ylisar
Nope, så kanske lite tidigt att säga, men om det är något olagligt som händer på bilderna så borde det ju inletts någon typ av åtal.

Det är förmodligen inget olagligt men jag tror att dessa bilder är av en annan kaliber än en ”helt vanlig” nakenbild.
Citera
2025-05-09, 19:27
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ja jävlar! Minns då jag för 25 år sen bodde i en bostasrätt där 2 bögar köpte en lägenhet 2 våningar under min takvåning. Flera gånger hittade vi den en bögen liggande halvnaken i trapphuset. Polisen var säkert där 4 gånger första halvåret. Efter ännu ett halvår hittar jag samma rödhåriga bög ligga helt naken i källaren utanför hissen som han blockerat via ett ben.
Jag släpade in äcklet i hissen och körde upp fanskapet till hans våning och kastade in äcklet i lägenheten.
Ett halvår senare hade se sålt och flyttat.

Sensmoral, är väl att bögar är jordens avskum som bara ställer till problem.

Mmm. Alltså det är väl bögar mer som jag känner dem. De snubblar på kuken hela tiden man orkar inte med massa problem. Sen är jag av åsikten att det är svårt för en bög att leda andra män pga dåligt för moralen men det är för att jag är full av fördomar säkert.

En kvinna kan bara leda män om hon inte har favoriter eller sex med någon. Allt annat går alltid 100% åt h-lvete.

Och det är väl en sorts kritik som är baserad i fördom, jag hade kollat en person som är gay extra noga pga många potentiella svagheter. Man undrar lite vem som utredde?
Senast redigerad av SolarPowered 2025-05-09 kl. 19:30.
Citera
2025-05-09, 19:28
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elon-Fiske
Ändå var det Löfven som utnämnde bögen till ambassadör i Afghanistan och Ukraina?

Ja hurså ? Det är inte hans läggning som är problemet eller att han har lagt ut dickpics på nätet.
Citera
2025-05-09, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Ja vad är problemet ? Det är inte bilderna eller att han är bög som är problemet här. Eller får en ambassadör inte vara bög enligt dig?
En ambassadör bör alltid haft ett ordnat och städat liv. Gift (med en kvinna), en dotter, en son. Inga lik i garderoben. Inga avvikande eller ohämmade sexuella historier. Grindr-användning är naturligtvis helt diskvalificerande.
Citera
2025-05-09, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är inte säkert att han ljugit om detta. Jag har viss insyn i hur dessa intervjuer går till och så vitt jag vet får man inga frågor om det kan finnas nakenbilder på en på nätet.

Med facit i hand kan man såklart konstatera att han själv borde ha nämnt detta men det är nog många som inte hade gjort det. Det finns garanterat nakenbilder där ute på många personer som är säkerhetsklassade och i 99 fall av 100 är det såklart inte ett problem.

Vi får se hur det ter sig, bilderna lär väl komma ut förr eller senare. Men det är inte ovanligt att kåta vuxna människor skickar nakna bilder till varandra, särskilt inte nuförtiden. Men rätt osmart att ha med ansikte eller andra identifierande element om man nu rör sig inom politiken, verkar ju fortfarande finnas rätt jäkla många puritaner som är livrädda för nakna kroppar på bild.
Citera
2025-05-09, 19:30
Medlem
Glödskals avatar
Då har alltså inte bara moderaterna utan även oppositionen dömt ut bögdatingkulturen som icke rumsren.

Skönt när alla är överens
Citera
2025-05-09, 19:31
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Det handlar inte så mycket om att han är homosexuell, även om media nu verkar hänga upp sig på det. Gardell var redan ute och tyckte synd om honom.

Det handlar i någon mening mer om att säkerhetsprövningen verkar totalt ha fallerat. Det skall inte vara speciellt svårt. Det finns rent av ett formulär. Det är bara att beta av och svara på frågorna. Ett utsvävande sexuellt beteende är inte någon höjdare ur säkerhetssynpunkt. Men i den meningen är det inte bättre att vara hetero och knulla allt som rör sig. Det är så att säga lika illa. Det är förvisso mer problematiskt i vissa andra länder som inte har vår "upplysta" syn på homosex.

Men problemet är snarast att han ljuger och undanhåller information om små saker. Gör man det ökar risken även markant att du kommer ljuga och undanhålla annan information om större och viktigare saker.

Därför är han olämplig. Inte för att han gillar att böga. Sedan är det klart att det kanske inte direkt talar till hans fördel om han har väldigt avvikande homosexuella böjelser -- han kanske gillar att kombinera sitt bögande med droganvändning eller partners som ser och är väldigt unga ut etc. Utpressningsproblemen hopar sig. Men problemet är lögnen inte att han gillar kuk.

Sedan kan man ju fråga sig om vad som är problemet hos topp moderaterna i huvudstaden. Det verkar vara bögar på parad där som avgår. Vilket i vart fall är bättre än alla center-pedofilerna.

Är homosex någon form av inkvoteringsmarkör för en toppställning hos moderaterna?
De flesta äldre bögar är pederaster och vill helst knulla pojkstjärt. Det är därför det är en enorm marknad för pojkar som säljer röv till vanliga bögar
Citera
2025-05-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är förmodligen inget olagligt men jag tror att dessa bilder är av en annan kaliber än en ”helt vanlig” nakenbild.

Ja, det kanske är gimp suit med dildo i stjärten etc etc. Det är väl rätt pinsamt om det kommer ut men inte hela världen. Sex positivity osv bla bla så media hade nog inte drevat heller & sen efter någon månad så hade det hela varit ur världen. Politiker har ju gjort bort så sjukt mycket hårdare än såhär & fortfarande suttit kvar.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Excenter32
En ambassadör bör alltid haft ett ordnat och städat liv. Gift (med en kvinna), en dotter, en son. Inga lik i garderoben. Inga avvikande eller ohämmade sexuella historier. Grindr-användning är naturligtvis helt diskvalificerande.

Man får inte diskriminera folk för deras läggning ,kön eller etc.

Vad jag läst och hört har Thyberg varit en utmärkt ambassadör
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Vi får se hur det ter sig, bilderna lär väl komma ut förr eller senare. Men det är inte ovanligt att kåta vuxna människor skickar nakna bilder till varandra, särskilt inte nuförtiden. Men rätt osmart att ha med ansikte eller andra identifierande element om man nu rör sig inom politiken, verkar ju fortfarande finnas rätt jäkla många puritaner som är livrädda för nakna kroppar på bild.

Absolut är det så. En av de viktigaste grejerna angående sex som alla föräldrar bör lära sina barn är att ALDRIG skicka en nakenbild där deras ansikte syns. Det kan slå tillbaka hårt mot en senare i livet. Även om man inte är toppolitiker.
Citera
Medlem
Vem har visslat?

Det måste nästan röra sig om någon som vet att han undanhållit informationen från rekryteringsprocessen.

Någon som vet när exakt han skrev på kontraktet för tjänsten och någon som haft tillgång till de gamla Grindr bilderna.

Någon med direkt insyn och intim personkännedom.

Gissar nästan att detta är mer av personlig karaktär typ en avundsjuk kollega inom M, hämndlysten partner eller försmådd älskare..
Citera
2025-05-09, 19:36
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ja, det kanske är gimp suit med dildo i stjärten etc etc. Det är väl rätt pinsamt om det kommer ut men inte hela världen. Sex positivity osv bla bla så media hade nog inte drevat heller & sen efter någon månad så hade det hela varit ur världen. Politiker har ju gjort bort så sjukt mycket hårdare än såhär & fortfarande suttit kvar.

Grova nakenbilder är inte ett problem om du är lastbilschaufför men kan såklart vara det om du är nationell säkerhetsrådgivare. Men jag håller med om att det är mer pinsamt än faktiskt farligt för Sveriges säkerhet.

Problemet hade ju varit om främmande makt försökt utpressa Tobias med nakenbilderna som hot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in