Citat:
Ursprungligen postat av
TyrgilScramasax
Låter mer rimligt. Varför avfyra bomben nu när man kunde spara den till ett tillfälle när det skulle gagna Ryssland.
Såvida de inte hatar honom svårt sedan tidigare. Pga hans insats som ambassadör i Ukraina kanske?
Jag kan absolut ha fel, men jag tror som sagt att detta var mer värt idag som ut
skämningsmaterial mot Sverige än som utpressingsmaterial mot Thyberg längre fram. Detta rörde sig ju inte om en gift (på det normala sättet) man som har ett hemligt barn med en annan kvinna än sin fru, eller en familjefar som har spelat bort barnens sparpengar och huset de alla bor i på roulette och går under bara inför tanken på att tala om det. Jag kan inte föreställa mig att Thybergs make, herr Fuckner, inte skulle känna till Thybergs Grindr-profil och hans kukbilder där, eller att de inte båda troligen hade sexuella relationer utanför sitt äktenskap då och då, och att det skulle ställa till något problem för Thyberg om det kom fram.
Och dessutom, skulle han som nationell säkerhetsrådgivare behöva agera i någon sorts diplomatisk roll i förhållande till länder där homosexualitet är mer kontroversiellt än här (dvs. för 95% av världens befolkning) hade det ju bara varit för dessa stater att göra en enkel sökning på Ratsit för att se att han är gift med en annan man som heter Fuckner i efternamn. Det klarar nog de flesta underrättelsetjänster av, och de kan dra sina egna slutsatser av det också, helt utan att ens leta fram Grindr-profilen.
Sedan kan nog Sverige hitta många fler än Thyberg som har gjort stora insatser i Ukraina och hatar Ryssland precis lika mycket, tror du inte det? Och lär inte Ryssland förstå det? (Att hitta någon i övrigt lämplig i stockholmska moderatkretsar, helst på något sätt kompis till Uffe Kristersson, utan Grindr-profil, tror jag utan överdrift kan vara svårare.)