2025-05-09, 18:48
Medlem
Elon-Fiskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Det handlar inte om sexuell läggning eller moralpanik. Sveriges säkerhetsrådgivare bör ha såpass värdighet och ordning att omvärlden inte skrattar bakom vår rygg. Nu har precis det hänt för andra gången så verkar gått troll i det.
Har du sett bilderna? Eller hur vet du vad det handlar om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Oerhört tragiskt!

Vilket CV killen har!

Så väldigt kompetent och så väldigt välutbildad med två doktorstitlar (MSc) varav den ena från handelshögskolan…

Avskyr Gardell men här har han en poäng från dagens löpsedel Expressen med sin artikel, ”vi lever inte på 50 talet längre”.

Å andra sidan kanske bilden är så pass extrem att den är alldeles för olämplig, men fan vs synd det här är!

All cred till den här snubben!
MSc är inte en doktorstitel, det är en master (of science). Det vill säga två års studier på avancerad nivå. Inget att fnysa åt, men en väsentlig skillnad mot disputation (PhD) med "doktorstitel".

För övrigt får han förstås vara så gay han önskar, problemet är att bilderna (bilden) inte framkommit vid säkerhetsprövning.
Citera
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolarPowered
När jag funderar på det så är det ofta ryssar som jobbar med kompromat på det här viset?

Det är en sak att han kanske inte är rätt person, men det här var en mycket enkel påverkansoperation om det skulle visa sig vara främmande makt som tagit fram materialet.
Kompromat handlar väl om att hålla på hemligheter och kunna hota med dem. Att spela ut sitt kort 33 minuter efter utnämningen talar helt emot att det är kompromat och ryssar som ligger bakom.
Citera
2025-05-09, 18:49
Medlem
BallaBellas avatar
Det måste vara härligt att veta att en främmande makt har nakenbilder på en.
Putin sitter och runkar till dem.

För mig känns det otroligt oseriöst att lägga ut såna bilder och jobba i en ställning som han gör.
Att han dessutom inte sa det från början när han skulle anställas visar hur naiva många är.

Nu kom bilderna till flera ställen och det blev en stor sak i media istället.
Citera
2025-05-09, 18:49
Medlem
Imnshos avatar
Med lite perspektiv på historien, är det inte ett tecken på civilisationens undergång när människor publicerar bilder på sina könsorgan och tycker att det är deras "visitkort"?

Nu är jag inte pryd och kör missionären med släckta lampor, men jag tycker ändå att det är det totala beviset på dekadens och moralisk undergång att flasha med en kuk som motionerar som en stånghammare i herr Fuckners ändtarm.

Det som är ännu mer sjukt är att en freak som Thyberg ens kan positionera sig i ett läge där han kommer i fråga som säkerhetsrådgivare. I en normal värld hade han blivit en fläck på ett lakan eller åtminstone inspärrad på tukthus eller psykinstitution före 10 års ålder.
Citera
2025-05-09, 18:50
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
https://www.dn.se/sverige/ulf-kriste...mmisslyckande/
Straffa den som kommer med information bara för att det är oönskad information verkar extremt obegåvat.
Hoppas att man bara kollar så långt huruvida det främmande makt eller en annan politisk makthavare. Och agerar därefter.

Men är det nån bitter användare på Grindr eller nån annan oväsentlig person hoppas jag att denne inte blir hudflängd i media.
Citera
Medlem
Börjar det inte gå upp för idiotsverige vilka usla politiker vi har??

Detta är den andra misslyckade utnämningen på kort tid!

Ska man nu ha en säkerhetsrådgivare säger väl sunda förnuftet att man tittar och undersöker precis allt om denna person.

Faan vi gör oss ju till åtlöje ute i världen!
Citera
Medlem
Hur mycket får han nu ut i avgångsvederlag/fallskärm? 😐
Citera
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Måns Zelmerlöv?

Säga vad man vill om Lennart Geijer, men inte fan[B] filmade[/b] han när han kopulerade med sina polska horor.

Skulle inte förvåna mig om Thyberg läckt grejer. Han verkar jävligt omdömeslös. På en sån här position behövs det en tråkig frimicklartyp. Ranstorp kanske? Familjefar med gott rykte såvitt jag vet. Iofs är väl hans fru kinesiska så det är ju också en säkerhetsrisk.

Kom igen Vad tänker du det beror på?..
Citera
2025-05-09, 18:52
Medlem
Och som vanligt:

Det ÄR faktiskt bögarnas fel....
Citera
2025-05-09, 18:53
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Kompromat handlar väl om att hålla på hemligheter och kunna hota med dem. Att spela ut sitt kort 33 minuter efter utnämningen talar helt emot att det är kompromat och ryssar som ligger bakom.

Ah sant. Men det är ingen svartsjuk bög iaf. Någon politisk motståndare, jag visste inte vem TT var innan idag. Det du säger talar för att det är någon som inte gillar honom politiskt.
Citera
2025-05-09, 18:53
Medlem
Jofs avatar
En dicpic på grindr är väl rätt sak på rätt plats.
Omdömesgillt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in