Citat:
Ursprungligen postat av
tingsryd2.8
Ändå konstigt att inte sköta det internt om inhemskt. För man vet ju inte om hurvida man har i rekryteringen fått kännedom om thybergs grinder konto eller ej.
Hade så vart fallet hade han ju svarat DN nåt i stil med "vet inte vem som skickat det där men regeringen känner till att jag som öppet homosexuell dejtat killar och skickat nakenbilder i samband med det"
Då har man mer att tjäna på att ta upp det internt: om thyberg inte sagt nät får han avgå ändå (inte nån seger för ulf det heller) + du har en gentjänst skyldig hos statsministern
Om thyberg sagt nåt ses du ändå som en god samarit = fördel
Mkt mer rimligt att ryssarna tar chansen att bli av med ukrainakopplat/vänligt/kunnigt svenskt nationellt säkerhetsråd.
Precis vem som helst som utses kommer vara Ukrainavänlig, med mindre att ryssarna får in en agent. Dock är det nog något man kommer räkna med, tror inte att de som eventuellt låg långt framme i förre rundan får chansen nu, just emd tanke på faran för att det hela är ett upplägg för att få in "sin" person.
Dessutom hade det gett en större skandal att vänta några dagar i alla fall då TT haft tillgång till en massa info.
Jag tror att det var en politsk skandal man ville ha.
Hade bilderna skickats till DN etc så tror jag att de kunnat sett det som en fråga om en privatperson och allt hade kanske skötts diskret.
Men så snart TT har tjänsten så nästan måste pressen börja ställa officiella frågor.
Lutar åt inrikes i mina ögon och att det är Kristersson man vill åt, tror ock inte på (S) av olika skäl. In