2025-05-09, 18:14
Medlem
Alltså vem är Florian Fuckner?

Det MÅSTE grävas lite i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Visst, visst.

Men är "Sverige en moralisk diktatur" som du sade?

Nej, Sverige är ingen moralisk diktatur idag. Där överdrev jag. Men jag är rädd för att vi blir det då jag ser att fler och fler saker blir mer känsliga.

Där hade jag peth-testerna som exempel. Kan även se frågan som AR-15 är en otroligt konstig fråga där man vill tvångsinlösa privat egendom pga av utseende och utan vetenskaplig grund. Även fast jag tycker att vi borde bli bättre på att utvisa kriminella invandrare måste vi nyansera oss och se att det även finns invandrare som bygger Sverige. Min far har äntligen fått hemtjänst. Det är nästan bara invandrare som kommer till honom. Dels så hjälper de han med det han behöver men han är så glad för han får höra berättelser och kunskaper om världen han inte visste tidigare. Det ger han livsglädje och kvalité.

Så man kan inte vara svart eller vit även fast det är smidigt att tänka så.

Jag tror helt enkelt att vi ska försöka att bli mer toleranta, då blir vi mindre sårbara. Så tror jag. Men jag överdrev när jag sa att vi lever i en moralisk diktatur.
Citera
Inga bilder publicerade i tråden ännu.?
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.H.
Det är inte bilden som är problemet, utan att han inte berättat att han lagt ut grova bilder på Gridr. Bilden som han själv uppenbarligen tyckt vara så grov att han inte tagit upp den med sin arbetsgivare.

Det är precis såna här situationer man inte vill att en säkerhetsrådgivare skall hamna i. Att kunna pressas av den som hittar sagda bild och hotar att publicera den.

Hade han berättat om den tidigare hade det nog inte varit ett problem.

Förstår ditt resonemang men om Tobias inte skäms för sin läggning - finns där inte mycket att utpressa honom om. Indirekt är bilden då problemet. Återigen, förstår ditt resonemang.

Tobias låter som ett stolpskott som är medveten om sina bilder, skäms för dem - men ändå väljer att ta jobbet. Därtill SÄPO, situation likt denna - ska inte få hända.

Edit: socialdemokraterna kallar regeringen inkompetenta till följd av detta. Får en att undra vilka processer de har för sina anställda. Självfallet är det enkom billig opportunism - vilket får mig att spy lite i munnen.
Senast redigerad av fiftyforfifty 2025-05-09 kl. 18:19.
Citera
2025-05-09, 18:16
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Jo, men det som en utpressare måste ha tillgång till måste vara nåt känsligt och hemligt för personen man utpressar. En öppen bög med en kukbild på vift? Vad är det man kan använda mot honom?

Huvudregeln i sådana fall är att om det finns en bild så finns det förmodligen fler av potentiellt värre karaktär, dvs om Kristersson skulle försvara TT och det sen kommer fram mer så är han körd givet fiaskot med Landerholm.
Citera
2025-05-09, 18:19
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
...eller Dörrmått Clåfinger
Måns Zelmerlöv?

Säga vad man vill om Lennart Geijer, men inte fan filmade han när han kopulerade med sina polska horor.

Skulle inte förvåna mig om Thyberg läckt grejer. Han verkar jävligt omdömeslös. På en sån här position behövs det en tråkig frimicklartyp. Ranstorp kanske? Familjefar med gott rykte såvitt jag vet. Iofs är väl hans fru kinesiska så det är ju också en säkerhetsrisk.
Citera
2025-05-09, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Det sjuka är hur vi kan leva i 2025 och att det ska bli ett sådant ståhej så fort någon är naken eller ligger med samma kön. Vem fan bryr sig? Puritanskt trams.

Enda argumentet emot att han skulle få jobbet (annat än uppenbar moralpanik) är utpressningsförsök. Det tas upp av en del här på FB och kan möjligen vara relevant. I media, eller uttalanden från politiker nämns inget om det dock.

Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Vad du inte skillnaden på att vara i en homosexuell relation och vara homosexuell och posta porrbilder på sig självt på en dating app? Fattar du inte vad mer som kan finnas på honom? Vad vet du om hans dator hackas och det kommer fram att han är pedofil? Det kan användas emot Sveriges intressen.

Du begrep ingenting av mitt inlägg och vad det handlade om. Istället raljerar du om skillnaden på att skicka en porrbild och vara bög. Skaffa lite läsförståelse innan du postar i ditt tangentbordskrig.

Han är bög. Han postar nakenbild till någon annan bög, och din slutsats är att han kanske blir hackad och det visar sig att han är pedofil?
Citera
2025-05-09, 18:20
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Kanske inte är just bögbilderna som är problemet utan problemet är att han undanhållit denna information . Tänk om det hade varit bilder med hakors och grejer istället och att han undanhållit detta? Eller något annat som kan skada Sveriges säkerhet.
Citera
2025-05-09, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Rumpnissarna/pedofilerna åberopar säkert EU-regler som stöd för sin anonymitet.

Jaså du tog bort ditt inlägg innan jag hann svara.

Nej, jag skulle snarare säga att jag är tvärtom; har aldrig gått med i en parad och är anti-woke.
Men jag tar ditt inlägg som sarkasm/skämt.
Citera
2025-05-09, 18:22
Medlem
Kungenshoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVild
Vem fan bryr sig om någon har en kukbild på sin grind varför skulle man vara mindre lämplig för arbetet bara för det om man har rätt utbildning och erfarenhet
Man kan utpressa regeringen, annars släpper man kukbilden. Kanske var det som hände?
Citera
2025-05-09, 18:22
Medlem
Elon-Fiskes avatar
De flesta förstår nog att en pervers bög är en säkerhetsrisk.
Tobias Thyberg förstod det själv till sist och hoppade av
Citera
2025-05-09, 18:23
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skivadbanan
Otroligt mycket trams i tråden…!! Finns några bilder så vi själva kan avgöra!?
Människor måste ändå få ha sitt privatliv i fred utan moraliserande 40-tals tankar.
Privatliv? När det klart och tydligt står i media att "USA, Ryssland och Kina" scannar "uprising stars" just för att fånga sånt här. Ä

Du är mer än lovligt naiv när det just varit sånt här som leder till utpressning sedan 40- talet.

På 40-talet var det utomäktenskapliga förbindelser. Idag är det pederaster. Samma risk för utpressning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in