Citat:
Ursprungligen postat av
pestloppan
Frågor som måste ställas:
*Får man inte jobba som säkerhetsrådgivare om man är bög?
*Om man får jobba som det, trots läggningen: Får man då inte skicka bilder på sig själv till andra bögar?
*Om man får skicka bilder: Måste man då alltså berätta om det i förväg för statsministern innan man blir anställd?
Bonusfråga:
*Om man måste berätta om eventuella bilder i förväg för statsministern: Gäller det då bara bögar, eller även alla andra sexuella läggningar?
1: Det är inga problem med sexuell läggning i västvärlden idag.
2: Komprometterande bilder som man inte vill skall nå offentligheten bör man alltid undvika, men bilder som man kan leva med att de publiceras i pressen är det helt OK att skicka.
3: Om man vet med sig att det kan dyka upp sådana här historier så är det bra att spräcka dem på en gång. Typ "Jag rökte hasch några gånger som student", "Jag har åkt fast för rattfylla en gång" eller "Jag dömdes för snatteri som tonåring". Får man frågor om vilka lik som finns i garderoben gör man klokt i att ha en vitbok redo.
4: Naturligtvis spelar det här roll oavsett vilka sexuella preferenser man har, vilket kön man har, vilken religion man har eller för den delen hudfärg. Vi har ju de senaste decennierna sett ministrar och andra avgå av olika skäl som TV-licens, svart lön till barnflickan, rattonykterhet, frågor om relation till en prostituerad och mycket annat.
Som nationell säkerhetsrådgivare är man spindeln i nätet för en rad känsliga frågor där det verkligen inte är bra att bli utsatt för utpressning.