2025-05-09, 13:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Nej hovrätten måste godkänna inhibition först.

Det är inte säkert att dom godkänner inhibition trots att dom överklagar

Läs på

Jag tror ju definitivt inte Måns lämnar tillbaka barnens pass nu utan ser framför mig att han säger att ”ja, jag lämnar dem på Måndag” och sen inte gör det. Osv.
Han håller inte avtal, han skiter i lagen, skiter i hur han framstår, skiter i rätt och fel.
Jag hoppas att polisen rycker ut och tvingar honom lämna tillbaka passen annars anhåller honom eller funkar det?
Citera
2025-05-09, 14:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Måns är narcisist och i största utsträckning en obegåvad fåne. Hans pappa är kirurg som är den mest narcissistiska läkarkategorin. Måns har sedan barnsben fått uppfattningen att han är guds gåva till mänskligheten men han får problem när han träffas av verkligheten.

Nu trodde han att om han processade i Sverige att han skull få fördelar pga sitt kändisskap men det sket tingsrätten helt i. Om Måns vill sina barn väl så lägger ner och låt dom flytta hem till England och lös umgänget på ett vuxet sätt .

Om inte är Måns karriär som tv-pajas och vinimportör över

Det där stämmer in på honom. Vi såg hur han betedde sig när han inte vann melodifestivalen i år.
Citera
2025-05-09, 14:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jon10
Det där stämmer in på honom. Vi såg hur han betedde sig när han inte vann melodifestivalen i år.

Haha ja och där var bara ett exempel på hur man absolut inte kan lita på vad han säger, hur övertygande han än låter.
För han sa:
” Vem är ditt största hot i årets startfält?

Jag har ju lovat mig själv att jag inte ska se det så, utan jag ska bara njuta och ha kul den här gången.”
https://www.facebook.com/share/v/1BHyy54dZy/?mibextid=wwXIfr

Med det man vet tror jag det låg mer riktigt tryck bakom ”det är jättekul att de är på mig, så nu, nu ska jag trycka tillbaka (psykopat-blick)”
https://youtube.com/shorts/EAJ_z3U_pYo?feature=shared
Citera
2025-05-09, 14:11
Avslutad
Det finns utrymme för olika tolkningar av hemvisten, så gissningsvis beviljar hovrätten prövning och kanske beslutas även om inhibition. Kanske mot bakgrund av att barnen inte ska riskera att börja ny skola och sen eventuellt återflytta till gammal skola.

MZ ombud skickar nog in en snabb begäran om PT + framförallt ett yrkande om inhibition, om inte redan idag så i början av nästa vecka.

Så passen fortsätter kanske vara undanhållna för CJ fram tills hovrätten fattat beslut om inhibition. Men ett beslut i inhibitionsfrågan kan komma redan i nästa vecka.
Citera
2025-05-09, 14:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Elon.Fusk
Det finns utrymme för olika tolkningar av hemvisten, så gissningsvis beviljar hovrätten prövning och kanske beslutas även om inhibition. Kanske mot bakgrund av att barnen inte ska riskera att börja ny skola och sen eventuellt återflytta till gammal skola.

MZ ombud skickar nog in en snabb begäran om PT + framförallt ett yrkande om inhibition, om inte redan idag så i början av nästa vecka.

Så passen fortsätter kanske vara undanhållna för CJ fram tills hovrätten fattat beslut om inhibition. Men ett beslut i inhibitionsfrågan kan komma redan i nästa vecka.

Hur kan man vara otrogen emot någon som CJ? Hon verkar vara den perfekta hemmafrun.

Snacka om att kasta bort sitt liv.
Senast redigerad av Jon10 2025-05-09 kl. 14:31.
Citera
2025-05-09, 14:30
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:

det är det som jag såg var lite luddigt i domslutet ang hemvisten var den finns, sedan som du säger det med skolgången är att beakta också!
Citera
2025-05-09, 14:32
Avslutad
Citat:

Jag tror som du. rätten kommer ju fram till att hemvisten är en klurig fråga så jag tror HR komme bevilja prövning

Men den här sortens beslut börjar gälla från det att beslutet kommer så C kan med hjälp av polis både kräva barnen och barnens pass och resa hem idag.
Citera
2025-05-09, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
det är det som jag såg var lite luddigt i domslutet ang hemvisten var den finns, sedan som du säger det med skolgången är att beakta också!

Nej det är inte luddigt i beslutet var TR anser att barnen har sin hemvist och argumenten för det

Den svenska skolgången behöver inte tas hänsyn till alls eftersom att barnens hemvist anses vara i UK
Citera
2025-05-09, 14:35
Medlem
Citat:

Detta är
Läskigt och tragiskt att han överklagar. Nu önskar man bara Måns vin business går
Åt skogen. Detta skadar hans karriär och försörjning och den framtid han vill ge till sina barn. Så sjuk människa. Hoppas ciara lämnar Sverige FORT SOM FASIKEN! Ut ut ut med barnen!

Men helt ärligt, detta är
Komplicerat, och det handlar om just barn så tror hovrätten inte ändrar på
Domen.

Kan någon LÄGGA UPP LÄNK PÅ
DOMEN? Tack
Citera
2025-05-09, 14:38
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katperlom
Jag tror som du. rätten kommer ju fram till att hemvisten är en klurig fråga så jag tror HR komme bevilja prövning

Men den här sortens beslut börjar gälla från det att beslutet kommer så C kan med hjälp av polis både kräva barnen och barnens pass och resa hem idag.
Begär motpart inhibering av fallet så får HON inte göra något, då är det bara snällt vänta om MZ ges prövning av faller i Hovrätten!
Hon drar nu och fallet inhiberas måste hon återvända till Sverige iom domen är fryst!
Citera
2025-05-09, 14:40
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Jag tror ju definitivt inte Måns lämnar tillbaka barnens pass nu utan ser framför mig att han säger att ”ja, jag lämnar dem på Måndag” och sen inte gör det. Osv.
Han håller inte avtal, han skiter i lagen, skiter i hur han framstår, skiter i rätt och fel.
Jag hoppas att polisen rycker ut och tvingar honom lämna tillbaka passen annars anhåller honom eller funkar det?

Klart han skiter i allt eftetsom han är MZ. Han vann faktiskt eurovidion för 10 år sedan. Han är en världsstjärna ( i vart fall i sina egna ögon ( och i mammas)
Citera
2025-05-09, 14:41
Avslutad
M, hans pappa och barnflickan behöver verkligen skämmas för hur dom insinuerar att C s äldsta son skulle vara dålig för de två små pojkarna och att dom har en bättre tillvaro utan sin storebror

Det är rent objektivt helt empatistört
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in