2025-05-09, 13:47
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galejan
Sannolikt isåfall något homosex- eller pederastrelaterat. Kanske bilder på Tobias i sexuell samvaro med yngre män, fångad på någon bögklubb och sedan spridd på exempelvis QX. Det är mycket sånt i Tidölaget och Uffelina Kristersson har säkert inget emot det mellan skål och vägg men om det gäller något som kan falla tillbaka på regeringen i dåligt sken så tvingas man nog ändå agera.

Är det inte mycket bögar och peddos i modern västerländsk politik? Mer än någonsin tidigare. Eller har det att göra med att moderna politiker allt oftare är spektrumpersoner och därför oftare än gemene man även har avvikande sexualitet?

Jo och många är också barnlösa, dvs har inga egna biologiska barn. Det är så mycket sådant att det är osannolikt att det är en slump.

Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
på vilket sätt skulle det vara det, menar du?

Därför att homosexualitet beror på en utvecklingsstörning i fosterstadiet. Studier på enäggstvillingar bekräftar det. Det finns ingen bög-gen. Dessutom i tex Väst, Thailand, Afghanistan osv så är bögeriet och transeriet ett kulturellt fenomen. I Väst är det en grupp man inte får kritisera som styr i princip all dekadens och spelar/lockar på svaga människors sämsta böjelser/svagheter.
Citera
2025-05-09, 13:48
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Han säger att bögar är från Uranus. Säg Uranus på engelska.

Ha ha, jag undrar om det var medvetet roligt från Gardell?!
Citera
2025-05-09, 13:49
Medlem
troIIkontos avatar
Känns som att Ulf Kristerssons homosexualitet börjar bli en risk för samhället med hans omdömeslösa rekryteringar inom egna kretsen.
Citera
2025-05-09, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Länge sedan enligt han. Men måste ju varit efter 2009 efter Grindr först "uppfanns" då. Sedan förmodligen några år senare innan det blev en grej även i Sverige. Men känns som det var saker han gjorde innan han blev utsedd av S till viktiga arbeten. Inte som han SVT-reportern som stoppade upp dildos i rumpan och la ut på nätet under tiden han var anställd som reporter.
Hur vet vi vad länge är, ett försök att frisera
historien är att säga det var länge sedan
Citera
2025-05-09, 13:50
Medlem
Varför står det bara "en dejtingsida" på SVT?
Varför skriver man inte som det är? En kontaktsida för bögar där man söker tillfälliga sexpartners.

Känns lite som man försöker lura svenska folket när man inte skriver sanningen. Alla har väl varit på en dejtingsida men inte alla har varit på knullsidor där man söker tillfälliga sexuella kontakter.
Citera
2025-05-09, 13:51
I samma ögonblick ett foto tas så vet Microsoft, Apple, Google mfl koordinaterna även om kortet raderas direkt efteråt. Det borde han ha vetat. Det sägs inte till alla men det är så det är. Serienummer, hårdvara mm och klick alla algoritmer vet var man är.
Citera
Medlem
Waldorfnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är absolut inte självklart att man berättar om att man skickat nakenbilder på sig själv till nån under intervjun man har i anslutning till säkerhetsprövningen. Jag hade inte gjort det.

Han tänkte förmodligen att dessa bilder aldrig skulle komma fram till allmänheten.

Sen finns det bilder på NÄSTAN alla människor som inte ser så bra ut i allmänhetens ögon.
Nej, men han har haft de uppe på en dejtingapp eller dylikt. Det borde innebära att en (vad jag antar är en smart människa) borde inse att de kan spridas och därför berätta om det.
Också av den anledningen jag undrar vad myndigheten har för egna resurser för att hitta det som personerna inte berättar om, eller bygger allt på förtroende?
Citera
Medlem
Det enda problemet jag ser med hans bilder är att han inte kommer kunna verka i osäkra länder för det som förmodligen syns på bilderna är olagligt i många länder. Han själv är en säkerhetsrisk och den positionen är därför inte aktuell för honom. För min del får han gärna jobba för staten men då på jobb som inte kräver resor till länder där han riskerar sitt liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Han förstod tydligen själv problemet med bilderna eftersom han avgick själv, när de avslöjades, och dessutom ursäktade att han inte nämnt dem i samband med rekryteringen.
Det var han själv som fick moralpanik alltså, men han kanske blev islamist när han var i Afghanistan?
Du vet precis vad jag menar. Tråden är full med patetiska, moralkärringar som nog dessvärre är medelålders män i hålor på landsbygden irl. Han fick givetvis inget annat val än att avgå och jag tycker det är rätt att han avgick. Han skulle ha tagit upp dessa bilder i rekryteringsprocessen. Det är de svenska moralkärringarna som dessvärre är bittra medelålders män som förlorat i livet som beter sig som islamister här i tråden. Oerhört osvenskt beteende om du frågar mig.
Citera
2025-05-09, 13:52
Medlem
Gitarrvalpens avatar
Enligt obekräftade uppgifter skickade han bilder på sitt anus till regeringskansliet.
Citera
2025-05-09, 13:53
Medlem
Sagodjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Därför att homosexualitet beror på en utvecklingsstörning i fosterstadiet. Studier på enäggstvillingar bekräftar det. Det finns ingen bög-gen. Dessutom i tex Väst, Thailand, Afghanistan osv så är bögeriet och transeriet ett kulturellt fenomen. I Väst är det en grupp man inte får kritisera som styr i princip all dekadens och spelar/lockar på svaga människors sämsta böjelser/svagheter.

Men betyder det att dom är en riskfaktor?
Citera
2025-05-09, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananglass
De mailades anonymt till regeringskansliet. De borde vara allmän handling så du kan begära ut dem därifrån.

Du verkar inte förstå vad jag skrev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in