Citat:
Ursprungligen postat av
Bartman777
Om Landeskog inte kommer ser jag hellre Backlund än Forsberg som kapten, då han har erfarenhet från det i NHL. Men visst, Forsberg är väl inget dåligt alternativ heller.
Kommer Nylander loss ska ni nog se att han får ett A igen iaf, när det finns alternativ som Larsson, Backlund/Forsberg, Zibban, M. Johansson
Förövrigt tycker jag det är roligt att Frödén är uttagen. Visst, han är kanske inte bättre än diverse NHL-spelare som eventuellt blir lediga, men jag gillar hans arbetsmoral och skill. Han kommer från en mycket bra säsong i Schweiz.
Du har en poäng där med Backlund. Han är definitivt mer meriterad för kaptensrollen än Nylander, i alla fall.
Frödén är väl kul. Bengtsson, däremot... Rögle? Ja, varför inte. Om han får spela nåt.
Edit: Kan kanske Bengtsson gå in som kapten? Han har ju erfarenhet.