2025-05-09, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Om Landeskog inte kommer ser jag hellre Backlund än Forsberg som kapten, då han har erfarenhet från det i NHL. Men visst, Forsberg är väl inget dåligt alternativ heller.

Kommer Nylander loss ska ni nog se att han får ett A igen iaf, när det finns alternativ som Larsson, Backlund/Forsberg, Zibban, M. Johansson

Förövrigt tycker jag det är roligt att Frödén är uttagen. Visst, han är kanske inte bättre än diverse NHL-spelare som eventuellt blir lediga, men jag gillar hans arbetsmoral och skill. Han kommer från en mycket bra säsong i Schweiz.

Låt Andersson fortsätta uppbackade av lagkompisen Backlund och Zibanejad.
Citera
2025-05-09, 11:07
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Om Landeskog inte kommer ser jag hellre Backlund än Forsberg som kapten, då han har erfarenhet från det i NHL. Men visst, Forsberg är väl inget dåligt alternativ heller.

Kommer Nylander loss ska ni nog se att han får ett A igen iaf, när det finns alternativ som Larsson, Backlund/Forsberg, Zibban, M. Johansson

Förövrigt tycker jag det är roligt att Frödén är uttagen. Visst, han är kanske inte bättre än diverse NHL-spelare som eventuellt blir lediga, men jag gillar hans arbetsmoral och skill. Han kommer från en mycket bra säsong i Schweiz.
Du har en poäng där med Backlund. Han är definitivt mer meriterad för kaptensrollen än Nylander, i alla fall.

Frödén är väl kul. Bengtsson, däremot... Rögle? Ja, varför inte. Om han får spela nåt.

Edit: Kan kanske Bengtsson gå in som kapten? Han har ju erfarenhet.
Senast redigerad av Blot-Sven 2025-05-09 kl. 11:09.
Citera
2025-05-09, 11:17
Avslutad
Ok efter många om och men har jag bestämt mig så här bör Sverige spela.

Forsberg - L. Carlsson - Zibanejad
Raymond - Wennberg - Lindholm
Heineman - Backlund - Johansson
Lundeström - Bengtsson - Fröden

Brodin - Andersson
Pettersson - Larsson
Edvinsson - Gustavsson

Markström
Ersson
Söderblom
Citera
2025-05-09, 11:28
Medlem
Kommer bli intressant att följa VM..med tanke på OS nästa år.

Viktigt att följa t ex Markström..Kommer att vara 36 år i februari 2026..Ullmark är 33 år, Ersson 26 år, Gustavsson 27 år..

Backsidan: Skulle vilja se en backsidan med flera yngre backar där Dahlin tar den ledande rollen ( som Lidström gjorde 2006). En backsida med mycket skills..och defensiv förmåga.

Rasmus Dahlin (draftad 1:a totalt)+11
Philip Broberg ( draftad 8:a totalt)+21
Simon Edvinsson ( draftad 6:a totalt)+12
Jonas Brodin ( draftad 10:e totalt)+10
Adam Larsson ( draftad 4:a totalt)+22
Hampus Lindholm( draftad 6a totalt)- 4 (17 match i år,var bäst i +/- i hela NHL säsongen 22-23, +49)
Viktor Hedman ( draftad 2;a totalt) +18
Oliver Ekman Larsson ( draftad 6:a totalt)+14

Gustav Forsling ( draftad 126;a) +33

Dessa backar har +137 i +/- statistiken i grundserien i NHL i år. Alla( förutom Forsling) har draftats bland de tio främsta i draften. Har således skills utöver det vanliga. Dessa backar skall vara urvalet inför OS 2026. Sverige kommer att vara favoriter.
Senast redigerad av TenBagger69 2025-05-09 kl. 11:36.
Citera
2025-05-09, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FootnBalls
Ok efter många om och men har jag bestämt mig så här bör Sverige spela.

Forsberg - L. Carlsson - Zibanejad
Raymond - Wennberg - Lindholm
Heineman - Backlund - Johansson
Lundeström - Bengtsson - Fröden

Brodin - Andersson
Pettersson - Larsson
Edvinsson - Gustavsson

Markström
Ersson
Söderblom

Markus Johansson var lysande i förra VM i en toppformation. Samme Johansson blev ratad i Four Nations då Hallam ansåg att han konkurrerar i en topppformation. Johansson kommer garanterat spela i en toppformation..så länge han levererar.
Senast redigerad av TenBagger69 2025-05-09 kl. 11:36.
Citera
2025-05-09, 11:45
Medlem
Rasmus Andersson blir lagkapten. Mika zibanejad blir vice
Citera
2025-05-09, 12:30
Avslutad
Äntligen är det dags för hockey VM!
Som jag älskar denna period på året.
Det blir spännande att se formen på Tjeckien mot Schweiz idag 16:20.

Hur har ni förberett er för invigningsdagen?
Jag håller det enkelt och gäster får korv&bröd och en jävla massa pilsner enkelt att bara gå och plocka!
Citera
2025-05-09, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Rasmus Andersson blir lagkapten. Mika zibanejad blir vice

Även Mikael Backlund blir assisterande.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/Avw5XM/skrallen-rasmus-andersson-blir-kapten-for-tre-kronor-pa-vm
Citera
2025-05-09, 12:42
Medlem
Vinner Tjeckien mot Schweiz idag tror ni? Har ett naggande sug att spela på vinst för Tjeckien, Finland, USA och Sverige men låga odds kräver stora insatser. Vad tror experterna?
Citera
2025-05-09, 13:00
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MamBaa
Vinner Tjeckien mot Schweiz idag tror ni? Har ett naggande sug att spela på vinst för Tjeckien, Finland, USA och Sverige men låga odds kräver stora insatser. Vad tror experterna?

Schweiz eller kryss.

Mer kan jag inte hjälpa dig.

Med viss reservation för fel.

Tror som sagt Österrike står för skrällen.
Citera
2025-05-09, 13:00
Medlem
Citat:

Tror Schweiz bjuder på bra motstånd.
Citera
2025-05-09, 13:36
Medlem
Citat:

Schweiz är favoriter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in