Citat:
Ursprungligen postat av
Clinto
Oulu är en fantastisk stad, jag och familjen åker dit minst en gång varje sommar. Det finns allt möjligt man kan tänka sig där. Förutom allt som redan är nämnt så det är det ett mycket bra turistmål också med shopping, sevärdheter, aktiviteter för barnen osv osv.
Oulu verkar intetsägande när man vandrar runt på gatorna med maps men om man bara vill existera och inget mer så kan den nog vara bra.
Jag såg en Sushi Buffett i centrum vilket förde mig till tanken vem som "liksom" är där, men men...
Jag har lärt mig att inte lyssna till subjektiva tips om platser.
Nått spån sa för länge sen åh! du måste åka till Edinburgh men personens upplevelse om den staden grundade sig på en subjektiv känsla hen hade fått på nån pub som den sen försökte föra över till mig.
Oulu kan dok vara bra att ha till att måhända bli gammal och ruttna bort i vid världens ände, dvs bortom/bakom civilisationen men ändå med tillräcklig viss/lagom service för att ta det lugnt och bara vara.
Kan väl lägga in en länk till livekameror också, sen upp till var och en att hitta Oulu om det finns intresse.
https://worldcam.eu/