2025-05-08, 08:03
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vi är ner 700 dollar från toppen. Inte bra. Nu är det Europa som måste gå in och investera när de vaknar om någon timme. Annars faller vi tillbaka
Inget relevant lär hända innan Trump har meddelat vad den "stora dealen" handlar när det blir morgon (10:00 AM) i USA. Marknaden har prisat in ett avtal med UK tror jag, men detaljerna kan överaska positivt och negativt.
Citera
2025-05-08, 08:04
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Vi är ner 700 dollar från toppen. Inte bra. Nu är det Europa som måste gå in och investera när de vaknar om någon timme. Annars faller vi tillbaka

Direkt ner mot 8-10k?
Citera
2025-05-08, 08:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Nattmaffian slog till igen med en kl 3 pump. RSI gick upp över 90 och volymerna var kanske x10 mot normalt? Är nu andra dagen i rad som detta sker. Ser ut som kursmanipulation av någon större aktör.

Ser inte vad som var fel i mitt inlägg? Nästa försök kom en dag senare vilket inte är "just nu"

"Just nu" är en relativ tidsangivelse. Precisera dig om du vill ha ett mer precist svar på ditt nonsens.

Tradar du själv något som är signifikant för tråden eller du diskuterar bara rent teoretiskt?

För övrigt noterar jag att Arizona är andra staten, efter New Hampshire, att klubba igenom en strategisk reserv.
Citera
2025-05-08, 08:25
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Och morgon i Asien.

It's 5 o'clock somewhere

Handelsmönstren ser ändå lite skumma ut. Blir väl lätt så när handeln sker 24/7 och utan översyn.
Citera
2025-05-08, 08:47
Medlem
DVikings avatar
Citat:

Vet inte hur väl datan på denna sida stämmer men ser ut som att det handlar om rätt små volymer som krävs både för att pumpa, underhålla och dumpa kursen?

https://data.bitcoinity.org/markets/price_volume/6h/USD?r=minute&t=lb

Nattens (CET) pump ser ut att ha byggt på ca 1000 coins, vilket ju inte är mycket för någon aktör i miljardklassen.
Citera
2025-05-08, 09:08
Medlem
Citat:
Vet inte hur väl datan på denna sida stämmer men ser ut som att det handlar om rätt små volymer som krävs både för att pumpa, underhålla och dumpa kursen?

Nattens (CET) pump ser ut att ha byggt på ca 1000 coins, vilket ju inte är mycket för någon aktör i miljardklassen.

Datan stämmer inte särskilt bra, då bitcoinity bara följer några få börser. Här har du en lista över många börser som handlar med bitcoin: http://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/#Markets

Men annars räcker nog ett omedelbart köp eller sälj av 1000 mynt (cirka hundra miljoner dollar) för att påverka priset marginellt åtminstone. Därav att t.ex. Microstrategy brukar göra många mindre köp i stället för ett stort när man gör sina mastodontköp.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2025-05-08 kl. 09:12.
Citera
2025-05-08, 09:13
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Datan stämmer nog inte särskilt bra, då bitcoinity bara följer några få börser. Här har du en lista över många börser som handlar med bitcoin: http://coinmarketcap.com/currencies/bitcoin/#Markets

Men annars räcker nog ett omedelbart köp eller sälj av 1000 mynt (cirka hundra miljoner dollar) för att påverka priset marginellt åtminstone. Därav att t.ex. Microstrategy brukar göra många mindre köp i stället för ett stort när man gör sina mastodontköp.
Handeln med ETF:erna (dvs de riktigt stora volymerna) sker väl dessutom OTC...
Citera
2025-05-08, 09:33
Avslutad
Citat:

Jag har följt med lite på volymerna sista veckan, just nu 10000. Inte extremt mycket, men inte dåligt
Citera
2025-05-08, 10:29
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Förlust av uppåttrenden på 1D i och med stängningen inatt, stochen bearish på 1D. Allt talar för att man inte borde gå in här, men ingen gillar en björn så jag försöker ändå. Entry 94,3k. Helt i enlighet med planerna jag delade med mig för några dagar sedan.

Edit i bästa fall spike:ar vi 98k ytterligare en gång. Om vi får se ljusstängningar under 93,8k på 4H kommer jag att börja att se mig om efter nödutgången.

Stängde här på 99,6k. Kan bli aktuellt med en ny position så fort btc har etablerat sig på andra sidan 100k.
Citera
2025-05-08, 12:54
Medlem
Nu är vi tillbaka på samma nivå som innan Bybits etherplånbok hackades och bitcoinprisets irrationella nedgång började.

Läget nu är emellertid starkare, vill jag påstå, i det att många svaga händer har fått en möjlighet att sälja bort sig på lägre nivåer och därmed har mindre bitcoin att sälja när priset börjar stiga.
Citera
2025-05-08, 12:57
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Nu är vi tillbaka på samma nivå som innan Bybits etherplånbok hackades och bitcoinprisets irrationella nedgång började.

Läget nu är emellertid starkare, vill jag påstå, i det att många svaga händer har fått en möjlighet att sälja bort sig på lägre nivåer och därmed har mindre bitcoin att sälja när priset börjar stiga.
Du får det att låta som Bybit hacket hade mer påverkan än tariff debaclet de senaste veckorna. Jag tror mer på det sistnämnda.
Ingen bryr sig om Ethereum, relativt.
Citera
2025-05-08, 12:58
Medlem
Passerar vi 100 idag och håller oss över tror ni?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in