2025-05-08, 22:38
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Frågade ChatGpt

Slutsats:
• 100 människor vinner, men till ett högt pris.

• Om de är samordnade och aggressiva: vinst med kanske 10–30 allvarliga skador eller dödsfall.

• Om de är rädda, osamordnade eller kommer i vågor: gorillan kan slå ut dussintals innan den stoppas.

Ja, under förutsättning att männen hela tiden attackerar i grupp med något slags death wish tror jag gorillan snabbt får det väldigt jobbigt. Jag tror inte den orkar slita så många män i stycket innan den blir väldigt andfådd och svettig.

Vad jag kan hitta så är ett gorillahjärta inte mycket större än ett människorhjärta så den ensamma gorillan kan inte i längden generera mycket fysiskt arbete i jämförelse med hundra män.

När mjölksyran är total får gubbarna ställa sig på den så många som möjligt för att hindra den att andas eller t o m hoppa på den tills gorillans mjukdelar blir mos.
Citera
2025-05-08, 23:17
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Ja,precis, jag funderade också över MMA proffs tidigare i tråden.
En huvudspark mosar nog till hjärnan även på en gorilla, en benspark med, så den trillar.

Fast de första som försöker något kommer nog gorillan bara jaga runt, så de inte kommer åt att hoppa på den.

Hur reagerar gorillor på smärta,har de kanske glaskäke, vem vet.

Skulle tro att gorillan är mer orädd än människan pga den är inte smart nog att kalkylera att den kan förlora.

Jag tror faktiskt att gorillan skulle fly när den ser 100män, som för gorillan borde de bli en typ av annan sorts apor, vem slåss mot en hel flock liksom.

Sen är det psykologiska faktorer som spelar in med, vem vill offra sitt liv för flocken? Den första mannen kommer garanterat dö när gorillan anfaller.

Om alla blev instängda i ett rum däremot fanns tex inget annat val än strida eller dö, alternativet fly skulle inte finnas.

Det är såna saker som gör det extra svårt att kalkylera hur det skulle sluta.

Inte en chans att en spark ifrån ett MMA proffs skulle skada en gorilla, i bästa fall skulle den noga bara rycka till. Gorillas bendensitet är extremt starkt och stryktåligt så även dess muskelfibrer.
Citera
2025-05-08, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaffelpärm
Frågade ChatGpt

Slutsats:
• 100 människor vinner, men till ett högt pris.

• Om de är samordnade och aggressiva: vinst med kanske 10–30 allvarliga skador eller dödsfall.

• Om de är rädda, osamordnade eller kommer i vågor: gorillan kan slå ut dussintals innan den stoppas.

Hur ska dom döda den?
Citera
2025-05-08, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021
Hur ska dom döda den?
1. Peta sönder ögonen.

2. Bit sönder halspulsådern eller annan artär

3. Gorilla förblöder
Citera
2025-05-08, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAKA-KORT
Inte en chans, flera av oss män är extremt farliga och kraftfulla och jag är en alfa som skulle psykologiskt och fysiskt bryta ner en stor procent av gorillans uthållighet och hälsa.

Efter gorillan är klar med mig så kommer den vara halvt ihjälslagen, och då kvarstår 99 gubbar, och under tiden dom fightas så återhämtar jag mig och ansluter igen och avslutar jobbet och räddar så många jag kan.

Haha nej du har ingen chans om gorillan rusar på dig. Den sliter huvet av dig.
Citera
2025-05-08, 23:58
Medlem
Se en bild på 100 personer. Så många är det inte. Mr silver behöver bara göra en rusning så ligger hälften halvdöda och resten är i chock och förvirring. Sedan sliter gorillan huvet av er en efter en. Ni slagsmålsfjollor saknar militärt tänk ochså så ni kommer inte ha en chans
Citera
2025-05-08, 23:58
Medlem
En gorilla må vara stark men blir trött snabbt. Därför står det att om alla 100 skulle ta sig on gorillan, 1-on 1 - dvs på led - så hade gorillan lyckats döda de 10 första men sen blivit för trött och människan kan överrumpla den och låta den förblöda. Säger chatgpt iaf.

Sen när man frågar chatgpt hur en människa kan döda en gorilla med sina bara händer så svarar den typ att det är praktiskt omöjligt. Att sparka på den eller slå den till döds: nej. Att strypa den: nej. Deras nacke är mycket hårdare en människan. Att peta ur ögonen: nej. Den säger att du behöver ett vapen. Typ en machete eller katana. Så ta chatgpt med en nypa salt.
Senast redigerad av andersbachmann2 2025-05-09 kl. 00:06.
Citera
2025-05-09, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Inte en chans att en spark ifrån ett MMA proffs skulle skada en gorilla, i bästa fall skulle den noga bara rycka till. Gorillas bendensitet är extremt starkt och stryktåligt så även dess muskelfibrer.
Tänkte mera på att den skulle bli groggy, få hjärnskakning och bli mera lätthanterlig.
Har gorillor kanske mindre risk för hjärnskakning och att bli utslagna med våld mot huvudet iomed de har en mindre hjärna?
Har sett en man som däckade en polishund med ett knytnävsslag, så hundar fungerar det på.
Citera
2025-05-09, 01:26
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Tänkte mera på att den skulle bli groggy, få hjärnskakning och bli mera lätthanterlig.
Har gorillor kanske mindre risk för hjärnskakning och att bli utslagna med våld mot huvudet iomed de har en mindre hjärna?
Har sett en man som däckade en polishund med ett knytnävsslag, så hundar fungerar det på.

Djurens anatomi är helt olik människans och tål avsevärt mycket mer fysiskt våld, gorillans ryggrad och skalle är formad helt annorlunda så en eventuell hjärnskakning är osannolikt. Gorillan har kraften att slå av ryggraden på en leopard med ett enda slag och bryta mindre trädstammar med bara händerna. Ingen människa inom världseliten i kampsport kan sänka en gorilla, det är inte Ong-Bak.
Citera
2025-05-09, 02:04
Medlem
KlappMungons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersbachmann2
En gorilla må vara stark men blir trött snabbt. Därför står det att om alla 100 skulle ta sig on gorillan, 1-on 1 - dvs på led - så hade gorillan lyckats döda de 10 första men sen blivit för trött och människan kan överrumpla den och låta den förblöda. Säger chatgpt iaf.

Sen när man frågar chatgpt hur en människa kan döda en gorilla med sina bara händer så svarar den typ att det är praktiskt omöjligt. Att sparka på den eller slå den till döds: nej. Att strypa den: nej. Deras nacke är mycket hårdare en människan. Att peta ur ögonen: nej. Den säger att du behöver ett vapen. Typ en machete eller katana. Så ta chatgpt med en nypa salt.

Vi offrar 10-20 gubbar som får trötta ut gorillan. Sedan skriker någon det hemliga ordet och då är det slut för gorillan.

Citera
2025-05-09, 03:02
Medlem
Gorillan skulle vinna lätt
Citera
2025-05-09, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAKA-KORT
Det pågår en challenge på Tiktok där vem vinner 100 män mot 1 gorilla, jag anser att rätt svar är män men 63% tror att gorillan vinner.

Vad säger vetenskapen? Personligen känner jag att jag kan ta en gorilla själv

Männen vinner.

Det räcker med en man. Han tar med sig ett skjutvapen så blir det knappt ens en match. Finns en anledning till varför det lever många miljarder människor på jorden medan Gorillan är utrotningshotad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in