2025-05-08, 21:44
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Var hittar man 100 såna män idag, speciellt här i Sverige.
Skulle vara en Benzotorsk i någon förort då.
Ingen vill ju dö liksom.

Det kan ju vara så att Gorillan råkade kliva in på det lokala elit-gymmets omklädning för herrar. Precis den dag det hade vart ryssfemma-konvent. Enda vägen ut är genom gorillan.
Citera
2025-05-08, 21:46
Avslutad
Jag håller på att skratta ihjäl mig med alla "alpha males" här inne som inbilar sig kunna utgöra en utmaning för en vuxen gorilla.

Även om vi låtsas tro att 6-8 män kunde attackera djuret bakifrån och lyckas således brottas ner det, vill jag verkligen se vem som kommer att gå fram till gorillan först för att distrahera den tillräckligt mycket så att alla andra kan agera. 😂😂😂 Alltså ni är ju så modiga och farliga bakom era iPhones, hoppas ni inte fick någon allvarlig papercut när ni öppnade förpackningen.
Citera
2025-05-08, 21:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det beror väl på, hundra Män eller hundra "män", dvs hundra gen X eller hundra sittkissande soyboys av gen Z.

100 st gen X om dom kommer samtidigt så har knappast gorillan så stor chans men kommer dom en och en och gorillan får ta en brejk efter att ha maulat var tjugonde man så vinner gorillan.

Gen Z kan komma i tusental och dom är chanslösa mot gorillan oavsett om dom är beväpnade eller ej.

Det där lät lite väl som en gen Z analys i mina öron.
Citera
2025-05-08, 21:51
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Finns ingen chans att gorillan vinner mot 100 män.
En gorilla må vara stark och kan svinga med armarna men 100 män är för mycket.
Räcker förmodligen med att 2-3 män håller varsin armar och ben så kan gorillan inte röra sig.
Väl på marken stampar man den i huvudet några gånger sen är det godnatt.

Ja, precis. Det är ju en organism. If it bleeds ...

Den kommer bli trött. Människan kan lura och finta den på olika sätt.

Det svåra är det psykologiska. Alla 100 måste vara beredda att offra sig.

Om varje grupp om 5 targetar någon del av gorillan bör det gå bra.

Om den får fatt på en bör denne sikta på ögonen, medan de andra slår till från alla håll.

De starkaste i gruppen får komma in när gorillan tröttat ut sig.

Sliter den loss lemmar så får man väl försöka hitta en vass benbit att använda som vapen.

Tyvärr har vi nog rätt långt till det djuriska inom oss, men det finns säkert där.

Så fort man krossat eller brutit en lem hos gorillan blir det svårt för den.

Det är min lekmannamässiga åsikt. Funkar någon form av MMA mot djur?
Citera
2025-05-08, 21:53
Medlem
En box pro som tyson har cirka 350 kg slagkraft.en gorilla 1400 kg. En människa tar cirka 350 kg bänkpress en gorilla 1400 kg.

Vet inte om de är möjligt att strypa en gorilla om man tänker att alla 100 är mma grepling? experter?
Citera
2025-05-08, 21:56
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minstrel
Jag håller på att skratta ihjäl mig med alla "alpha males" här inne som inbilar sig kunna utgöra en utmaning för en vuxen gorilla.

Även om vi låtsas tro att 6-8 män kunde attackera djuret bakifrån och lyckas således brottas ner det, vill jag verkligen se vem som kommer att gå fram till gorillan först för att distrahera den tillräckligt mycket så att alla andra kan agera. 😂😂😂 Alltså ni är ju så modiga och farliga bakom era iPhones, hoppas ni inte fick någon allvarlig papercut när ni öppnade förpackningen.

Ja, det blir det svåraste. Att åsidosätta det individuella och tänka på flocken.

Alla måste vara beredda att offra sig. Gorillan måste attackeras gruppvis och oavbrutet.
Citera
2025-05-08, 21:58
Medlem
alisvenssons avatar
100 män som magnus samuelsson ?
Citera
2025-05-08, 22:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av alisvensson
100 män som magnus samuelsson ?
Nej, 100 Magnus Uggla

Jag förutsätter att det handlar om 100 normalbyggda män?
Citera
2025-05-08, 22:03
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturen2021
En box pro som tyson har cirka 350 kg slagkraft.en gorilla 1400 kg. En människa tar cirka 350 kg bänkpress en gorilla 1400 kg.

Vet inte om de är möjligt att strypa en gorilla om man tänker att alla 100 är mma grepling? experter?

Gorillor har ingen glaskäke, antar jag ...

Kan inte alla targeta en och samma punkt?

Kom att tänka på Captain Americas fight i hissen:

https://youtu.be/nTyX8hHR9lA?t=88
Citera
2025-05-08, 22:05
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anehoj
Nej, 100 Magnus Uggla

Jag förutsätter att det handlar om 100 normalbyggda män?

Haha!

100 Uggla = automatisk förlust

100 Samuelsson = stabil seger

50 Uggla och 50 Samuelsson bör kunna funka!
Citera
2025-05-08, 22:07
Medlem
Gaffelpärms avatar
Frågade ChatGpt

Slutsats:
• 100 människor vinner, men till ett högt pris.

• Om de är samordnade och aggressiva: vinst med kanske 10–30 allvarliga skador eller dödsfall.

• Om de är rädda, osamordnade eller kommer i vågor: gorillan kan slå ut dussintals innan den stoppas.
Citera
2025-05-08, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ja, precis. Det är ju en organism. If it bleeds ...

Den kommer bli trött. Människan kan lura och finta den på olika sätt.

Det svåra är det psykologiska. Alla 100 måste vara beredda att offra sig.

Om varje grupp om 5 targetar någon del av gorillan bör det gå bra.

Om den får fatt på en bör denne sikta på ögonen, medan de andra slår till från alla håll.

De starkaste i gruppen får komma in när gorillan tröttat ut sig.

Sliter den loss lemmar så får man väl försöka hitta en vass benbit att använda som vapen.

Tyvärr har vi nog rätt långt till det djuriska inom oss, men det finns säkert där.

Så fort man krossat eller brutit en lem hos gorillan blir det svårt för den.

Det är min lekmannamässiga åsikt. Funkar någon form av MMA mot djur?
Ja,precis, jag funderade också över MMA proffs tidigare i tråden.
En huvudspark mosar nog till hjärnan även på en gorilla, en benspark med, så den trillar.

Fast de första som försöker något kommer nog gorillan bara jaga runt, så de inte kommer åt att hoppa på den.

Hur reagerar gorillor på smärta,har de kanske glaskäke, vem vet.

Skulle tro att gorillan är mer orädd än människan pga den är inte smart nog att kalkylera att den kan förlora.

Jag tror faktiskt att gorillan skulle fly när den ser 100män, som för gorillan borde de bli en typ av annan sorts apor, vem slåss mot en hel flock liksom.

Sen är det psykologiska faktorer som spelar in med, vem vill offra sitt liv för flocken? Den första mannen kommer garanterat dö när gorillan anfaller.

Om alla blev instängda i ett rum däremot fanns tex inget annat val än strida eller dö, alternativet fly skulle inte finnas.

Det är såna saker som gör det extra svårt att kalkylera hur det skulle sluta.
Senast redigerad av Cuttherope 2025-05-08 kl. 22:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in