2025-05-08, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
En gorilla svingar till en gång och så är du död. Läste en artikel om att en stor gorilla i teorin kan marklyfta 2000kg. Det var nån teoretisk uträkning, det är väl svårt att få dom att marklyfta i verkligheten.

Människan har ingenting som kan penetrera skinnet på en gorilla, inga tänder eller klor, dom kan inte skada den. Att slå och sparka en gorilla lär inte fungera, den kommer inte att känna nått. Enda chansen skulle vara att försöka omringa den hålla sig på avstånd och hoppas att den tröttar ut sig så mycket så att den inte orka stå upp mera innan den haft ihjäl alla. Men det hade antagligen inte fungerat.

Om flera hoppar på och tar tag i gorillans lemmar, sliter och drar så att han ramlar, sen kommer resten och gör världens böghög, 100 män väger närmare 9 000 kg, gorillan kommer inte kunna och slå bort alla.

Räcker nog med att 20 man ligger på gorillan så kommer han kvävas.
Om man väl på marken sätter 3-4 män per lem kommer gorillan troligen krokna rätt fort.
Citera
2025-05-08, 21:14
Medlem
Sen ska väl alla män vara nakna också om det ska vara rättvist!
Kläder och skor är igentligen också skydd

Senast redigerad av troligengud 2025-05-08 kl. 21:17.
Citera
2025-05-08, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
ChatGpt är ju lite sisådär.

Det kan ha fel i frågan om gorillan med, eller rätt, vem vet.

Den svarar såhär, vad är fel med det svaret menar du?

Citera
2025-05-08, 21:25
Medlem
Finns ingen chans att gorillan vinner mot 100 män.
En gorilla må vara stark och kan svinga med armarna men 100 män är för mycket.
Räcker förmodligen med att 2-3 män håller varsin armar och ben så kan gorillan inte röra sig.
Väl på marken stampar man den i huvudet några gånger sen är det godnatt.
Citera
2025-05-08, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAKA-KORT
Inte en chans, flera av oss män är extremt farliga och kraftfulla och jag är en alfa som skulle psykologiskt och fysiskt bryta ner en stor procent av gorillans uthållighet och hälsa.

Efter gorillan är klar med mig så kommer den vara halvt ihjälslagen, och då kvarstår 99 gubbar, och under tiden dom fightas så återhämtar jag mig och ansluter igen och avslutar jobbet och räddar så många jag kan.
Du skulle inte överleva mot en ilsken chimpans men fortsätt drömma,
kraften och aggressiviteten hos en gorilla är förödande,
Citera
2025-05-08, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troligengud
Sen ska väl alla män vara nakna också om det ska vara rättvist!
Kläder och skor är igentligen också skydd

Chimpanser är kända för att bita av både fingrar och könsorgan från fiender, så gorillan skulle inte behöva äta lunch efter att ha stridit mot 100 nakna män.... Och jag vill se den man som inte skulle darra av skräck inför tanken på att få könet bort slitet av tänderna på en ilsken gorilla....
Citera
2025-05-08, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Den svarar såhär, vad är fel med det svaret menar du?

Om den har rätt eller fel vet varken du eller jag.
ChatGpt har lika mycket fel som rätt,nästan.
I vart fall har den alldeles för ofta fel och då kan det ju lika gärna kvitta med dess svar.
Det låter bra när den resonerar men det kan vara fel ändå.
Det går inte lita 100% , eller ens 50%,på chatGpt, inte de gratisverisioner jag använt mig av iaf.
I och med att händelsen med 100män mot 1 gorilla aldrig har inträffat, vet varken jag,du eller ChatGpt hur det skulle sluta.

Ser nu att någon längre fram i tråden frågat ChatGpt,(inlägg nr144) där säger ChatGpt att männen skulle vunnit istället.
Senast redigerad av Cuttherope 2025-05-08 kl. 22:32.
Citera
2025-05-08, 21:32
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ja talar vi om en svensk gorilla eller en vanlig gorilla? Är det någon jävla pride gen z gorilla så kan jag ensam ta 100st såna.

100 män mot 1 vithaj?

Beror på vart dom slåss
Citera
2025-05-08, 21:36
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Det pågår en challenge på Tiktok där vem vinner 100 män mot 1 gorilla, jag anser att rätt svar är män men 63% tror att gorillan vinner.

Vad säger vetenskapen? Personligen känner jag att jag kan ta en gorilla själv

Givet 100 starka män, utan rädsla för att dö och en bra taktik, så kommer 100 man kunna övermanna gorillan.
Citera
2025-05-08, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Är det en hane så kan man ju bara tvista om pungen så ligger Gorillan ner
Blir nog gorillan som twistar om snorren på dej istället, så den ser ut som en polkagrisstång
Senast redigerad av Cuttherope 2025-05-08 kl. 21:43.
Citera
2025-05-08, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Givet 100 starka män, utan rädsla för att dö och en bra taktik, så kommer 100 man kunna övermanna gorillan.
Var hittar man 100 män som inte är rädda för att dö idagens läge, speciellt här i Sverige.
Skulle vara en Benzotorsk i någon förort då.
Ingen vill ju dö liksom.
Citera
2025-05-08, 21:44
Medlem
HomoDeuss avatar
Gorillan skulle bowla med männens huvuden. Och sedan klia sig i röven med någons avslitna arm. Männen är chanslösa utan vapen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in