2025-05-08, 19:57
Medlem
Mecanicuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAKA-KORT
Inte en chans, flera av oss män är extremt farliga och kraftfulla och jag är en alfa som skulle psykologiskt och fysiskt bryta ner en stor procent av gorillans uthållighet och hälsa.

Efter gorillan är klar med mig så kommer den vara halvt ihjälslagen, och då kvarstår 99 gubbar, och under tiden dom fightas så återhämtar jag mig och ansluter igen och avslutar jobbet och räddar så många jag kan.

"Psykologiskt" bryta ner en gorilla? Skall du visa dina värdelösa poster på FB och tro att gorillan blir impad och viker ner sig?

Du har spenderat för mycket tid vid en dator, utanför verkligheten.

Har uppenbarligen ingen koll alls?
Citera
2025-05-08, 20:00
Medlem
Citat:
Inte en chans, flera av oss män är extremt farliga och kraftfulla och jag är en alfa som skulle psykologiskt och fysiskt bryta ner en stor procent av gorillans uthållighet och hälsa.

Efter gorillan är klar med mig så kommer den vara halvt ihjälslagen, och då kvarstår 99 gubbar, och under tiden dom fightas så återhämtar jag mig och ansluter igen och avslutar jobbet och räddar så många jag kan.
Apor är ofattbart starka. För en del år sedan lät men en chimpanshona och en fd världsmästare i tungviksboxning slå på en säck som man försett med mätinstrument. Apans
slag hade en kraft som var nära nog den dubbla visavi boxarens.
Citera
2025-05-08, 20:02
Medlem
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Det pågår en challenge på Tiktok där vem vinner 100 män mot 1 gorilla, jag anser att rätt svar är män men 63% tror att gorillan vinner.

Vad säger vetenskapen? Personligen känner jag att jag kan ta en gorilla själv
Det är en intressant tanke! Även om 100 män har numerärt överläge, skulle en gorilla ha en betydande fördel i ren styrka och tålighet. En vuxen silverryggshane kan väga upp till 200 kg och har mångdubbelt starkare muskler än en människa. Deras bett och slag kan orsaka allvarliga skador.

Männens enda verkliga chans skulle ligga i att använda vapen eller taktik som utnyttjar gorillans brist på uthållighet i långa strider och dess potentiella känslighet för attacker från flera håll samtidigt. Utan vapen skulle det vara en extremt svår, om inte omöjlig, utmaning för männen att besegra en frisk och aggressiv gorilla i en direkt konfrontation.

Så, i ett direkt möte utan några redskap, skulle jag säga att gorillan har en mycket stor chans att vinna.
Citera
2025-05-08, 20:18
Medlem
Möjligen om 100 män tjurrusar fram och trycker/föser ned gorillan i djupt vatten.
Citera
2025-05-08, 20:19
Medlem
hashs avatar
Även ChatGPT var övertygad om att Gorillan skulle vinna
Citera
2025-05-08, 20:24
Medlem
Människans starka kort gentemot gorillan är väl vår överlägsna intelligens och att kunna samarbeta.
Samtidigt måste väl gorillor ha en nedärvd " plan" hur de slåss mest effektivt, annars skulle inte det finnas några gorillor överhuvudtaget.
Om alla gorillor skulle komma på en stridsteknik precis i stridögonblicket skulle den nog misslyckas i de flesta fall.
Som Mike Tyson uttryckte det, alla har en plan...tills de får en jävla smäll rätt i nyllet.
Det vill säga att planen kan behöva ändras när det inte går som man tänkt.
En annan sak, hur smärtkänsliga är gorillor.
Människor är ju som bekant väldigt känsliga mot smärta.
Tänker på om man blir biten, får armen eller fingrar avslitna. Kommer man fortfarande strida, eller ställer man sig sist i kön bakom de 100 männen och slickar såren.
Senast redigerad av Cuttherope 2025-05-08 kl. 20:28.
Citera
2025-05-08, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Även ChatGPT var övertygad om att Gorillan skulle vinna
ChatGpt är ju lite sisådär.
Igår tyckte Chatgpt att det var en utmärkt ide att nödlanda ett passagerarplan på ett hangarfartyg när jag frågade.
Det vill säga ChatGpt har ofta fel.
Det kan ha fel i frågan om gorillan med, eller rätt, vem vet.
Citera
2025-05-08, 20:30
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Igår tyckte Chatgpt att det var en utmärkt ide att nödlanda ett passagerarplan på ett hangarfartyg när jag frågade.
Ja, du har en bra poäng där, ChatGPT har fel kanske lite väl ofta.
Citera
2025-05-08, 20:31
Medlem
RAKA-KORTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuttherope
Vem skulle vinna, 100 ChatGPT mot 1 miljon gorillor?
Citera
2025-05-08, 20:46
Medlem
Glödskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisus-Kristus
Men om gorillan är en fjolla då?

Gayrilla?
Citera
2025-05-08, 20:55
Medlem
Är det en hane så kan man ju bara tvista om pungen så ligger Gorillan ner
Citera
2025-05-08, 21:05
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Eller så gruppvåldtar aids-killen alla 99 killar samtidigt så dom också får aids och så är det 100 aids-män mot 1 gorilla

Å då bli gorillan så jävla äckligt att han flyr fältet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in