2025-05-08, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Protonic75
Den där boken är nog hennes livselixir just nu. Det är ju förstås omöjligt att veta hur allvarligt sjuk hon är just nu kan väl bara en läkare avgöra. Men hon är inte typen som går och dör hursomhelst.

Fattar inte riktigt är boken en barnbok som är riktad till småbarn som ska lära sig om grooming? Isåfall är det riktigt sjukt att Sara vill att småbarn ska lära sig läsa en barnbok om grooming. Sara tror ju att alla barn blir eller har blivit utsatta för grooming.
Citera
2025-05-08, 17:17
Medlem
Protonic75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenvisst123
Fattar inte riktigt är boken en barnbok som är riktad till småbarn som ska lära sig om grooming? Isåfall är det riktigt sjukt att Sara vill att småbarn ska lära sig läsa en barnbok om grooming. Sara tror ju att alla barn blir eller har blivit utsatta för grooming.

Som jag förstår är det en bok som ska hjälpa barn som blivit utsatta att berätta om det i stället för att gå med det i det tysta.
Citera
2025-05-08, 17:24
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Som jag förstår är det en bok som ska hjälpa barn som blivit utsatta att berätta om det i stället för att gå med det i det tysta.
Ja visst är det så.
Men som vanligt försöker man förvränga det Sara gör.
Citera
2025-05-08, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag frågade därför att jag aldrig har sett dig ha en endast negativ kommentar angående gäddorna. Därför undrar jag.
Det vore intressant att få veta hur ni tänker.
Jag pratar sällan om "Gäddorna" så det är därför. Samt du fortsätter försöka styra fokus/diskussion ifrån Sara och på något helt annat. Trådreglerna är säger att om man vill diskutera parafila störningar finns det grupper för det. Det finns 2 trådar om dumpen som är splittrat.

"Gäddorna" har helt andra problem och i sammanhanget om vi skall ta det så, de är offer för Sara/Dumpen, ja. De har blivit utsatta, vilket är definitionen utav att vara ett offer?
Samma som Sara vill att de offer som PHS misshandlat skall sitta i en rättegång mot PHS och prata om hur de kunnat skada barn eller kunde funnits offer och att de inte får vara offer. Det är skitsnack, om man inte vill att någon skall vara ett offer så utsätt inte dem och gör dem till offer, enkelt.

Nu vänder vi på det, har ALDRIG sett dig prata om hur Dumpen utsätter anhöriga och hur anhöriga kan skadas utav Dumpen. Mig veterligen är du en av dem som bara skyller ifrån ansvar.
Anhöriga som skadas eller tar skada pga PUBLICERINGEN är Dumpens ansvar. Om publiceringen leder till att folk bara ser en utväg och tar sitt liv är det Dumpens ansvar.

Du kan väl prata lite om de barn som förlorat sina föräldrar i självmord pga uthängningen?
Eller prata om de föräldrar som mist sina barn, vill minnas att en av de som tog sitt liv var 25år.
Eller kanske prata om hur det finns stora möjligheter till att barn tar skada i skolan pga uthängningen?

Eller skall du fortsätta skylla ifrån de ansvaret på andra?
Citera
2025-05-08, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Jag pratar sällan om "Gäddorna" så det är därför. Samt du fortsätter försöka styra fokus/diskussion ifrån Sara och på något helt annat. Trådreglerna är säger att om man vill diskutera parafila störningar finns det grupper för det. Det finns 2 trådar om dumpen som är splittrat.

"Gäddorna" har helt andra problem och i sammanhanget om vi skall ta det så, de är offer för Sara/Dumpen, ja. De har blivit utsatta, vilket är definitionen utav att vara ett offer?
Samma som Sara vill att de offer som PHS misshandlat skall sitta i en rättegång mot PHS och prata om hur de kunnat skada barn eller kunde funnits offer och att de inte får vara offer. Det är skitsnack, om man inte vill att någon skall vara ett offer så utsätt inte dem och gör dem till offer, enkelt.

Nu vänder vi på det, har ALDRIG sett dig prata om hur Dumpen utsätter anhöriga och hur anhöriga kan skadas utav Dumpen. Mig veterligen är du en av dem som bara skyller ifrån ansvar.
Anhöriga som skadas eller tar skada pga PUBLICERINGEN är Dumpens ansvar. Om publiceringen leder till att folk bara ser en utväg och tar sitt liv är det Dumpens ansvar.

Du kan väl prata lite om de barn som förlorat sina föräldrar i självmord pga uthängningen?
Eller prata om de föräldrar som mist sina barn, vill minnas att en av de som tog sitt liv var 25år.
Eller kanske prata om hur det finns stora möjligheter till att barn tar skada i skolan pga uthängningen?

Eller skall du fortsätta skylla ifrån de ansvaret på andra?

Det är alltid en tragedi när folk väljer att ta sina liv men om gäddorna skulle få fortsätta så skulle vi riskera få fler barn som tar sitt liv och genom publiceringen kan eventuella offer identifiera sin förövare och få en chans till upprättelse

Det är bättre att allmänheten varnas för gäddorna än att dom ska kunna få fortsätta skicka kukbilder och runkvideos till barn

Och återigen så är det ingen som tvingat dom att ta sina liv, dom flesta gäddor går vidare i livet och gnäller inte om hur synd det är om dom utan ser hela episoden som en ordentlig väckarklocka och förhoppningsvis lär sig av sina misstag
Citera
2025-05-08, 20:15
Medlem
Citat:

Du är medveten om att djuren det kretsar kring i Dumpens bok har dåliga magar? Så det blir ett litet hopp till steget sexuellt utsatta barn men visst söta Sara ska få en chans att knyta ihop den säcken. Lite klirr i Dumpens kassa kan det kanske bli, annars får vi helt enkelt tigga mer för att täcka förlusterna för prutt-boken.

Det är faktiskt lite gulligt hur Dumpens front lägger undan vanligt kneg och sånt skit för Sveriges barn. Är faktiskt lite sugen på att ta deras tåg.
Citera
2025-05-08, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Det är alltid en tragedi när folk väljer att ta sina liv men om gäddorna skulle få fortsätta så skulle vi riskera få fler barn som tar sitt liv och genom publiceringen kan eventuella offer identifiera sin förövare och få en chans till upprättelse

Det är bättre att allmänheten varnas för gäddorna än att dom ska kunna få fortsätta skicka kukbilder och runkvideos till barn

Och återigen så är det ingen som tvingat dom att ta sina liv, dom flesta gäddor går vidare i livet och gnäller inte om hur synd det är om dom utan ser hela episoden som en ordentlig väckarklocka och förhoppningsvis lär sig av sina misstag
Somvanligt missar du poängen. Publiceringen och tillvägagångssättet är ju anledningen. Det hade gått att sköta mycket snyggare och där igenom kanske inga liv hade tagits.
Det där ordet eventuellt är ett bra sådant. Om inte dumpen hade varit ute och fiskat hade eventuellt ingen av dessa 600 någonsin träffat på något barn eller gjort något opassande mot barn.

Eventuellt är ett flytande ord som används i försvar, men det är många saker som kan vara eventuella. Det är inget bra försvar.

Eventuellt så vinner jag på triss trotts att jag inte köpt någon lott.
Eventuellt vinner jag en miljon på triss om jag köper en lott, det är bara de att det är mindre än en procents chans.

Jag har sagt det förut och kommer upprepa det igen. Eftersom inget brott begåtts hade det varit bättre fokus låg på att hjälpa och stötta individerna så att de inte begår något framtida brott. Men istället så tillämpas någon medeltida straff som snarare kommer leda till ökad chans för brott då en individ pressas in i misär, ett sätt detta syns på är hur folk tagit sina liv, andra sidan av myntet är en individ som inte har något att förlora söker upp barn.

Varför inte det är ett skyltfönster för nyfikna barn att söka upp individen. Ni vet de där som är lite trasiga som ni pratar om som gör de för självskadebeteende. I gräv pratades det om en dom där en 14 åring hade sökt upp honom för att hon var nyfiken och fått höra att han var en pedofil. Nu finns det ju 600 pers att välja mellan och försöka kontakta.

Det finns många sidor och Dumpen har valt den absolut sämsta, deras hämdbegär lyser igenom, speciellt saras. De gör exakt som de vill, de resultat om lidande och swishintäckter är exakt vad de är ute efter, inget annat. För hade de varit barnen, så hade de inte agerat på ett sätt som skadat anhöriga barn eller potentiellt kan leda till att barn far illa, men det är ju smidigt så kan man skylla ifrån sig och säga att man varnade när man högst troligt är anledningen.
Citera
2025-05-08, 20:44
Medlem
Citat:
Somvanligt missar du poängen. Publiceringen och tillvägagångssättet är ju anledningen. Det hade gått att sköta mycket snyggare och där igenom kanske inga liv hade tagits.
Det där ordet eventuellt är ett bra sådant. Om inte dumpen hade varit ute och fiskat hade eventuellt ingen av dessa 600 någonsin träffat på något barn eller gjort något opassande mot barn.

Eventuellt är ett flytande ord som används i försvar, men det är många saker som kan vara eventuella. Det är inget bra försvar.

Eventuellt så vinner jag på triss trotts att jag inte köpt någon lott.
Eventuellt vinner jag en miljon på triss om jag köper en lott, det är bara de att det är mindre än en procents chans.

Jag har sagt det förut och kommer upprepa det igen. Eftersom inget brott begåtts hade det varit bättre fokus låg på att hjälpa och stötta individerna så att de inte begår något framtida brott. Men istället så tillämpas någon medeltida straff som snarare kommer leda till ökad chans för brott då en individ pressas in i misär, ett sätt detta syns på är hur folk tagit sina liv, andra sidan av myntet är en individ som inte har något att förlora söker upp barn.

Varför inte det är ett skyltfönster för nyfikna barn att söka upp individen. Ni vet de där som är lite trasiga som ni pratar om som gör de för självskadebeteende. I gräv pratades det om en dom där en 14 åring hade sökt upp honom för att hon var nyfiken och fått höra att han var en pedofil. Nu finns det ju 600 pers att välja mellan och försöka kontakta.

Det finns många sidor och Dumpen har valt den absolut sämsta, deras hämdbegär lyser igenom, speciellt saras. De gör exakt som de vill, de resultat om lidande och swishintäckter är exakt vad de är ute efter, inget annat. För hade de varit barnen, så hade de inte agerat på ett sätt som skadat anhöriga barn eller potentiellt kan leda till att barn far illa, men det är ju smidigt så kan man skylla ifrån sig och säga att man varnade när man högst troligt är anledningen.

Om inte dumpen hade vart ute och fiskat hade gäddorna riskerat skapa offer

Faktum är att dom allra flesta gäddor dyker inte upp igen utan med största sannolikhet lär sig av sina misstag

Att det inte är något brott är just problemet, det bästa hade vart om vi haft en lagstiftning på plats så gäddorna skulle kunna lagföras för sitt beteende

Men dessa barn finns där ute i detta nu och blir utsatta av gäddor, dumpens gäddor är som en droppe i havet i jämförelse med hur många det faktiskt finns, dumpen lyfter problemet men dom kommer aldrig kunna fiska upp alla Sveriges gäddor för det är en omöjlighet för dom är så otroligt många
Citera
2025-05-08, 21:01
Medlem
Citat:

Faktum är att dom allra flesta gäddor dyker inte upp igen utan med största sannolikhet lär sig av sina misstag

Att det inte är något brott är just problemet, det bästa hade vart om vi haft en lagstiftning på plats så gäddorna skulle kunna lagföras för sitt beteende

Men dessa barn finns där ute i detta nu och blir utsatta av gäddor, dumpens gäddor är som en droppe i havet i jämförelse med hur många det faktiskt finns, dumpen lyfter problemet men dom kommer aldrig kunna fiska upp alla Sveriges gäddor för det är en omöjlighet för dom är så otroligt många
Om nu de flesta dyker upp igen är de ju ett jävligt bra argument om att det inte fungerar, tack.

Sedan fortsätter du använda flytande argument. Definiera de flesta och räkna upp hur många av 600 är återkommande.
Citera
2025-05-08, 21:15
Medlem
Det är ett jäkla gnällande i de här grupperna,

Jag noterade en artikel som flöt förbi, den handlade om några skolungdomar som på eget initiativ skapade ett konto för att locka sin lärare i fällan. Dom riggade en fiktiv identitet, inledde en sexuell konversation med honom och samlade ihop bevis.

Jag kan säga att det är alldeles utmärkt att få bort en sådan person från skolmiljön. Det råder det inga som helst tvivel om. Men sättet det gick till på. Det gör mig direkt oroad.

För vad vi har här är en situation där barn agerar civilspanare. Dom agerar kontaktpersoner i samtal av rent sexuell karaktär. Det är alltså barn som utsätter sig själva, och sin psykiska hälsa, för något som i värsta fall kan vara direkt traumatiskt.

Och i bakgrunden har vi Dumpen, en verksamhet som kanske inte säger det rakt ut, men som normaliserat den här typen av agerande. Det är helt enkelt en farlig spiral. Det må vara i all välmening, men helvetet är som bekant belagt med goda föresatser.

Så det här är inget man ska applådera rakt av. Man bör nog snarare fundera ett varv eller två över hur lätt det är att inspirera barn till att ta lagen i egna händer, med allt vad det innebär.

Nu gick det ju bra den här gången. Men frågan man bör ställa sig är vad som händer nästa gång. För det är ju inte särskilt svårt att föreställa sig ett scenario där det slutar betydligt värre.

Dumpen, med sina uthängningar och sitt sätt att bedriva verksamhet, skickar en tydlig signal, att det är okej att ta lagen i egna händer, även om man är barn. Och barn gör som bekant inte alltid skillnad på rätt och fel, särskilt inte när vuxenvärlden står bredvid och applåderar.

Nästa gång kanske det inte är en lärare dom får kontakt med, utan någon som faktiskt är farlig på riktigt. En person som inte bara pratar, utan också agerar. Och då har vi plötsligt ett barn som inte bara är utsatt, utan rentav livsfarligt illa ute.

Så om man nu på allvar vill skydda barn, vilket jag antar att dom flesta av oss ändå vill, så kanske man borde börja med att inte uppmana dem till den här sortens verksamhet överhuvudtaget.

Jag såg för övrigt en diskussion, lite i förbifarten, i den andra tråden, det handlade om ekonomin hos de som Dumpen hängt ut. Och då var det någon som tyckte att de inte borde få några sjukpengar eller annat stöd från staten, utan istället leva på sitt sparkapital.

Det är ju en inställning, får man säga. Problemet med det resonemanget är bara att det inte är riktigt genomtänkt. För om vi nu utgår från, vilket verkar rimligt, att många av de här individerna inte längre kan få ett jobb, inte på grund av ett brott i sig utan på grund av uthängningen och den efterföljande förföljelsen. Då är de alltså utestängda från arbetsmarknaden.

Och vad händer då? Jo, de kan inte längre bidra till samhället. Inte betala skatt. Inte hjälpa till att försörja sina egna barn. Man kan ju tycka, med viss rätt får man väl ändå säga, att de åtminstone borde vara skyldiga att bidra till att deras egna ungar har det dom behöver, om inte annat av rent anständiga skäl. Istället får du och jag och alla andra skattebetalare stå för notan, för deras sjukpenning, försörjningsstöd, och kanske också för barnens grundläggande behov.

Och då undrar man ju, hur mycket ska det här få kosta samhället, bara för att ett litet privat initiativ, i det här fallet Dumpen, ska få in sina klick och kanske några spänn till Swish-kontot?

Det är ett intressant vägval, det där. Att med moralisk indignation kräva att någon inte ska få några pengar, och därmed själv åka på att betala hela kalaset.
Citera
2025-05-08, 21:16
Medlem
Citat:

dumpen skapar brottsoffer din stolle
Citera
2025-05-08, 21:17
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Om nu de flesta dyker upp igen är de ju ett jävligt bra argument om att det inte fungerar, tack.

Sedan fortsätter du använda flytande argument. Definiera de flesta och räkna upp hur många av 600 är återkommande.
Såklart det fungerar.
Dumpen är gäddornas skräck och många avstår att söka barn och unga i sexuellt syfte i rädsla för att hamna på Dumpen.
Det är väl bra. Eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in