2025-05-08, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Han kanske återkommer. Om han blir frikänd. Domen kommer väl i dagarna?

Läser man mellan raderna känns det som festandet blev lite väl hett och avrundades med lite hångel. Skulle man kika i backspegeln på sina egna bravader, torde man fått klippkort hos TR. inte för man var påstridig, men väl het i unga dar. Idag är woke och metoo lite väl normgivande. Kan inte påminna mig det var så mycket tjafs under 70-80 talet..

” Han tog mig på rumpan - fick fängelse ” typ.

Nä, förr var det inte så. Nu tänks det efter för mycket.
Citera
2025-05-08, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snyggastefittan
Gissar att han, tyvärr, får mellan 2-3 år. Möjligen kanske hovrätten rättar till det sen.

Om det skulle bli den högra straffskalan så som fängelse så hade dom häktat om honom och inte låtit han gått på fri fot.
Nu när han fick vara hemma så länge så blir det antingen frikänd eller den lägre straffskalan, oaktsam våldtäkt. Den brukar ligga på 10 månaders fängelse men eftersom det är mindre än 1 år så blir det troligtvis straffrabatt så som samhällstjänst eller liknande.
Men är han oskyldig så ska han ju självklart överklaga vad han än få för straff.

Jag håller tummarna för både han och hans familj. Det är ett jäkla skämt med den förundersökningen, man ser ju igenom denna tjejen totalt.
Citera
2025-05-08, 16:25
Medlem
Citat:
Gissar att han, tyvärr, får mellan 2-3 år. Möjligen kanske hovrätten rättar till det sen.

Som någon annan skrev... Om två eller tre hade han inte släppts efter rättegång!

Jag satsar mina 50 cent på frikännande och skadestånd.

Sen om han orkar en vända till kan han anmäla henne för falsk angivelse!
Citera
2025-05-08, 17:47
Medlem
MajaCreamnoses avatar
Samtyckeslagen är en nationell katastrof.

Hundratals oskyldiga döms varje år.

Rättssäkerheten för män upphörde 2018. Självklart ska lagen ändras.

Anmäl alltid för falsk angivelse.

Glöm inte vilka som införde lagen.
Citera
2025-05-08, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejda1
Om det skulle bli den högra straffskalan så som fängelse så hade dom häktat om honom och inte låtit han gått på fri fot.
Nu när han fick vara hemma så länge så blir det antingen frikänd eller den lägre straffskalan, oaktsam våldtäkt. Den brukar ligga på 10 månaders fängelse men eftersom det är mindre än 1 år så blir det troligtvis straffrabatt så som samhällstjänst eller liknande.
Men är han oskyldig så ska han ju självklart överklaga vad han än få för straff.

Jag håller tummarna för både han och hans familj. Det är ett jäkla skämt med den förundersökningen, man ser ju igenom denna tjejen totalt.

Nej då, vanligt att man slipper häkte efter att rättegången är över då kollusionsfara mm inte längre föreligger. Ofta behöver man ju heller inte träda in på anstalt direkt. Många blir inte placerade fören efter något år från att de dömdes.
Citera
2025-05-08, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
Som någon annan skrev... Om två eller tre hade han inte släppts efter rättegång!

Jag satsar mina 50 cent på frikännande och skadestånd.

Sen om han orkar en vända till kan han anmäla henne för falsk angivelse!

Jodå, någon kollisionsfara föreligger inte, man bedömer risken för ny brottslighet som minimal osv...
Citera
2025-05-08, 18:31
Medlem
Citat:
Nej då, vanligt att man slipper häkte efter att rättegången är över då kollusionsfara mm inte längre föreligger. Ofta behöver man ju heller inte träda in på anstalt direkt. Många blir inte placerade fören efter något år från att de dömdes.

Som jag skrev, han kommer inte dömas till grov våldtäkt för då hade han blivit häktad, har kollat detta med en advokat.
Han kan fortfarande bli dömd till fängelse men då för oaktsam våldtäkt och då är det ofta 10 månader och då blir man oftast frihetsberövad och får samhällstjänst.

Men får han en dom så kommer han garanterat att överklaga vilket är helt rätt.
Citera
2025-05-09, 10:16
Medlem
Vilken tid kommer domen idag?
Citera
2025-05-09, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nejda1
Som jag skrev, han kommer inte dömas till grov våldtäkt för då hade han blivit häktad, har kollat detta med en advokat.
Han kan fortfarande bli dömd till fängelse men då för oaktsam våldtäkt och då är det ofta 10 månader och då blir man oftast frihetsberövad och får samhällstjänst.

Men får han en dom så kommer han garanterat att överklaga vilket är helt rätt.

Min din jävla dåre fattar du inget? Det krävs generellt ganska mycket att kvarhållas i häkte efter att rättegången är avslutad, även om du ska dömas till ett par års fängelse. Googla så finner du. Du tror alltså att dem flesta får stanna i häkte och sedan överförs direkt till fängelse om dem döms? Jösses...
Citera
2025-05-09, 11:08
Medlem
Mazeppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Han kanske återkommer. Om han blir frikänd. Domen kommer väl i dagarna?

Läser man mellan raderna känns det som festandet blev lite väl hett och avrundades med lite hångel. Skulle man kika i backspegeln på sina egna bravader, torde man fått klippkort hos TR. inte för man var påstridig, men väl het i unga dar. Idag är woke och metoo lite väl normgivande. Kan inte påminna mig det var så mycket tjafs under 70-80 talet..

” Han tog mig på rumpan - fick fängelse ” typ.

Tror jag inte. En ersättare av väl redan tillsatt?
Blir kanske lite dålig stämning i ensamblen om han dyker...
Citera
2025-05-09, 11:12
Medlem
Han döms till 3 års fängelse för våldtäkt.
Citera
2025-05-09, 11:13
Medlem
Mullrets avatar
Ajdå, blev hårt med den domen. Bättre han hållit tungan i styr….

Citat Expressen.

” En etablerad skådespelare åtalades för våldtäkt av en ung kvinna som han lovat hjälpa in i branschen.
Nu döms han till tre års fängelse för våldtäkt.
Han ska också betala 218 600 kronor i skadestånd till kvinnan.”

Metoo och woke har drivit domstolarna till märkliga domar.
Senast redigerad av Mullret 2025-05-09 kl. 11:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in