2025-05-08, 15:13
Avstängd
mkt snack lite verkstad. Inget kommer hända. Sverige är inte Mexiko
Citera
2025-05-08, 15:28
Medlem
Mindbusinesss avatar
Namn och bild
https://samnytt.se/gangledare-i-udde...ig-mot-polisen

hette tidigare Kahale i efternamn. Han är född i Sverige till invandrare som kom från Libanon och Syrien under 90-talet.
Citera
2025-05-08, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Därför att Sverige är ett demokratiskt land. Vill du ovan så flytta till Mexico tex, där kör man med sådana metoder..

Att Sverige är demokratiskt utesluter väl inte hårdare tag mot gängkriminalitet?
Jag ser inte varför man inte utlyser de som terrorister och använder sig av militären.
Jag må vara små tänkt och kanske naiv, men för de drabbade är det ju som att leva i krigszoner.

Jag vill ärligt veta vad som skulle vara problem. Utlys gängkriminella som terrorister, sätt de i militär fängelse där de inte kan göra skada, sedan kan man börja processa dem.

Absolut att oskyldiga kan eller kommer bli drabbade, men det är de ju redan idag av dessa kräk. Och det handlar verkligen inte om att ta in alla med brunt hår och arkebusera dessa.
Citera
2025-05-08, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Jag har en gång råkat ut för att en snutjävel har talat om för lokaltidningen saker som jag var dömd för som var gallrade ur belastningsregistret. Jag vet inte vem det var men uteslutningsmetoden säger att det bara kan ha varit en snut. Mitt riktiga namn hängdes inte ut men det lär ju ha varit några hundra personer i min hemkommun som av sammanhanget förstod att det var jag.

En annan gång ringde en snutjävel min mormor dagen efter hennes 90-årsdag och låtsades gratulera henne för att få reda på var jag befann mig. De ville få tag på mig angående en delgivning som det åtminstone på den tiden var förbjudet att göra genom att kontakta anhöriga, för att inte tala om det otroligt fega i att skrämma upp en 90-åring dagen efter hennes födelsedag.

Snutar är avskum. Det är bara så. Oavsett vad kriminella babbar gör så är det bara fega kälkborgare eller otroligt naiva människor som ser upp till snuten.

Kan säga såhär, det är pga att vi har ett rättssystem och en snut som folk kan leva som gangsters i Sverige.

Hade vi avskaffat statens våldsmonopol hade gängkriminaliteten varit ett minne blott. Folk glömmer att Sverige är världens mest jägartäta land och att träffa en älg 650 meter i skymning är bra mycket svårare än en koltrast på stan i adidas byxor och boss tröja.
Citera
2025-05-08, 16:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Kan säga såhär, det är pga att vi har ett rättssystem och en snut som folk kan leva som gangsters i Sverige.

Hade vi avskaffat statens våldsmonopol hade gängkriminaliteten varit ett minne blott. Folk glömmer att Sverige är världens mest jägartäta land och att träffa en älg 650 meter i skymning är bra mycket svårare än en koltrast på stan i adidas byxor och boss tröja.

Visst är det så. Staten skyddar riktiga kriminella från vanliga människor.
Citera
2025-05-08, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Namn och bild
https://samnytt.se/gangledare-i-udde...ig-mot-polisen

hette tidigare Kahale i efternamn. Han är född i Sverige till invandrare som kom från Libanon och Syrien under 90-talet.

Han hänger ut och hittar på att polismannen har trakasserat och ofredat kvinnor men det är han själv som är dömd för just sexuellt ofredande och våldtäkt.

Han sitter bra där han sitter nu, kan jag känna. Från din länk;

Citat:
Han har suttit i fängelse och är bland annat dömd för smuggling, dopningsbrott, våldsamt motstånd, bokföringsbrott, misshandel, sexuellt ofredande och våldtäkt.
Citera
2025-05-08, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av umom
Han hänger ut och hittar på att polismannen har trakasserat och ofredat kvinnor men det är han själv som är dömd för just sexuellt ofredande och våldtäkt.

Han verkar vara en otrevlig jävel, men det behöver ju inte betyda att han ljuger.
Citera
2025-05-08, 17:34
Medlem
Tomtekukars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Absolut! Det är väl bara naturligt?
Vi har verkligen anammat medeltiden och lämnat det som en gång gjorde Sverige till ett humanistiskt välfärdsland. Vi närmar oss autokratiska "dog eat dog"-länder som Usa, Ryssland, Kina, Frankrike.
Citera
2025-05-08, 17:42
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umom

Konstigt nog blir jag inte förvånad. Undrar vilken gen som ger dessa utfall?
Citera
2025-05-08, 17:48
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Den gängledaren kommer fortsättningsvis att bli stoppad och kontrollerad av varenda polis som ser honom. Luktar det hasch om honom kommer han att bli gripen. Den idioten kommer att få det jobbigt framöver.

Och alla hans brushor kommer att hämnas på polisen och alla skattebetalare genom att fortsätta göra kaos.
Citera
2025-05-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Och alla hans brushor kommer att hämnas på polisen och alla skattebetalare genom att fortsätta göra kaos.

Och förstör sina egna liv. Viktig sak att nämna i den ekvationen.

En notering till protokollet, noggrant ristad i tankens benkatalog: om de, i sin enfald, väljer att korsa fel Svensson, en sådan som ler utan att ögonen rör sig, då hjälper inga kusiner, inga blodsband, inga middagsminnen eller dopfoton i silverramar. Det är en punkt utan pardon. Det smäller. Inte som ett rop. Inte som en varning. Utan ljud. En tyst, kontrollerad, kirurgisk konvergens mellan bly och ögonglob, rakt genom ögonlockens tunna hud, där ögats väta möter metallens kyla. Pupillen hinner knappt förstå vad som händer innan hela verkligheten imploderar i ett svart hål av smärtfri chock.

Det finns ingen ånger där. Bara ett absolut lugn. Som att rensa fisk.
Citera
2025-05-08, 18:16
Medlem
Sådan far, sådan son

(FB) Omfattande tillslag mot ekobrott i Uddevalla/Trollhättan

Btw, han har en riktig mikropenis 🙈🙉🙊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem