• 1
  • 2
2025-05-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Tråkigt att höra angående din resa, men jag hoppas du landat i något som fungerar OK för dig idag (?)

Tack, ja det kan nog bli så. Men Sertalin (SSRI) är kanske logiskt att prova då jag tar ett SNRI nu? För och se om det blir nån skillnad.

Jodå!
Äter också SNRI (cymbalta eller ja, duloxetin).
Detta har definitivt fungerat bra på mig och gjort mig mer stabil, vilket är skönt.
Citera
2025-05-07, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Jodå!
Äter också SNRI (cymbalta eller ja, duloxetin).
Detta har definitivt fungerat bra på mig och gjort mig mer stabil, vilket är skönt.
Skönt att höra!

Ja, det är nog vad jag behöver nu - stabilitet. Blir påfrestande för familj och kollegor när man är ett nervvrak. Ska påbörja utredning till hösten så då får jag förhoppningsvis lite mer svar (på varför jag är som jag är och varför allt blivit som det blev).
Citera
2025-05-07, 19:35
Medlem
Citat:
Skönt att höra!

Ja, det är nog vad jag behöver nu - stabilitet. Blir påfrestande för familj och kollegor när man är ett nervvrak. Ska påbörja utredning till hösten så då får jag förhoppningsvis lite mer svar (på varför jag är som jag är och varför allt blivit som det blev).

Absolut.
Lycka till med din utredning, avstämning av medicinering osv.
Tålamod, nu. Det kommer säkert gå bra.
Citera
2025-05-07, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaffekoppen
Absolut.
Lycka till med din utredning, avstämning av medicinering osv.
Tålamod, nu. Det kommer säkert gå bra.
Tack så mycket!
Citera
2025-05-07, 20:01
Medlem
Citat:
Hej!

Har ätit 120mg duloxetin i ca 1.5 år och känner inte längre att den hjälper mig. Ska boka in ett besök på vårdcentralen inom kort och prata med läkaren om att prova något nytt.

Men vad? Tänker jag slänger ut frågan här om ni andra har några tips på alternativ. Eller vad man bör undvika. Så kan jag ta med mig det i samtalet med läkaren tänker jag.

Tack på förhand,

Edit: Tar alltså medicinen för depression
Försök höj dosen, duloxetin är fina grejer
Citera
2025-05-07, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9rx
Försök höj dosen, duloxetin är fina grejer
Är på maxdos redan tyvärr, annars bra idé!
Citera
2025-05-07, 20:07
Medlem
Citat:
Är på maxdos redan tyvärr, annars bra idé!
Har för mig att ssri preparat ökar i styrka med duloxetin, så tänk dig att du väljer en du kan tänka dig är trevlig om den intensifierar, alt att du frågar din läkare om han vet några combos som blir extra starka med duloxetin.
Om du är ute efter att byta ut ditt dåliga mående mot någon substans det vill säga
Citera
2025-05-07, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9rx
Har för mig att ssri preparat ökar i styrka med duloxetin, så tänk dig att du väljer en du kan tänka dig är trevlig om den intensifierar, alt att du frågar din läkare om han vet några combos som blir extra starka med duloxetin.
Om du är ute efter att byta ut ditt dåliga mående mot någon substans det vill säga
Haha, tack men jag är försiktig med sånt. Alkoholist och spelberoende så det vore oklokt av mig
Citera
2025-07-08, 10:25
Medlem
Det blev Venlafaxin till slut - får hoppas den funkar bättre!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in