2025-05-07, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Han är ju det, förra året försörjde han fyra småbarnsfamiljer.

Just du kan nia mig.

Bara för han är hela din värld lol, så betyder det inte att alla andra känner samma. Han är väl mer ökänd än annat. Men nej inte en av Sveriges största influensers! Jag är ledsen att säga det men du kanske behöver höra det.
Citera
2025-05-07, 15:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Morrtroll13
Insta..TT...Truef...och snart på You tube.Dom är överallt just nu och postar maniskt en massa fjortismaterial blandat med hämdlystna pikar till alla i sekten.Så rädda för att inte synas.Längtar till fup och rättegång då vi verkligen får se och höra vad som är vad.Vissa användare här lär nog skämmas efter den rättegången ( fast folk med vanföreställningar och stalkerbeteenden brukar ju inte inse verkligheten).

Skulle vara intressant att höra vad hans försvarsadvokat tycker om att han beter sig som ett butthurt barn igen på sociala medier. Om det är nåt han rekommenderat i väntan på åtal.....
Citera
2025-05-07, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Skyddar inte Kräftan. Han ska lagföras om det fastställs att han gjort sig skyldig till brottslighet i en domstol. Det jag ställer mig emot är det grova förtalandet av honom på internet. Där ett par kriminella rättshaverister har tagit sig friheten att pissa på honom offentligt i över ett år, och rättfärdigar det med att han själv är en brottsling. Chrippas fel gör inte dessa individers beteende mer rätt.

Beskriv hur det inte verkar bli ett skit av det. Du har sagt det många gånger, men aldrig kommit med några belägg för ditt påstående.
Jag delar helt dina åsikter.

Det jag inte håller med sektens anhängare om är att skattefusk är så klandervärt som dom vill få det att låta. Hans största kritiker både på YouTube och här är personer som inte är sjuka men ändå av bekvämlighet i stora delar av livet har låtit så sådana som Chrippa, hårt arbetande knegare betala för dom.

Chrippa har efter att ha blivit jävligt illa behandlad och blivit satt i stora skulder av svenska samhället valt att avstå från att dra sitt strå till stacken. Han befann sig utomlands när han blev satt i personlig konkurs och hans tillgångar frystes, då förföll räkningar. Sen nekades han skuldsanering och hans förslag om en avbetalningsplan mot att räntan skulle frysas. Han var beredd att betala av nästan 40 0000kr varje månad för att snabbt bli skuldfri.

Då räntan steg i liknande takt var det ingen vits att fortsätta betala.

Barnsligt kan man tycka och inget jag backar, men hade jag blivit satt i skulder av staten, strandad i Thailand i en omöjlig situation med sambo och barn att försörja skulle förmodligen även jag tänka både en och två gånger innan jag redovisar alla inkomster som kronofogden har för avsikt att ta från mig och min familj för att betala ränta på skulder som staten på ett eller annat sätt har satt mig i.

Jag tycker att det är värre att vara en fullt frisk hemmasittare och leva av samhället än att fuska med skatt.

Det kan också vara värt att nämna att Jockes och Anjos motiv att det är för barnets skull, eller för att dom tycker att det är fel han tar av samhällets resurser redan är genomskådat.

Dom är rättshaverister som okynnesanmäler och tar av samhällets resurser för att skydda sina egentliga motiv, avundsjuka och hämnd.

Vad kostar rättsprocessen som Jocke drog igång? Hur många brott har anmälts som aldrig har hänt eller som varit helt onödiga att anmäla? För att ge exempel är väl att Chrippa läste Jockes papper från bup, som Jocke själv läst upp i podden och hela Sverige kan lyssna på ett bra exempel, mordhot mot barn som aldrig hänt, att Rask anmälde Chrippa för spridning av porren som han själv laddat upp på motherless eller ”olaga hot” och ”försök till misshandel” för att Chrippa bankade på Jockes dörr när Jocke bytte lås på Chrippas dörr för att sabotera Chrippas första träff med Lillen på en månad, det efter att Jocke flera gånger uppmanat anhängarna att anmäla Chrippa till socialen.

Dom har skadat Chrippa, Linnea, alla paret känner och sina egna familjer mer än han har skadat nån i detta och jag hoppas att dom döms hårt för det.

Chrippa skadar inte personer eller mindre företag genom att inte skatta fullt och jag hoppas att han visar upp sina bevis för hela Sverige redan idag.
Senast redigerad av Pallal 2025-05-07 kl. 16:12.
Citera
2025-05-07, 17:16
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBattery
Det låter märkligt. Förundersökningen är alltså nedlagd men skuldfrågan är klarlagd?

”För att åtalsunderlåtelse ska kunna ske måste skuldfrågan vara klarlagd. Åklagaren ska konstatera att personen i fråga har begått brott. Detta innebär normalt att den som är misstänkt för brottet har erkänt brottet. Det innebär även att förundersökningen avseende brottet ska vara slutförd och delgiven den misstänkte.”
Från: https://advokaternas.se/2024/04/15/vad-ar-atalsunderlatelse/

Förundersökningen är alltså slutförd och nedlagd?

Vanlig nedläggning.

Alltså inte nedläggning pga åtalsunderlåtelse.
Citera
2025-05-07, 17:16
Avslutad
Citat:

Det jag inte håller med sektens anhängare om är att skattefusk är så klandervärt som dom vill få det att låta. Hans största kritiker både på YouTube och här är personer som inte är sjuka men ändå av bekvämlighet i stora delar av livet har låtit så sådana som Chrippa, hårt arbetande knegare betala för dom.

Chrippa har efter att ha blivit jävligt illa behandlad och blivit satt i stora skulder av svenska samhället valt att avstå från att dra sitt strå till stacken. Han befann sig utomlands när han blev satt i personlig konkurs och hans tillgångar frystes, då förföll räkningar. Sen nekades han skuldsanering och hans förslag om en avbetalningsplan mot att räntan skulle frysas. Han var beredd att betala av nästan 40 0000kr varje månad för att snabbt bli skuldfri.

Barnsligt kan man tycka och inget jag backar, men hade jag blivit satt i skulder av staten, strandad i Thailand i en omöjlig situation med sambo och barn att försörja skulle förmodligen även jag tänka både en och två gånger innan jag redovisar alla inkomster som kronofogden har för avsikt att ta från mig och min familj för att betala ränta på skulder som staten på ett eller annat sätt har satt mig i.

Jag tycker att det är värre att vara en fullt frisk hemmasittare och leva av samhället än att fuska med skatt.

Det kan också vara värt att nämna att Jockes och Anjos motiv att det är för barnets skull, eller för att dom tycker att det är fel han tar av samhällets resurser redan är genomskådat.

Dom är rättshaverister som okynnesanmäler och tar av samhällets resurser för att skydda sina egentliga motiv, avundsjuka och hämnd.

Vad kostar rättsprocessen som Jocke drog igång? Hur många brott har anmälts som aldrig har hänt eller som varit helt onödiga att anmäla? För att ge exempel är väl att Chrippa läste Jockes papper från bup, som Jocke själv läst upp i podden och hela Sverige kan lyssna på ett bra exempel, mordhot mot barn som aldrig hänt, att Rask anmälde Chrippa för spridning av porren som han själv laddat upp på motherless eller ”olaga hot” och ”försök till misshandel” för att Chrippa bankade på Jockes dörr när Jocke bytte lås på Chrippas dörr för att sabotera Chrippas första träff med Lillen på en månad, det efter att Jocke flera gånger uppmanat anhängarna att anmäla Chrippa till socialen.

Dom har skadat Chrippa, Linnea, alla paret känner och sina egna familjer mer än han har skadat nån i detta och jag hoppas att dom döms hårt för det.

Chrippa skadar inte personer eller mindre företag genom att inte skatta fullt och jag hoppas att han visar upp sina bevis för hela Sverige redan idag.

Vilka nekade Chrippas förslag på avbetalningsplan och frysta räntor? Han har väl inte bara en aktör han är skyldig pengar? Nekade alla?
Citera
2025-05-07, 17:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Skulle vara intressant att höra vad hans försvarsadvokat tycker om att han beter sig som ett butthurt barn igen på sociala medier. Om det är nåt han rekommenderat i väntan på åtal.....

Skulle vara väldigt intressant att veta
Kan ingen dra ett mail till Åklagaren ochså
Bättre om de kommer in ifrån flera håll.
De är väll inte så många timmar kvar till nästa förhandling.
Citera
2025-05-07, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Bara för han är hela din värld lol, så betyder det inte att alla andra känner samma. Han är väl mer ökänd än annat. Men nej inte en av Sveriges största influensers! Jag är ledsen att säga det men du kanske behöver höra det.

Inte är han stor bara för att han har en lång träd här.
Han är inte ens en youtuber längre.
Ingen bryr sig om hans pinsamma dravel på Instagram.
Det enda som är intressant just nu är att se vad rättssystemet har att säga.
Citera
2025-05-07, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skattesskulder
Tack de trodde ja inte heller.
Finns en anledning till varför.
En del åker utomlands för snart är de dags.

Klockan tickar för Chrippa och personligt hoppas jag att det händer något i denna cirkus snart.
Det är sannerligen dags.
Citera
2025-05-07, 17:47
Medlem
Citat:
Måste du hamna där igen för att du och dina anhängares bild av världen inte stämmer överens med min?

Jag är i majoritet i samhället, medel och överklassen avskyr Jocke, Anjo och Rasks hatkampanj, helt utan undantag.

Chrippa måste väl vara en av Sveriges största som gav Jocke, Anjo och rask en ordentlig skjuts i karriären.

Har du fått till dig ifall Jocke är misstänkt för något?

Nu talar du för en väldigt massa människor som säkerligen inte ens vet att de finns. Du har hybris som tror att du kan tala för andra människors åsikter. Här är en anledning till att du inte är så trovärdig som du tror.
Citera
2025-05-07, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111

Håller helt med det är de enda som är intressant
Allt annat är sekundärt.
Vore bättre om just han la focus på de som komma skall.
Och reda ut vissa knutar för de behöver han.

Dom tre musketörerna vart visst bara två snart.
Citera
2025-05-07, 17:48
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:

Kan varit det mest efterblivna inlägg jag läst.
Han har satt sig SJÄLV i skulderna. Enbart han. Ingen annan.

Även han som valde säga upp sig. Sluta och tro han är nått jävla offer, för det är sista han är.
Senast redigerad av Horrorgram 2025-05-07 kl. 17:52.
Citera
2025-05-07, 17:50
Medlem
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111

Tycker att det är många här i tråden som nästan bryr ihjäl sig när Chrippa postar något på IG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in