2025-05-07, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Nr man vet att den man skriver till r en rabiat putinrunkare och den klagar p att ett Kremlinstyrt parti inte fick ngon makt och klagar p demokratin s r det inte s korkat.
Men eftersom du r en putinrunkare sjlv s r det ju klart du grter.
Jag r ingen "putinrunkare".
Men jag r emot den diktatur som mer och mer genomsyrar europa.

Frklara grna hur du kan frsvara att ett parti som bl.annat r starkt kritiskt till bl.annat EU ska klassas som "hgerextremt"?

Det r ok om du tar hjlp av ngon vuxen fr att frbttra din vokabulr...
Citera
2025-05-07, 10:02
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Hotet frn Ryssland r reellt. Det r hotet frn massinvandringen ocks. Och medan vra politiker tminstone brjat rusta upp fr att mta hotet frn Ryssland, har de nnu inte brjat massdeportera de ca tv miljoner blattar vi behver bli av med fr att Sverige ska verleva som nation.
Detta r sant. Tyvrr finns det ju inte ngra partier i Tyskland som skulle ta itu med bda dessa problemen. AfD r emot invandringen men verkar vilja kapitulera fr Ryssland. D frlorar dom, Ryssland r ett mera akut problem n invandringen.
Citera
2025-05-07, 10:13
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Nr man vet att den man skriver till r en rabiat putinrunkare och den klagar p att ett Kremlinstyrt parti inte fick ngon makt och klagar p demokratin s r det inte s korkat.
Men eftersom du r en putinrunkare sjlv s r det ju klart du grter.

Ett Kremlinstyrt parti minsann.
Verkar finnas mnga kremlinstyrda vljare ocks isfall.

Jag sg en bil som parkerade jvligt illa i morse.
Den var uppenbarligen Kremlinstyrd.
Citera
2025-05-07, 10:13
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Du menar att utromstende krafter hade inflytande ver omrstningen?

Hur skall du ha det?
Citera
2025-05-07, 10:23
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Det r vl bra att rysshororna I Afd inte fr inflytande🙂
r det en smiley? Annars kan ju Tyskland lra av Sverige. Nr Sverige med alla medel frskte f SD ut vgen, utan ngra vettiga motiv annat n att det bara skulle vara s, genomled Sverige de smsta ren jag varit med om i mitt 60-riga liv, med tiggare, flyktingkaos, nerlagt krkraft,m dubblad el och bensinskatt, och nu som liten slutklm massmord i drogkarteller.

Att politiska partier hellre vljer kaos n att det mest fungerande vettigaste partiet, SD i detta fall, visar hur illa hjrntvtt kan bli.

Tyskland ligger ngra r efter Sverige. Afd kommer liksom SD att sitta i regeringen, det kommer att g utmrkt, och ingen kommer att fatta vad problemet var. Lite likt corona egentligen.

Min teori r att internet tar fram mass-dumhet i kvadrat p folk.
Citera
2025-05-07, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ok, men varfr gick den inte igenom?

Bda exempel gick inte igenom direkt eftersom det saknades std. Sedan gr man lite eftergifter, skller p ngon, samlar majoritet. Fungerar alltid likadant.
Citera
2025-05-07, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paris24
r det en smiley? Annars kan ju Tyskland lra av Sverige. Nr Sverige med alla medel frskte f SD ut vgen, utan ngra vettiga motiv annat n att det bara skulle vara s, genomled Sverige de smsta ren jag varit med om i mitt 60-riga liv, med tiggare, flyktingkaos, nerlagt krkraft,m dubblad el och bensinskatt, och nu som liten slutklm massmord i drogkarteller.

Att politiska partier hellre vljer kaos n att det mest fungerande vettigaste partiet, SD i detta fall, visar hur illa hjrntvtt kan bli.

Tyskland ligger ngra r efter Sverige. Afd kommer liksom SD att sitta i regeringen, det kommer att g utmrkt, och ingen kommer att fatta vad problemet var. Lite likt corona egentligen.

Min teori r att internet tar fram mass-dumhet i kvadrat p folk.

Vad gaggar du om? Inget serist parti i Sverige bestr av patetiska rysstroll till skillnad frn Afd.
Citera
2025-05-07, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Bda exempel gick inte igenom direkt eftersom det saknades std. Sedan gr man lite eftergifter, skller p ngon, samlar majoritet. Fungerar alltid likadant.
Ok, tack.
Tycker bara det r vldigt mrkligt att inte en omrstning skulle rcka.
Jag fr uppfattningen att politikerna inte r plsta, lider av beslutsngest eller rent av r korrupta.
Citera
2025-05-07, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Ok, tack.
Tycker bara det r vldigt mrkligt att inte en omrstning skulle rcka.
Jag fr uppfattningen att politikerna inte r plsta, lider av beslutsngest eller rent av r korrupta.

Jag tycker egentligen att du kan se det tvrtom. Att det tar lite tid r att tecken p att de trots allt ifrgastter saker ibland, att de frhandlar, att de tnker utifrn sitt eget huvud.

Vill man titta p lnder dr det alltid gr igenom direkt s gissar jag att Nordkorea r ett bra exempel.
Citera
2025-05-07, 12:02
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Vad gaggar du om? Inget serist parti i Sverige bestr av patetiska rysstroll till skillnad frn Afd.
Jag r ingen expert p afd men ser att 20% av tyskarna verkar vilja rsta p dem s de r ett enormt stort parti, och det kallas demokrati, motsatsen heter diktatur.
Citera
2025-05-07, 12:07
Medlem
Joeybananass avatar
Dom gr ut med att dom vill kriminalisera AFD, ngra parlamentariker ser vart det kommer leda och strtar svinet. Gott!
Hybris nd att g ut och sga att man vill kriminalisera oppositionen innan man officiellt blivit kansler...
Citera
2025-05-07, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Ett Kremlinstyrt parti minsann.
Verkar finnas mnga kremlinstyrda vljare ocks isfall.

Jag sg en bil som parkerade jvligt illa i morse.
Den var uppenbarligen Kremlinstyrd.

Att de r idioter och inte ser att deras parti r styrda av Kreml r ju inget nytt. Det sker verallt hela tiden dr Ryssarna frsker pverka.

Du r uppenbart en idiot.

Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Hur skall du ha det?

Det r inte jag som hvdar att det r utomstende krafter som pverkar valet av Merz. Utan Menea som tror att frn att det rstades nej till att det rstades ja pgick fuffens frn utomstende krafter. Dvs p ngra timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in