Citat:
Ursprungligen postat av
Anonym555
Finlands största stjärnor spelar Stanley Cup-slutspel, något alla utslagna svenskar önskar att dom gjorde.
Finland har dock vunnit två VM-guld och OS-guld ganska nyligen med med få eller inga NHL-spelare. Det skulle nog inte Tre Kronor kunna göra på 1000 år. Det krävs en viss attityd och mentalitet för det.

Att slå ett Kanada fullt med NHL-spelare i BÅDA VM-finalerna också dessutom och Ryssland (ROC) i OS-finalen, där hade Tre Kronor 100% vikt ner sig.
Kan bara gratulera Finlands landslag till de prestationerna.
Kul att vårt brödraland i öst når de resultaten.
Må bäste man vinna.
Det är på isen det avgörs.