2025-05-06, 18:08
  #913
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Kanada tar guldet till 90%.
Men absolut kan Sverige skrälla. I skrivande stund saknar vi spetsforwards.
Är Landeskog el till 90%+ så vill jag ha hit honom. Hoppas även Hallam håller öppet för Nylander.

Sverige skrälla? vas säger pånk?
Citera
2025-05-06, 18:11
  #914
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Sverige skrälla? vas säger pånk?
Google klarade inte översättningen.
Kan du ta det på svenska?
Citera
2025-05-06, 18:14
  #915
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Google klarade inte översättningen.
Kan du ta det på svenska?

Google ersättning ligger på 87

Ni ännu lägre!

Hej på dig min vän!!
Citera
2025-05-06, 18:24
  #916
Medlem
Kanadas målvaktssida ( hittills) är alldeles för dålig..
Citera
2025-05-06, 18:28
  #917
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Google ersättning ligger på 87

Ni ännu lägre!

Hej på dig min vän!!
Ahh, du är finne. Full på förkvällen en vardag, jag har väl aldrig hört på maken.
Citera
2025-05-06, 18:35
  #918
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Kanadas målvaktssida ( hittills) är alldeles för dålig..
Räkna inte ut Fleury helt även om han är i hockey till åren.
Citera
2025-05-06, 20:32
  #919
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Ahh, du är finne. Full på förkvällen en vardag, jag har väl aldrig hört på maken.

Vem vare som sa jag är en finne? Turkfinnen?
Citera
2025-05-06, 20:49
  #920
Medlem
Lite perspektiv. På pappret. VM 2013. Svetige-Kanada
Sverige: GULD
Kanada: 5:a

Hur såg trupperna ut?

Kanada hade ett stjärnlag utan dess like..

Steven Stamkos
Claude Giroux
Matt Duschene
Jordan Eberle
Jeff Skinner
Taylor Hall
Jordan Staal
Ryan o Reilly
Eric Staal
Wayne Simmonds
P.K Subban
Dan Hamhuis
T.J Brodie
Brenden Dillon


Sverige

Petter Granberg, Skellefteå
Johan Fransson, Luleå
Elias Fälth, Hv 71
Staffan Kronwall, Lokomotiv Yaroslav
Dick Axelsson, Frölunda
Simon Hjalmarsson, Linköping
Andreas Jämtin, Hv 71
Calle Järnkrok, Brynäs
Oscar Lindberg, Skellefteå
Joel Lundqvist, Frölunda
Niclas Persson, CSKA Moskva
Niklas Danielsson, HC Lev Praha
Jimmie Ericsson, Skellefteå
Fredrik Pettersson, Donbass Donetsk
Martin Thörnberg, Torpedo Niznij Novgorod
Johan Gustavsson, Luleå

Detta var på pappret ( alla i truppen är inte redovisade) ingen trodde att vi skulle kunna slå Canada med det laget. Vi slog Canada i kvarten och lade grunden för guldet i hemma-VM..
Sverige kommer att bli svårast tas med..
__________________
Senast redigerad av TenBagger69 2025-05-06 kl. 21:09.
Citera
2025-05-06, 20:52
  #921
Medlem
finalens avatar
VM går på vanliga kanalerna också.
Citera
2025-05-06, 21:10
  #922
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Lite perspektiv. På pappret. VM 2013. Svetige-Kanada
Sverige: GULD
Kanada: 5:a

Hur såg trupperna ut?

Kanada hade ett stjärnlag utan dess like..

Steven Stamkos
Claude Giroux
Matt Duschene
Jordan Eberle
Jeff Skinner
Taylor Hall
Jordan Staal
Ryan o Reilly
Eric Staal
Wayne Simmonds
P.K Subban
Dan Hamhuis
T.J Brodie
Brenden Dillon


Sverige

Petter Granberg, Skellefteå
Johan Fransson, Luleå
Elias Fälth, Hv 71
Staffan Kronwall, Lokomotiv Yaroslav
Dick Axelsson, Frölunda
Simon Hjalmarsson, Linköping
Andreas Jämtin, Hv 71
Calle Järnkrok, Brynäs
Oscar Lindberg, Skellefteå
Joel Lundqvist, Frölunda
Niclas Persson, CSKA Moskva
Niklas Danielsson, HC Lev Praha
Jimmie Ericsson, Skellefteå
Fredrik Pettersson, Donbass Donetsk
Martin Thörnberg, Torpedo Niznij Novgorod
Johan Gustavsson, Luleå

Detta var på pappret ( alla i truppen är inte redovisade) ingen trodde att vi skulle kunna slå Canada med det laget. Vi slog Canada i kvarten och lade grunden för guldet i hemma-VM..
Sverige kommer att bli svårast tas med..

Edler, Sedinarna, Loui?
Citera
2025-05-06, 21:16
  #923
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AcademicDream
Edler, Sedinarna, Loui?

Japp, ville bara visa hur det såg det ut på pappret under..bröderna Sedin,Edler, Lou och Tallinder. att vi hade flera från SHL..och i europeiska klubbar. Mot då storstjärnor i NHL.
Citera
2025-05-06, 22:12
  #924
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Finlands största stjärnor spelar Stanley Cup-slutspel, något alla utslagna svenskar önskar att dom gjorde.

Finland har dock vunnit två VM-guld och OS-guld ganska nyligen med med få eller inga NHL-spelare. Det skulle nog inte Tre Kronor kunna göra på 1000 år. Det krävs en viss attityd och mentalitet för det. Att slå ett Kanada fullt med NHL-spelare i BÅDA VM-finalerna också dessutom och Ryssland (ROC) i OS-finalen, där hade Tre Kronor 100% vikt ner sig.

Kan bara gratulera Finlands landslag till de prestationerna.

Kul att vårt brödraland i öst når de resultaten.

Må bäste man vinna.

Det är på isen det avgörs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in