2025-05-05, 19:30
Avstängd
Kedoxs avatar
Theodor Lennström hade rapporterats vara klar för Färjestad men nu verkar han backa så det inte blir något med det

Om det slutligen blir Sverige han landar i ligger nog Linköping närmast nu som erbjudit honom månadslön på över 300 loppor.
Citera
2025-05-05, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Theodor Lennström hade rapporterats vara klar för Färjestad men nu verkar han backa så det inte blir något med det

Om det slutligen blir Sverige han landar i ligger nog Linköping närmast nu som erbjudit honom månadslön på över 300 loppor.

Är ju typ redan bekräftat att han hamnar i LHC 3 år 300k+ kontrakt
Citera
2025-05-05, 20:10
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Okej, jag gillar Linkan. Men det beror ju på vad vi får in istället, löner osv. Som någon skrev några inlägg längre upp så kan det ju vara dyrt att ha honom i typ en tredjelina. Men som det ser ut nu så tycker jag inte det verkar som att vi får en lika stark forwardsrgupp kommande säsong som vi hade nu sist. Så jag vet inte vad som är rätt egentligen, att dumpa honom eller förlänga.

Samtidigt vet jag inte vad det jobbas på bakom kulisserna, kanske får vi in några toppnamn bland forwards igen? Vet inte hur ambitionen eller tanken med bygget är nu kommande säsong.

Jag ser att vi fortfarande har samma dassiga backar under kontrakt...

Jag gillar också Lindqvist men det känns som han inte alls varit på samma nivå som han en gång var när det gäller poäng produktionen och det är ju ändå offensiven som har varit Lindqvists styrka.
Citera
2025-05-05, 20:19
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuppruskaren
Nu ska han (Fjällby) enligt uppgift lyckats "scammat" Brynäs. Han fick gå ner 40 loppor.

Sägs vara klart med 220k/månad och "topp 6", något DIF inte heller kunde lova honom. Så förmodligen har han fått det av Brynäs, där av lönesänkningen.

Då han verkar ha väldigt gott självförtroende, löneanspråk och roll, lär han sitta och tjura på läktaren redan till jul. Vi ska ha i bakhuvudet att han kommer hem från sin sämsta säsong poängmässigt sen han åkte över pölen.
Det här med att kräva en plats i topp 6 känns ju väldigt divigt och muppigt. Rena fotbollsfasonerna.
Det måste väl ändå vara prestationen på isen och attityden som avgör hur mycket och var man spelar? Är han så självsäker att han han tycker sig kunna kräva en riktigt bra lön så borde han ju också ha självförtroende nog att våga lita på att sitt spel och sin attityd talar sitt tydliga språk var han ska lira i kedjorna.

Nej, det där luktar väldigt mycket "jaget före laget".
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Jag gillar också Lindqvist men det känns som han inte alls varit på samma nivå som han en gång var när det gäller poäng produktionen och det är ju ändå offensiven som har varit Lindqvists styrka.
Jo, så är det också givetvis. Han har inte varit lika vass som han var tidigare.
Citera
2025-05-05, 20:21
Medlem
20.30 blir det officiellt med Lennström till LHC
Citera
2025-05-05, 20:28
Avstängd
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Det här med att kräva en plats i topp 6 känns ju väldigt divigt och muppigt. Rena fotbollsfasonerna.
Det måste väl ändå vara prestationen på isen och attityden som avgör hur mycket och var man spelar? Är han så självsäker att han han tycker sig kunna kräva en riktigt bra lön så borde han ju också ha självförtroende nog att våga lita på att sitt spel och sin attityd talar sitt tydliga språk var han ska lira i kedjorna.

Nej, det där luktar väldigt mycket "jaget före laget".

Pratar vi Jonsson-Fjällby som studsat mellan ahl & nhl hur länge som helst?
Honom hade jag inte litat på. Verkar Stockholmsdryg med en slackig mentalitet. Tänk surfar-hippie.
Säkert skön på en strand med en bira, sämre i ett omklädningsrum.
Citera
2025-05-05, 20:32
Avstängd
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
20.30 blir det officiellt med Lennström till LHC

Ser inte varför sopan skulle vilja dit? Lär väl va pengarna som lockar, Färjestad hade gett en bättre chans på guld.
Tror dock inte att FBK erbjöd så mycket lägre. Hade säkert fått 260.
Lite av ett svek ändå. Var ju förfan i Löfbergs under slutspelet som en liten hint.
Citera
2025-05-05, 20:34
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Pratar vi Jonsson-Fjällby som studsat mellan ahl & nhl hur länge som helst?
Honom hade jag inte litat på. Verkar Stockholmsdryg med en slackig mentalitet. Tänk surfar-hippie.
Säkert skön på en strand med en bira, sämre i ett omklädningsrum.
Ja, han.
Han har bra speed (inte Nygård-speed såklart ) och gnuggar på bra när han spelar fjärdekedja i NHL. Bra på att skapa kontringsmöjligheter med sin skridskoåkning.

I AHL har det såklart blivit fler poäng, men det defensiva spelet är starkare i SHL, så nja... jag är glad att vi inte var dom som gick med på en större lön för honom. Återstår väl dock att se hur han faktiskt gör det i SHL.
Citera
2025-05-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ser inte varför sopan skulle vilja dit? Lär väl va pengarna som lockar, Färjestad hade gett en bättre chans på guld.
Tror dock inte att FBK erbjöd så mycket lägre. Hade säkert fått 260.
Lite av ett svek ändå. Var ju förfan i Löfbergs under slutspelet som en liten hint.

Mindre än 2 månader sen som han typ bedyrade sin kärlek till FBK .Karlstad och fansen i direktsänd tv men allt var bara lögn

FBK ska ju ha matchat vad Lennström krävde i lön så antar att FBK var beredda att Pröjsa han 300k frågan är om Lennström fick mer av LHC eller bara 300

10 mil var allt vad det handlade om tydligen avståndet hem till Stockholm
Citera
2025-05-05, 20:43
Medlem
LHC vet inte ens vad det är för spelare de värvat tydligen

FAKTA OM THEODOR LENNSTRÖM

Född: 8 augusti 1994 i Stockholm

Position: Forward

Skjuter: Vänster

Vilka lallare
Citera
2025-05-05, 21:09
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Mindre än 2 månader sen som han typ bedyrade sin kärlek till FBK .Karlstad och fansen i direktsänd tv men allt var bara lögn

FBK ska ju ha matchat vad Lennström krävde i lön så antar att FBK var beredda att Pröjsa han 300k frågan är om Lennström fick mer av LHC eller bara 300

10 mil var allt vad det handlade om tydligen avståndet hem till Stockholm

Lennström har ju redan valt Frölunda före Färjestad en gång och det var ju faktiskt i Frölunda han växte ut till en riktig klassback. Som Färjestad supporter så känns det inte direkt som något större svek, Lennström är trots allt Stockholmare. Lite skeptisk att värva någon med den historiken också speciellt då Lennström inte direkt var ung och dum när det hände.
Citera
2025-05-05, 22:28
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Verkar inte handla om cash utan att Lennströms pojkvän Lindkvist inte fick förnyat kontrakt i FBK
Minns flera situationer från säsongen 22/23 där Linkan skulle spela allan inför sin pv. Känns som han filmade o skrek mot domarn i var o varannan match men till skillnad från Teddan presterade han inget på planen.

För mycket AIK över båda dessa herrar för min smak. Hit med nån med lite storkukslugn istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in