2025-05-05, 14:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Om de inte kan komma överens bestämmer rätten, och de utgår ifrån barnens bästa. Däri väger man in en massa olika saker.

Om du tänker efter är ett år på dagis bara en faktor. Sexmissbruk och droger är andra faktorer som de också kommer att ta hänsyn till.

Bäst vore förstås om MZ inser att han inte skulle fungera som ensam fader, och kommer överens med Ciara om att de skall bo med henne där hon vill, så kan han komma och hälsa på ibland, eller hyra en lägenhet i närheten och ha kul med barnen någon helg då och då.
De utgår inte från barnens bästa, som vid en vårdnadstvist. Det är inte vad saken gäller. Vad rätten har till uppgift är att försöka klargöra var barnen har haft, och därmed skall ha sin huvudsakliga hemvist.
Citera
2025-05-05, 14:06
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
De utgår inte från barnens bästa, som vid en vårdnadstvist. Det är inte vad saken gäller. Vad rätten har till uppgift är att försöka klargöra var barnen har haft, och därmed skall ha sin huvudsakliga hemvist.

Och då vet jag nu att ett nyligen missbruk påverkar denna bedömning
Citera
2025-05-05, 14:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Har jag ingen som helst uppfattning om men det jag vet är att Måns tvingats att medge att han själv knarkar och även att han haft knark hemma något som han förnekat. Vad Ciaras kompisar gör är helt ointressant.
Han förnekar fortfarande att han haft kokain hemma.
Citera
2025-05-05, 14:10
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:

Och då åligger det Tingsrätten att utifrån t.ex. sms-konversationen mellan Måns och Ciara mm bedöma huruvida Måns talar sanning eller ljuger
Citera
2025-05-05, 14:12
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havang
Vilka halmgubbar.
1: ska varenda artist och skådis förlora vårdnaden om sina barn?

Eh, varenda artist och skådis, har de kokain framme de måste skynda hem och spola ner som deras småbarn kunnat få i sig?
Ja, ISÅFALL. Det var så ”Lilla Hjärtat” dog. Hon fick i sig droger som låg framme och föräldrarna brast i uppsyn och omsorg.
Om alla artister i hela Sverige beter sig så, mm, ok. Men omoget sätt att diskutera på.

2. Tycka en sak om Måns och en om andra? Nej, exakt. För i vanliga fall när föräldrarna inte har ”fans” blir de i sådana fall som ovan HATADE både av privatpersoner och journalister.

Fråga: Menar du att DU tycker att barn till artister inte har mänskliga rättigheter som andra barn? Att Sveriges lag inte gäller ”artister och skådisar”?
Att soc ska omhänderta av ovan skäl FÖRUTOM om pappan är en kändis?
tvärtom

de som tkr att nu just måns ska bli av med vårdnaden borde ju alltså anse att ganska många fler i landet ska bli av med vårdnaden.

även icke artister givetvis.

med tanke på användandet av piller o kola så blir det ju en del barn.

min åsikt är att många i tråden är jävla hycklare bara för att det råkar vara EN kändis som påverkar just de. men i övriga livet bryr de sig väldigt lite om allt knarkande

det finns ju gott om missbrukare i samhället, halva järvafältet borde ju vara barnlöst typ isf. det är ju inte direkt på socnivå det här, det kan ju inte du anse heller?
Senast redigerad av Pancev 2025-05-05 kl. 14:14.
Citera
2025-05-05, 14:12
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Men vad tror du är sanningen om det?
Citera
2025-05-05, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är inte brottsligt att vara sexmissbrukare och vad jag vet så är han inte dömd för narkotikabrott. Det ger inte hans exfru rätt att hänga ut honom på det sätt hon gjorde. Tvärtom är det brottsligt i vårt land att göra så och det är av en anledning.

Om han själv går ut och säger att han är "kolatorsk" och "sexmissbrukare" är det en annan sak. Då får han stå för det själv, men annars faller det under förtal i lagstiftningen och det är en brottslig handling.

Vad jag vet är inte Ciara dömd för förtal. Lite dubbelmoral från din sida?
Citera
2025-05-05, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men kära du. Han kan väl knappt visa sig på ICA eller macken utan att folk tisslar och tasslar.
Denna SKVALLERtråd ligger i toppen bland nyheter på FB.
Pga att den har flest läsare nu. Folk pratar, Måns grannar och hans bekanta och kollegor.
Stackars Måns och hans nära och kära.

Du pratar ju om Ciara i tråden, är det ok? Eller är det bara Måns som man inte får prata om?
Citera
2025-05-05, 14:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Vem är dömd eller medget sig skyldig till brottet förtal? Vem knarkaren är vet vi alla men hur vet du att han är fd?
Hon är inte dömd men eftersom brottet begåtts framför publik (till skillnad från Måns) så blir det svårt att påstå att man ej gjort det.
Jag utgick från vad han själv säger. Det är allt man kan göra.
Citera
2025-05-05, 14:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pigge2
Vad jag vet är inte Ciara dömd för förtal. Lite dubbelmoral från din sida?

Lite svårt att döma någon som inte är i landet eller som ens är anmäld, men rent juridiskt är det ganska självklart att hon gjort sig skyldig till förtal.

Borde även spela roll vid en vårdnadstvist.
Citera
2025-05-05, 14:23
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Hon är inte dömd men eftersom brottet begåtts framför publik (till skillnad från Måns) så blir det svårt att påstå att man ej gjort det.
Jag utgick från vad han själv säger. Det är allt man kan göra.

Vid en tingsrätts bedömning bedöms knark i närtid betydligt mer allvarligt än förtal om de ska bedöma barns hemvist eller vårdnad. Vi får se på fredag kl. 11
Citera
2025-05-05, 14:23
Medlem
otellos avatar
Jag antar att snutarna avkräver Måns på pissprov och dagsböter som alla andra? Eller är det som vanligt, kändisar får åka på rehab?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in