Citat:
Ursprungligen postat av
Nicholassarkozy
Från ax till limpa kostar det mig cirkus 60 kr/kg när jag fäller en älg idag.
Är det värt mödan med att ligga på pass, frysa, skjuta, bogsera, lasta, flå, hänga, grovstycka, stycka, förpacka och frysa? Knappast, men jag värderar eget kött otroligt högt.
Har du gjort någon uppskattning vad "timpenningen" blir? Hur många timmar lägger du per kilo kött? Allt från resor till vallen, resor till och från jaktmarken, hur många timmar du spenderar på att jag?
Som ett exempel, Jag har en liten hobbyverksamhet med en polare, vi räknade ut att vi drar in ungefär 25 Sek i timmen. Vi gör det bara för att det är kul, skulle vi vilja tjäna pengar så hade det varit bättre att dra lite pass på donken och flippa burgare.