Flashback bygger pepparkakshus!
2025-05-05, 12:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miamania
Orkar inte argumentera med dig mer. Du får fortsätta vara dum i huvudet helt enkelt.

Eller för att du inte har några svar på mina enkla frågor och då åker personangreppen fram istället?
Citera
2025-05-05, 12:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Åjo, visst är det dumt att hänga ut honom men det är knappast jämförbart med att vara knarkare och serieotrogen , då vinner man knappast pris för bästa förälder. Att karln sedan för att hämnas kräver att baren ska slitas från sin invanda miljö i London för att bosätta sig ute på den skånska landsbygden är ingenting annat än en ren hämnd mot henne och det gör honom än mer patetisk.
Måns är inte dömd för att vara knarkare och serieotrogen. Det är skillnaden. Vad exfrun gjort är alldeles uppenbart per definition olagligt i vårt land och sedan hävdar hon att hon blivit TYSTAD när måns kopplar in en advokat i fallet, vilket är mycket klokt gjort av honom. Det är ingen tävling i vem som är mest god, utan vad det visar är de båda har mycket stora brister i egenskaper av att vara föräldrar.

Citat:
Måns är ingen större artist, han drar ingen jättepublik han har själv uttalat att hans främst intäktskälla är vinet som uppenbarligen säljer bra. Jag har inget belägg för det men kan tänka mig att det främst är medelålder kvinnor som är köparna.
Totalt irrelevant i sammanhanget. Det som är relevant är hur hela historien började och det var att exfrun hängde ut honom. Hon kunde gått till polisen och domstol istället som vanliga dödliga löser sådana här konflikter, men hon kunde inte hålla sig och ville slå honom på den mest ömma punkten istället genom att ta till ickedemokratiska metoder.

Citat:
Om Måns förlorar dom som kunder så är det stor risk att han får leta jobb på köpcenter byggdeträffar och liknande . Så det är viktigt att han inte förlorar anseendet i allt för stor utsträckning. Jag tvivlar på att Måns använt sig av någon expert på krishantering innan han drog igång den här processen. Den hade han kunnat sköta betydligt bättre
Men snälla nån. Det är inte Måns som dragit igång detta, utan det är exfrun när hon hängde ut honom.
Citera
2025-05-05, 12:09
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Varför är du så elak mot Ciara? O var har hon hävdat att hon blivit tystad?

Jag är inte elak mot henne. jag konstaterar bara fakta. Vad hon gjort är olagligt i vårt land och kallas för förtal. Tystad anåg hon själv att hon blivit när Måns kopplade in advokat, vilket hon också skrev på sitt Instagram när hon tog bort ursprungsinlägget.

Det visar att hon inte förstår vad förtal är för slags brott.
Citera
2025-05-05, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det är uppenbart brottsligt att dela skadlig information i stor skala med syfte att skada en person och hänga ut hen som klandervärd (även om uppgifterna är sanna). Sedan om det går att döma exfrun för detta är oklart, eftersom hon verkar gjort det på distans från England och där kan andra lagar och regler gälla. Vi får se hur det går.
Framför allt så är det inget åtal som en åklagare kommer att väcka på eget bevåg. Ska det bli en domstolsförhandling så får det bli civilrättsligt, vilket inte är särskilt troligt. MZ har inget att vinna på att stämma sin blivande exfru för förtal och få en symbolisk summa i skadestånd.
Citera
2025-05-05, 12:26
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Han har sagt att han INTE är sexmissbrukare.
https://www.allas.se/melodifestivalen/mans-zelmerlow-sex-behover-inte-betyda-nagot-alls/117595
Citera
2025-05-05, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Framför allt så är det inget åtal som en åklagare kommer att väcka på eget bevåg. Ska det bli en domstolsförhandling så får det bli civilrättsligt, vilket inte är särskilt troligt. MZ har inget att vinna på att stämma sin blivande exfru för förtal och få en symbolisk summa i skadestånd.
Det är såklart inte pengarna det gäller. Det är ju hans anseende. Om han inte anmäler kan det säkert av vissa ses som nästintill ett erkännande. Sedan måste han ju väga in att det är hans barns mamma det handlar om.
Citera
2025-05-05, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
https://www.allas.se/melodifestivalen/mans-zelmerlow-sex-behover-inte-betyda-nagot-alls/117595
Hmm, du får nog läsa en gång till. Eller 10. Det står inte något om sexmissbruk alls i artikeln. Ännu mindre ett erkännande. Jag kan förklara; den handlar om hans otrohet och bekräftelsebehov.
Citera
2025-05-05, 12:41
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Hmm, du får nog läsa en gång till. Eller 10. Det står inte något om sexmissbruk alls i artikeln. Ännu mindre ett erkännande. Jag kan förklara; den handlar om hans otrohet och bekräftelsebehov.
Är du ens på riktigt, hans bekräftelsebehov från kvinnor är ett problem säger han själv.. det är detsamma som att missbruka sex. Att tidningen inte ordagrant skriver sexmissbrukare är inte detsamma som att det inte existerar.
Citat från text: " Jag ville visa att jag har fläckar också. Att jag precis som alla andra gör misstag. Det finns mycket som jag inte precis är stolt över. Jag har alltid tyckt att det varit kul att få bekräftelse av kvinnor och det har ju varit svårt att kombinera med ett förhållande. Så länge man håller på så ska man förstås egentligen inte vara i ett förhållande – även om sex inte behöver betyda något alls. Att älska någon är något helt annat för mig. Jag har verkligen tyckt om tryggheten att vara i ett förhållande, men samtidigt haft svårt att kontrollera den andra bekräftelsetörstande sidan, säger Måns."

Att sex inte betydet något är det vanligaste symtomet på att man missbrukar sex för att döva något annat. Men fortsätt behålla skygglappar på. .när allt som finns om Måns till slut kommer upp till ytan så hoppas jag att du förstår varför så många står på Ciaras sida här på FB.
Senast redigerad av vemedinma 2025-05-05 kl. 12:47.
Citera
2025-05-05, 12:49
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Måns är inte dömd för att vara knarkare och serieotrogen. Det är skillnaden. Vad exfrun gjort är alldeles uppenbart per definition olagligt i vårt land och sedan hävdar hon att hon blivit TYSTAD när måns kopplar in en advokat i fallet, vilket är mycket klokt gjort av honom. Det är ingen tävling i vem som är mest god, utan vad det visar är de båda har mycket stora brister i egenskaper av att vara föräldrar.

Totalt irrelevant i sammanhanget. Det som är relevant är hur hela historien började och det var att exfrun hängde ut honom. Hon kunde gått till polisen och domstol istället som vanliga dödliga löser sådana här konflikter, men hon kunde inte hålla sig och ville slå honom på den mest ömma punkten istället genom att ta till ickedemokratiska metoder.

Men snälla nån. Det är inte Måns som dragit igång detta, utan det är exfrun när hon hängde ut honom.

Såvitt jag förstår hade Ciara lämnat in en skilsmässoansökan i England. Måns svarade med att väcka frågan om boende i Sverige, Om han hade velat sköta det här diskret så hade dom kunnat skiljas i England och även gjort upp om barnens boende. I och med att Måns lämnar in ansökan i Sverige blir det hela offentligt viket han insåg och antagligen var det även hans syfte. Men hennes publicering gjorde att narrativet ändrades något.
Citera
2025-05-05, 12:49
Medlem
Pancevs avatar
jävlar vad folk helt plötsligt tycker att det är katastrof att ngn artist partydrogar kokain.

ni kan ju sluta lyssna på musik helt då... o be typ alla partybögar dra åt helvete.
Citera
2025-05-05, 12:51
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Nej, jag tror faktiskt inte det. Målet gäller ju inte vem som är lämpligast förälder utan var deras hemvist ska vara. Ärligt talat har jag inte riktigt förstått från början varför kokainbruket har tagits med bland "bevisen".

Begriper inte du att det handlar om barnen ska bo i England med mamman eller i Sverige med pappan.
Det innebär att rätten ska välja om barnen ska bo med en kokainist eller inte. Vad skulle du välja om du var domare?
Citera
2025-05-05, 12:53
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
jävlar vad folk helt plötsligt tycker att det är katastrof att ngn artist partydrogar kokain.

ni kan ju sluta lyssna på musik helt då... o be typ alla partybögar dra åt helvete.
Man är beyond partydrogandet när man strör pulver på golv och nattduksbord där man bor för tillfället...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in