Kan säkert bli ett bra nyförvärv för Skellefteå AIK, 28-årige forwarden Viktor Laz från hockeyallsvenska Kalmar. Moderklubb Kallinge/Ronneby, sedan Rögles juniorverksamhet, men lyckades inte slå sig in i seniorlaget. Uppenbarligen noga scoutad av AIK och har blivit stadigt bättre. Bra på skridskorna, sägs det, tekniskt skicklig och en tvåvägsspelare med bra spelsinne.
https://hockeysverige.se/shl/victor-laz-klar-for-skelleftea/
Citat:
"---Den gångna säsongen var alltså forwardens andra i Allsvenskan med Kalmar. En säsong som avslutades med 17 mål och 13 assist över 50 matcher i grundserien. Ändå var han förvånad när telefonen sedan ringde.
– En gammal lagkamrat, Fredrik Granberg som ju är från Skellefteå, skrev och frågade om han kunde ge mitt nummer till en sportchef. ”Vem då?”, frågade jag. ”Skellefteås”, svarade han. Jag trodde helt ärligt att han skojade, berättar han och fortsätter:
– Det känns nästan som att jag inte fattat det än. Skellefteå liksom… med allt vad det innebär. Det är stort. Ska man någonstans från HockeyAllsvenskan så är det hit. Jag har bara hört bra saker om hur de jobbar med träning och utveckling. Jag är 28 år men känner mig inte färdigutvecklad. Målet är att hämta ut ännu mer.---"