2025-05-01, 11:26
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Grattis Timrå! Tommy Samuelsson tar över som huvudtränare. Enligt min erfarenhet är han otroligt vettig och bra.
Han har lite svårt för att plocka målvakten i underläge bara

Jag minns något år när han var head coach för mitt Färjestad... vi låg under i slutminuterna med ett mål eller så. Han totalvägar att plocka målvakten och intervjun med honom efteråt utspelar sig så här:

Kommentatorn: Varför tog ni inte ut målvakten mot slutet?
Samuelsson: Såg det ut som vi hade någon chans att vända ändå eller?

Alltså, jag höll på att tappa hakan när jag hörde honom stå och säga så i en live-intervju i TV
Citera
2025-05-01, 11:38
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Samuelssons meriter talar för sig själv.

Grattis Timrå.

Nubben och Samuelsson känns väl lite som ett steg tillbaka, mot Kapanen/ Jokinen. Samuelsson är en duktig tränare men känns kanske inte som ett första alternativ 2025 i SHL.
Citera
2025-05-01, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Han har lite svårt för att plocka målvakten i underläge bara

Jag minns något år när han var head coach för mitt Färjestad... vi låg under i slutminuterna med ett mål eller så. Han totalvägar att plocka målvakten och intervjun med honom efteråt utspelar sig så här:

Kommentatorn: Varför tog ni inte ut målvakten mot slutet?
Samuelsson: Såg det ut som vi hade någon chans att vända ändå eller?

Alltså, jag höll på att tappa hakan när jag hörde honom stå och säga så i en live-intervju i TV
Finns detta att se nånstans?

Låter ju helt j-a sjukt om han verkligen sa så
Citera
2025-05-01, 12:21
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Grattis Timrå! Tommy Samuelsson tar över som huvudtränare. Enligt min erfarenhet är han otroligt vettig och bra.

Förmodligen det bästa tänkbara alternativet med så kort varsel när Jokninen lämnade. Rutinen kan förhoppningsvis dämpa när truppen ser ut att bli svagare till kommande säsong.
Citera
2025-05-01, 13:53
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Finns detta att se nånstans?

Låter ju helt j-a sjukt om han verkligen sa så

Kanske var så att Färjestad inte ens fick tag i pucken så han tyckte att de inte fick någon press så det var lönt att ta ut målvakten.
Citera
2025-05-01, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Kanske var så att Färjestad inte ens fick tag i pucken så han tyckte att de inte fick någon press så det var lönt att ta ut målvakten.

Dessutom var det antagligen (?) en sketen seriematch i november-december och resultatet hyfsat oviktigt.

Samuelsson ville kanske sända ett budskap till sina håglösa bekväma spelare? "-Visar inte ni lite vilja och jävlar anamma så tänker inte jag heller visa det!"
Citera
2025-05-01, 22:19
Medlem
Crerands avatar
Citat:

Håller med. Underskattad tränare. Tycker alltid han gör ett bra jobb.
Citera
2025-05-01, 22:23
Medlem
BallaKlavas avatar
Kan konstatera att Bromé blir kvar i Luleå, så utlandsklausulen föll aldrig in. Bekräftas av Bromé själv i intervju med Lena efter matchen. Han trivs jävligt bra i Luleå, har en till telning på ingång och guldhjälmen i vitrinskåpet.
Citera
2025-05-02, 12:03
Medlem
Dirty.s avatar
Ska bli en intressant Silly för Luleå.
Citera
2025-05-02, 12:33
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Dessutom var det antagligen (?) en sketen seriematch i november-december och resultatet hyfsat oviktigt.

Samuelsson ville kanske sända ett budskap till sina håglösa bekväma spelare? "-Visar inte ni lite vilja och jävlar anamma så tänker inte jag heller visa det!"
Bakvänt sätt att göra det på i så fall
Citera
2025-05-02, 13:15
Medlem
Ezzelinos avatar
Kan säkert bli ett bra nyförvärv för Skellefteå AIK, 28-årige forwarden Viktor Laz från hockeyallsvenska Kalmar. Moderklubb Kallinge/Ronneby, sedan Rögles juniorverksamhet, men lyckades inte slå sig in i seniorlaget. Uppenbarligen noga scoutad av AIK och har blivit stadigt bättre. Bra på skridskorna, sägs det, tekniskt skicklig och en tvåvägsspelare med bra spelsinne.

https://hockeysverige.se/shl/victor-laz-klar-for-skelleftea/

Citat:
"---Den gångna säsongen var alltså forwardens andra i Allsvenskan med Kalmar. En säsong som avslutades med 17 mål och 13 assist över 50 matcher i grundserien. Ändå var han förvånad när telefonen sedan ringde.

– En gammal lagkamrat, Fredrik Granberg som ju är från Skellefteå, skrev och frågade om han kunde ge mitt nummer till en sportchef. ”Vem då?”, frågade jag. ”Skellefteås”, svarade han. Jag trodde helt ärligt att han skojade, berättar han och fortsätter:
– Det känns nästan som att jag inte fattat det än. Skellefteå liksom… med allt vad det innebär. Det är stort. Ska man någonstans från HockeyAllsvenskan så är det hit. Jag har bara hört bra saker om hur de jobbar med träning och utveckling. Jag är 28 år men känner mig inte färdigutvecklad. Målet är att hämta ut ännu mer.---"
Citera
2025-05-02, 13:41
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Kan säkert bli ett bra nyförvärv för Skellefteå AIK, 28-årige forwarden Viktor Laz från hockeyallsvenska Kalmar. Moderklubb Kallinge/Ronneby, sedan Rögles juniorverksamhet, men lyckades inte slå sig in i seniorlaget. Uppenbarligen noga scoutad av AIK och har blivit stadigt bättre. Bra på skridskorna, sägs det, tekniskt skicklig och en tvåvägsspelare med bra spelsinne.

https://hockeysverige.se/shl/victor-laz-klar-for-skelleftea/

En av deras ledande spelare, var riktigt bra säsongen som gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in