2025-05-03, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kutis123
Vill nog påstå att åtminstonde det jag testat av THCA passar bättre in i beskrivningen på D8 än D9.

Det som gör mig lite fundersam dock, jag har hållt på med cannabis från och till för länge, och kan väl åtminstonde dra mig till minnes flertal tillfällen mellan 1995-2000 ungefär där man kommit över framförallt hasch som tog uppemot 10min innan man kände den riktiga effekten, men på denna tiden hade väl inte D8 börjat cirkulera än?

Det här är så ovanligt här på flashback så jag markerar.denna dag i almanackan så jag kan fira den årligen.
Det här var nämligen en intelligent fråga.
Jo man upptäckte d8 på 60 talet, Amerikas militär höll pä och forska på cannabinoider på 60 talet.
Jag skulle gissa på viss del thc-o dvs acetylerat thc, tar vid rökning ungefär 15 minuter, och peakar.efter 30-45 minuter.
Acetyleringar har afghanerna sysslat med sedan hedenhös, mycket möjligt någon av dom kom på det funka med thc
Senast redigerad av freeandfreaky 2025-05-03 kl. 21:40.
Citera
2025-05-04, 11:37
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Jag klickade hem "blue dream" hybriden häromdagen. Återkommer när jag fått den.

Nu har jag testkört blue dream hybrid från uforia (hade ej någon tolerans) och måste säga att jag blev jättebäng av ett fullt bloss (dra tills lampan slocknar). Var inte beredd på det. Körde efter det sedan "halva" bloss och det var mer lagom. Effekten kommer snabbt. Redan inom 1 minut känner man att det drar på, nästan som en rush. Vet inte om jag tyckte det är så värst angenämt när det slår på så snabbt, mest ovant. Det lägger sig ("rushen") efter 10-15 min och första timmen känns som en stark sativa/skunk, sen övergår ruset till ren muskelrelaxion i någon timma och efter ett par timmar till känner man sig i princip nykter. Tiden går oerhört långsamt. Positivt överraskad av denna vape. Trevlig effekt med skön muskelrelaxion utan att bli trött. Potent. Och karamellgodisarna som medföljde vapen var oerhört goda att suga på under ruset. Glad att jag fick med dom för jag hade inga munchies hemma.

Om thc-a metaboliseras till thc hur funkar det med lagen egentligen?
Senast redigerad av Lifestealer 2025-05-04 kl. 11:57.
Citera
2025-05-04, 12:21
Medlem
THC-A Magic Farmers 99%, där påstår Kioskigloo i en screenshot att de labbtestat MF 99% THC-A vape och att den innehåll 0% THC och 28.9 % CVG (hur i helvete nu man kan bli bäng på det?).

https://www.reddit.com/r/AltCannabinoider/s/mwhtoAbFGu

Fotnot, på MF egen sida för distributörerna finns inte 99% THC-A produkten alls (vad jag hittat) så frågan är vad är detta för någon häxblandning… för THC-A är det inte eller THC. Den har 0% i labbrapporten på övriga testade ämnen.
Citera
2025-05-04, 19:11
Medlem
Magic farmers har 2 hemsidor, ena har dom inte med THCA alls på men den andra har dom det.

https://shop.magic-farmers.com/thca/

Ska tilläggas att kiosk igloo har ännu ej fått tillbaka labb analysen där dom söker efter aktiva ämnen, (THCA-B som den sägs innehålla)
utan dom kollade endast efter THCA dom ska tydligen ha bett om att göra om testet för att se vad som faktiskt finns i och ger effekt

För er som undrar är THCA-B i grund samma som THCA, det som skiljer är bara att THCA-B är en mer stabil form utav THCA (bryts ej ned till thc lika enkelt osv)

Citat:
Ursprungligen postat av zephyr
THC-A Magic Farmers 99%, där påstår Kioskigloo i en screenshot att de labbtestat MF 99% THC-A vape och att den innehåll 0% THC och 28.9 % CVG (hur i helvete nu man kan bli bäng på det?).

https://www.reddit.com/r/AltCannabinoider/s/mwhtoAbFGu

Fotnot, på MF egen sida för distributörerna finns inte 99% THC-A produkten alls (vad jag hittat) så frågan är vad är detta för någon häxblandning… för THC-A är det inte eller THC. Den har 0% i labbrapporten på övriga testade ämnen.
Senast redigerad av Fjngdes 2025-05-04 kl. 19:13.
Citera
2025-05-05, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjngdes
Magic farmers har 2 hemsidor, ena har dom inte med THCA alls på men den andra har dom det.

https://shop.magic-farmers.com/thca/

Ska tilläggas att kiosk igloo har ännu ej fått tillbaka labb analysen där dom söker efter aktiva ämnen, (THCA-B som den sägs innehålla)
utan dom kollade endast efter THCA dom ska tydligen ha bett om att göra om testet för att se vad som faktiskt finns i och ger effekt

För er som undrar är THCA-B i grund samma som THCA, det som skiljer är bara att THCA-B är en mer stabil form utav THCA (bryts ej ned till thc lika enkelt osv)

Är det inte märkligt att den produkten som troligtvis säljer allra bäst helt saknas på den ena sidan?

Det står på förpackningen 99% THC-A, det blir oerhört spännande och se vad denna innehåller för det är riktigt bra tryck i den. Tidigare diskussion att det skulle kunna vara Delta8 stämmer ju inte heller med lab rapporten som visar 29% CBG. Hoppas bara det inte är något ”skit” i produkten så man blir knäpp på sikt 🤣
Citera
2025-05-05, 08:37
Citat:
Är det inte märkligt att den produkten som troligtvis säljer allra bäst helt saknas på den ena sidan?

Det står på förpackningen 99% THC-A, det blir oerhört spännande och se vad denna innehåller för det är riktigt bra tryck i den. Tidigare diskussion att det skulle kunna vara Delta8 stämmer ju inte heller med lab rapporten som visar 29% CBG. Hoppas bara det inte är något ”skit” i produkten så man blir knäpp på sikt 🤣

Det finns två bud som båda känns rimliga. Det ena är THCO. Rimligt då MF säljer mycket av det och folk säger att effekten kommer efter ca 15 minuter vilket stämmer överens med THCO. Det andra budet är att det skulle vara D9-THC-Methylkarbonat. Detta baserat på att Tullen beslagtog och testade THCA-blommor från MF (OBS: de har alltså inte testat vapen), och hittade den substansen. Vissa menar då att D9-THC-Methylkarbonat skulle vara detsamma som den lite mer stabila isotopen THCA-B. Det länkas en rapport som bevis på detta. Men jag är inte övertyga om att THC-Methylkarbonat skulle vara samma som THCA-B. Däremot borde det ju bete sig som en ”pro drug” och bli THC i kroppen. Kortfattat, ingen vet. Men snart ska det komma provsvar. Min gissning är THCO. Men har egentligen inget belägg för det mer än att MF varit väldigt sketchy med både innehållsförteckning och fejkade labbtest. Så skulle inte bli förvånad.
Citera
2025-05-05, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErJo2025
Det finns två bud som båda känns rimliga. Det ena är THCO. Rimligt då MF säljer mycket av det och folk säger att effekten kommer efter ca 15 minuter vilket stämmer överens med THCO. Det andra budet är att det skulle vara D9-THC-Methylkarbonat. Detta baserat på att Tullen beslagtog och testade THCA-blommor från MF (OBS: de har alltså inte testat vapen), och hittade den substansen. Vissa menar då att D9-THC-Methylkarbonat skulle vara detsamma som den lite mer stabila isotopen THCA-B. Det länkas en rapport som bevis på detta. Men jag är inte övertyga om att THC-Methylkarbonat skulle vara samma som THCA-B. Däremot borde det ju bete sig som en ”pro drug” och bli THC i kroppen. Kortfattat, ingen vet. Men snart ska det komma provsvar. Min gissning är THCO. Men har egentligen inget belägg för det mer än att MF varit väldigt sketchy med både innehållsförteckning och fejkade labbtest. Så skulle inte bli förvånad.

Thc-a har en annan molekylvikt, dom har analyserat för att vara trygga och importera samt sälja och då är der thc halten dwt hänger pä , når du karboxylerat thca då får man thc , innan dess är det något.annst
Citera
2025-05-05, 16:16
Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
Thc-a har en annan molekylvikt, dom har analyserat för att vara trygga och importera samt sälja och då är der thc halten dwt hänger pä , når du karboxylerat thca då får man thc , innan dess är det något.annst

Givetvis blir thca thc när det karboxylerar. Förstår inte riktigt varför du tar upp det? Det vi pratar om nu är inte någon som analyserat bara för att vara trygg att importera, utan KI har skickat på analys för att rykten säger att den innehåller THCO. Första delen av testet som kollar efter standardcannabinoider hittade varken THCA eller THC i. Andra delen av testet letar efter synt och semisynt. Det svaret har inte kommit än. Men vissa hävdar att D9-THC-Methylkarbonat (som för övrigt inte verkar vara klassat i Sverige då tullen släpper igenom det) är samma sak som THCA men en mer stabil isomer THCA-B. Jag är dock tveksam till det.
Citera
2025-05-06, 06:46
Medlem
Passade på att fråga Grok.

What’s Likely Happening?
Based on the available information, the most plausible scenarios are:
1. Mislabeling with THC-O or Synthetic: The vape likely contains THC-O or another synthetic cannabinoid (possibly D9-THC-methylcarbonate or a similar compound) instead of THCA. This would explain the psychoactive effects, delayed onset, and the lab’s failure to detect THCA/THC in the standard test. The 29% CBG could be a secondary component or a testing artifact.
2. THCA Present but Undetected: The vape might contain THCA, but the lab test was flawed (e.g., wrong method or sample degradation). However, the high CBG content and user effects make this less likely.
3. Novel Synthetic Compound: The product could contain a novel synthetic like D9-THC-methylcarbonate, designed to mimic THC’s effects while evading detection and legal restrictions. This aligns with the customs loophole mentioned.

Det intressanta är om den innehåller THC-O för den är väl klassad i Sverige? I sådana fall begår alla shoppar narkotikabrott + användarna.

Jag tycker detta är oerhört skumt… har testat en jäkla massa olika vape med hela bokstavskombinationerna som finns men med 0 effekt, MF 99% är den enda som fungerar som riktig cannabis (för mig) vilket får mig att bli ännu mer förvirrad kring det hela.

Det stämmer att du tar ett bloss väntar 15 minuter och pang så slår den på hårt (!) men inte med något psykoaktivt utan snarare skön body high.
Citera
2025-05-06, 11:41
Citat:
Passade på att fråga Grok.

What’s Likely Happening?
Based on the available information, the most plausible scenarios are:
1. Mislabeling with THC-O or Synthetic: The vape likely contains THC-O or another synthetic cannabinoid (possibly D9-THC-methylcarbonate or a similar compound) instead of THCA. This would explain the psychoactive effects, delayed onset, and the lab’s failure to detect THCA/THC in the standard test. The 29% CBG could be a secondary component or a testing artifact.
2. THCA Present but Undetected: The vape might contain THCA, but the lab test was flawed (e.g., wrong method or sample degradation). However, the high CBG content and user effects make this less likely.
3. Novel Synthetic Compound: The product could contain a novel synthetic like D9-THC-methylcarbonate, designed to mimic THC’s effects while evading detection and legal restrictions. This aligns with the customs loophole mentioned.

Det intressanta är om den innehåller THC-O för den är väl klassad i Sverige? I sådana fall begår alla shoppar narkotikabrott + användarna.

Jag tycker detta är oerhört skumt… har testat en jäkla massa olika vape med hela bokstavskombinationerna som finns men med 0 effekt, MF 99% är den enda som fungerar som riktig cannabis (för mig) vilket får mig att bli ännu mer förvirrad kring det hela.

Det stämmer att du tar ett bloss väntar 15 minuter och pang så slår den på hårt (!) men inte med något psykoaktivt utan snarare skön body high.

Ja, har aldrig testat THCO själv så vet inte hur det skiljer sig från THC mer än att det dröjer innan det slår till. D9-thc-methykarbonat skulle potentiellt också kunna dröja innan det kickar in eftersom det ska spjälkas bort lite grejer innan det blir thc i kroppen. Hoppas del två av KI-testet kommer tillbaka snart så vi får vet sanningen och kan sluta gissa.
Citera
2025-05-06, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErJo2025
Ja, har aldrig testat THCO själv så vet inte hur det skiljer sig från THC mer än att det dröjer innan det slår till. D9-thc-methykarbonat skulle potentiellt också kunna dröja innan det kickar in eftersom det ska spjälkas bort lite grejer innan det blir thc i kroppen. Hoppas del två av KI-testet kommer tillbaka snart så vi får vet sanningen och kan sluta gissa.

D9 methylkarbonate är väldigt likt thc-o dvs D9 thc acetate, dem har istället för att läggatill en acetylgrupp lagt dit en methylgrupp, acetylera / methylera.
Ska ochså vara en prodrug precis som acetatet så behöver levern "äta"/upp methyl gruppen och släppa thc.fritt i blodet, biotillgängligheten ökar av att acetylera/methylera thc.
Det är ett derivat av thc, metylkarbonat.
Den bör fungera , och borde vara mer psykadelisk i sin effekt
Citera
2025-05-06, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeandfreaky
D9 methylkarbonate är väldigt likt thc-o dvs D9 thc acetate, dem har istället för att läggatill en acetylgrupp lagt dit en methylgrupp, acetylera / methylera.
Ska ochså vara en prodrug precis som acetatet så behöver levern "äta"/upp methyl gruppen och släppa thc.fritt i blodet, biotillgängligheten ökar av att acetylera/methylera thc.
Det är ett derivat av thc, metylkarbonat.
Den bör fungera , och borde vara mer psykadelisk i sin effekt

Testet är färdigt sedan länge, (om jag tittat på samma)

6. Chemistry and Analysis Chemical classification: unclassified Delta-9-THC-methylcarbonate is a semi-synthetic cannabinoid and the methyl carbonate derivative of the internationally controlled delta-9-THC (Schedule I of the 1971 United Nations Single Convention on Psychotropic substances). Delta-9-THC-methylcarbonate is also structurally related to delta-9-THC-O-acetate, formally notified in December 2024, differing by the substitution on the acetyl by a methyl carbonate group attached to the phenol moiety. Delta-9-THC-methylcarbonate is also structurally related to other semi-synthetic cannabinoids monitored by the EUDA, such as delta-8-THC-O-acetate, formally notified in August 2024, and hexahydrocannabinol acetate (HHC acetate), formally notified in December 2022 and under intensive monitoring as of 9 September 2024. The synthesis of delta-9-THC-glycolate (compound ALL00154), an isomer of delta-9-THCmethylcabonate not currently monitored by the EUDA, was described in a 2012 patent on methods of making delta-9-THC prodrugs [1]. The identification and discrimination of isomers can pose analytical challenges due to the fact that these substances have the same molecular weight and may have similar fragmentation patterns. As a result, in addition to GC-MS, other analytical techniques, such as FTIR or NMR, may be required. Delta-9-THC-methylcarbonate has two stereogenic centres therefore four s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in