2025-05-05, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Okej, så alla kommer svara att Gustavssons tabbe var värre. Var ska man göra denna frågeenkät då tycker du? HFBoards.com ?

Finns tillräckligt med expertis här. Kedox hade svarat alla dagar Gustavsson. Din kunskap sträcker sig inte längre än till favorisering.
Citera
2025-05-05, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Finska coacherna har det inte direkt varit något fel på, de har ju lyckats ta Finland till OS och VM-guld med på pappret väldigt svaga lag utan NHL-spelare. Lycka till med att en svensk coach skulle klara det.

Det är ju de. Dom får inte stäm på alla NHL spelare när de är med. Men därborta i NHL får coacherna stäm på deras spel. Hemma VM, Four Nations etc . Sörensen har börja fått fart på Teräväinen.
Citera
2025-05-05, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Finns tillräckligt med expertis här. Kedox hade svarat alla dagar Gustavsson. Din kunskap sträcker sig inte längre än till favorisering.

Och vem är Kedox? Är han expert? Din kunskap förutspådde ju att Rantanen inte kan producera utan Mackinnon, några dagar senare avgör han 7:e avgörande mot Avalanche med 3+1.
Senast redigerad av Anonym555 2025-05-05 kl. 01:28.
Citera
2025-05-05, 01:15
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Är det sant borde båda, främst EK såklart, bli portförbjudna från tre kronor långt framöver
Mellanstadiekids resonerar så, inte seriösa proffs.

De båda kommer att slicka sina sår under sommaren och komma väl förberedda för NHL säsongen 25/26, för att sedan spela ett OS för Sverige vilket kan bli deras sista framträdande i Tre Kronors tröja.
Citera
2025-05-05, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Det är ju de. Dom får inte stäm på alla NHL spelare när de är med. Men därborta i NHL får coacherna stäm på deras spel. Hemma VM, Four Nations etc . Sörensen har börja fått fart på Teräväinen.

Finland vann hemma-VM 2022, det kan vara förståeligt om de var lite mätta året efter. Att slå Kanada i finalen var riktigt imponerade. Rantanen gjorde ändå 9 poäng på 8 matcher i VM:et efter så helt uselt var det inte av honom bl.a.

Frågan är väl snarare när Sveriges coacher ska få Tre Kronor att vinna ett VM/OS-guld i så fall.. I VM spelar det ju tydligen ingen roll hur många NHL-stjärnor Sverige får in, blir flopp ändå. Så jag tycker knappast de svenska coacherna fått Sveriges NHL-spelare att prestera något än Finland i så fall med tanke på att vi snackar NOLL guld för Tre Kronor under rätt många års tid nu.

Finland däremot har ju i alla fall vunnit guld i närtid.

Sörensen är en nobody än så länge, inte ens säkert att han blir kvar som huvudcoach så länge till. Han är nog bara tillfällig som det.
Senast redigerad av Anonym555 2025-05-05 kl. 01:28.
Citera
2025-05-05, 04:15
Medlem
Majsmannen2s avatar
Hörde Crosby kommer till Stockholm. Kul för turneringen.

Landeskog borde ju VM vara en bra grogrund för kommande barmark och försäsong och slutligen OS om satsningen håller.

Honom räknar jag kallt med.
Citera
2025-05-05, 04:29
Medlem
MacKinnon kommer också tydligen.

Nu ökar behoven av att Tre Kronor får in ytterligare NHL-spets. Exempelvis Dahlin och vi behöver nog hålla platser öppna för eventuellt ta in tex Nylander (jag räknar med att Toronto inte har en chans mot Florida). Och gärna att vi tar in Landeskog (om han skulle få klartecken från Avs) och sätter C:et på honom. Skulle höja moralen i truppen något enormt.
Senast redigerad av Grunkz 2025-05-05 kl. 04:38.
Citera
2025-05-05, 05:12
Medlem
St Louis är ute. Då hoppas vi på ett ja från Philip Broberg
Citera
2025-05-05, 05:32
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
St Louis är ute. Då hoppas vi på ett ja från Philip Broberg
Sunken finns ju där också. Nu vet jag inte riktigt hur laget ser ut hittills, men jag hade spontant inte haft något emot honom i laget heller.
Citera
2025-05-05, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
En chansning är rätt ord på det du skriver, Tre Kronor kommer tyvärr inte att spela ngn final!

Jodå, Sverige kommer ta sig till final.

Med hemmapubliken som stöd.
Citera
2025-05-05, 06:08
Medlem
m4tt145s avatar
Skoj att få se Mackinnon, Celebrini och Crosby på plats.

Nu behöver vi som sagt ha in Broberg, Dahlin, och Brodin.

Tror även Sundqvist hade gjort nytta. Han är bättre än valfri europeisk spelare.

Bratt behöver komma in i laget, och ett OK på Eklund att spela.
Citera
2025-05-05, 06:48
Medlem
Snubchurps avatar
Erik Karlsson var väl inte särskilt bra förra VM?
Okej, minns nog fel när jag kollar statistiken men jag minns att jag hade betydligt högre förväntningar på honom. Saknas motivationen så ska man definitivt inte ha med en spelare.
Senast redigerad av Snubchurp 2025-05-05 kl. 06:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in