2025-05-04, 20:47
Medlem
Twin Peakss avatar
Är det någon som vet var Kanadas VM-lag kommer att bo?
Citera
2025-05-04, 21:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Twin Peaks
Är det någon som vet var Kanadas VM-lag kommer att bo?
Stöckhölm
Citera
2025-05-04, 21:35
Medlem
Min chansning

Sverige - Tjeckien kvarten

Sverige - finland semifinal

Sverige - schweiz final
Citera
2025-05-04, 22:16
Medlem
a men ingen JEE Och ingen karlsson och ingen hedman. men vad tror ni om Brodin?
Citera
2025-05-04, 23:39
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555

https://www.nhl.com/video/njd-car-blake-scores-goal-against-jacob-markstrom-6372089360112

Om det där är vår bästa målis är vi riktigt illa ute. Vezina-Ullmark alla dagar i veckan.

Markström är ju för fan inte ens top 3 av våra målvakter längre, som jag skrev han var riktigt bra för ngt år sedan men nu har verkligen bästföredatumet gått ut på honom (vilket detta VM kommer att visa). Ullmark och Gustavsson borde utan minsta tvivel varit våra målvakter.

Sam det är dags att du tar din Mats ur skolan!
Citera
2025-05-04, 23:44
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevinkimraymond93
Min chansning

Sverige - Tjeckien kvarten

Sverige - finland semifinal

Sverige - schweiz final

En chansning är rätt ord på det du skriver, Tre Kronor kommer tyvärr inte att spela ngn final!
Citera
2025-05-04, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Markström är ju för fan inte ens top 3 av våra målvakter längre, som jag skrev han var riktigt bra för ngt år sedan men nu har verkligen bästföredatumet gått ut på honom (vilket detta VM kommer att visa). Ullmark och Gustavsson borde utan minsta tvivel varit våra målvakter.

Tycker du är väldigt orättvis nu även om det är dina åsikter. Men Markström gjorde riktigt bra ifrån sig i slutspelet och det var han som spelade slutspelshockey.
Visst, han börjar bli gammal men tror nog han vet själv att han har visat vad han kan under säsongen. Tycker han förtjänar att vara med i ett VM. Ullmark gjorde riktigt bra ifrån sig men hallam vet ju att alla 3 inte kommer bli tillgängliga och jag tror nog inte att Gustavsson eller Markström skulle tacka ja även om Markström nu gjorde det.
Citera
2025-05-05, 00:02
Medlem
Citat:

Tycker du är väldigt orättvis nu även om det är dina åsikter. Men Markström gjorde riktigt bra ifrån sig i slutspelet och det var han som spelade slutspelshockey.
Visst, han börjar bli gammal men tror nog han vet själv att han har visat vad han kan under säsongen. Tycker han förtjänar att vara med i ett VM. Ullmark gjorde riktigt bra ifrån sig men hallam vet ju att alla 3 inte kommer bli tillgängliga och jag tror nog inte att Gustavsson eller Markström skulle tacka ja även om Markström nu gjorde det.
Citera
2025-05-05, 00:30
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackanponke
a men ingen JEE Och ingen karlsson och ingen hedman. men vad tror ni om Brodin?

Karlsson hade kommit om inte Hedman blivit skadad, de skulle aldrig ha missat att spela ett VM tillsammans på hemmaplan.
Citera
2025-05-05, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Fast det där stämmer ju inte, finland har ett gäng bra spelare där de i NHL får stäm. Men i landslagssammanhang med de spelarna får de inte stäm. Och skillnaden är att i nhl där man får stäm på spelet där är de nordamerikanska/kanadensiska/svenska tränare. Och i deras landslag där de inte får till de är de just de finska tränarna som misslyckas. Så här hade finland mått bra av att ta hjälp ifrån utlandet.

Svenska NHL-tränare är att ta i, typ en tränare vars lag kom sist. Jag skulle inte säga att de finska NHL-spelarna haft så många chanser att spela VM/OS tillsammans, i princip bara jippoturneringen 4 Nations.

Finska coacherna har det inte direkt varit något fel på, de har ju lyckats ta Finland till OS och VM-guld med på pappret väldigt svaga lag utan NHL-spelare. Lycka till med att en svensk coach skulle klara det.

Jag är då mer orolig över coachningen för Tre Kronor med sådana som "Samhall".

Som sagt, det är länge sen nu Tre Kronor vann guld. Det är inte länge sedan för Finland, så de behöver knappast oroa sig ännu.
Citera
2025-05-05, 00:55
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Karlsson hade kommit om inte Hedman blivit skadad, de skulle aldrig ha missat att spela ett VM tillsammans på hemmaplan.

Är det sant borde båda, främst EK såklart, bli portförbjudna från tre kronor långt framöver
Mellanstadiekids resonerar så, inte seriösa proffs.
Citera
2025-05-05, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokacola
Nej, det där kan du göra en frågeenkät om och alla kommer svara Gustavsson där.

Okej, så alla kommer svara att Gustavssons tabbe var värre. Var ska man göra denna frågeenkät då tycker du? HFBoards.com ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in