2025-05-04, 11:23
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Ångrade mig och stängde positionen. Upptäckte att stochen på 1D har kryssat bearish.

Vilken platform tradar du på och vad kör du för leverage ungefär?
Citera
2025-05-04, 11:24
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DViking
Vilken platform tradar du på och vad kör du för leverage ungefär?

Det varierar. Postar bara mina spot trades här i tråden. Men jag är ganska försiktig med hävstång i största allmänhet. Använder sällan mer än 3x.
Citera
2025-05-04, 11:34
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Det varierar. Postar bara mina spot trades här i tråden. Men jag är ganska försiktig med hävstång i största allmänhet. Använder sällan mer än 3x.

Okay, trodde du körde minst 100x med tanke på den snäva spreaden.

Bra call i alla fall, nu under 95.5 redan.

Rasar under 95.5k!!!
Citera
2025-05-04, 12:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Dumt att sälja något som kommer ha höre värde i framtiden, eller hur? Behöver man pengar är det bättre att belåna tillgången istället.
Vad får du betala för ränta på lån med Bitcoin som säkerhet?
Citera
2025-05-04, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen

Det är höga räntor, eftersom det inte är banker som ger ut lånen. Långivarna måste alltså låna ut redan existerande fiatpengar, inte skapa nya fiatpengar ur tomma intet och låna ut.

Se t.ex.:

https://lend.hodlhodl.com/offers/borrow?pagination%5Boffset%5D=0
https://www.ledn.io/borrowing
Citera
2025-05-04, 12:46
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Dumt att sälja något som kommer ha höre värde i framtiden, eller hur? Behöver man pengar är det bättre att belåna tillgången istället.

Hence den gamla klassiska jämförelsen "När var det bäst att sälja ett kvarter av Manhattan, 1920? 1950?, 1980?, 2010?, Aldrig?".
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Det är höga räntor, eftersom det inte är banker som ger ut lånen. Långivarna måste alltså låna ut redan existerande fiatpengar, inte skapa nya fiatpengar ur tomma intet och låna ut.

Se t.ex.:

https://lend.hodlhodl.com/offers/borrow?pagination%5Boffset%5D=0
https://www.ledn.io/borrowing
Gick vi inte alldeles nyss igenom detta? Du kan aldrig belåna bitcoin så som ”ett kvarter på Manhattan”, men du kan pantsätta dem.

Fastigheter på Manhattan ger dessutom hög och stabil avkastning löpande, och avkastningen tillfaller dig oavsett om fastigheten är belånad eller ej.

Helt otroligt vilket nonsens som konstant flödar från vissa skribenter här.
Senast redigerad av kebabmedpommes 2025-05-04 kl. 12:48.
Citera
2025-05-04, 13:03
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Gick vi inte alldeles nyss igenom detta? Du kan aldrig belåna bitcoin så som ”ett kvarter på Manhattan”, men du kan pantsätta dem.

Fastigheter på Manhattan ger dessutom hög och stabil avkastning löpande, och avkastningen tillfaller dig oavsett om fastigheten är belånad eller ej.

Helt otroligt vilket nonsens som konstant flödar från vissa skribenter här.

Guld, Teslaaktier och Manhattanfastigheter - precis vad bitcoin inte är.

De höga räntorna för att ta lån mot bitcoin är såklart en "stupidity tax" - mycket risk i en individ som gör något så korkat.

Svag form för trading i bitcoin idag - fortsatt kollaps ner under 95.4 nu
Citera
2025-05-04, 13:07
Medlem
Citat:

Om reglerna ändras så att du kan pantsätta dina bitcoin hos en bank som i sin tur ur tomma intet kan skapa en ny IOU på ditt bankkonto, så skulle räntorna sannolikt bli mycket lägre.
Citera
2025-05-04, 13:11
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Du fick svar av Stopp.Belagg.

Kan tillägga att idag är villkoren inte så bra då Bitcoin fortfarnde anses vara en risktillgång. Men tidigare i veckan har jag pratat om min övertygelse om att Bitcoin går mot att bli en "pristine asset", vilket isf ger andra förutsättningar att använda det som säkerhet för lån.
Citera
2025-05-04, 13:31
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Om reglerna ändras så att du kan pantsätta dina bitcoin hos en bank som i sin tur ur tomma intet kan skapa en ny IOU på ditt bankkonto, så skulle räntorna sannolikt bli mycket lägre.
Va? Hur skulle det ens gå till?

Vad skulle hindra bankerna från att helt enkelt köpa bitcoin, trycka pengar för att ta ut lån, köpa mer bitcoin, och så vidare? Eller vänta, är det detta som kallas för infinite money glitch?

Citat:
Kan tillägga att idag är villkoren inte så bra då Bitcoin fortfarnde anses vara en risktillgång. Men tidigare i veckan har jag pratat om min övertygelse om att Bitcoin går mot att bli en "pristine asset", vilket isf ger andra förutsättningar att använda det som säkerhet för lån.
Din övertygelse är enbart religiös helt utan belägg i verkligheten.
Citera
2025-05-04, 13:41
Medlem
Citat:
Va? Hur skulle det ens gå till?

Vad skulle hindra bankerna från att helt enkelt köpa bitcoin, trycka pengar för att ta ut lån, köpa mer bitcoin, och så vidare? Eller vänta, är det detta som kallas för infinite money glitch?

Banken får inte skapa pengar åt sig själv, bara åt låntagare, som du borde veta.

Men jag har aldrig påstått att fiatsystemet är hållbart, och en sådan regelförändring skulle absolut accelerera processen mot fiatvalutans försvinnande.
Citera
2025-05-04, 13:50
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Banken får inte skapa pengar åt sig själv, bara åt låntagare, som du borde veta.

Men jag har aldrig påstått att fiatsystemet är hållbart, och en sådan regelförändring skulle absolut accelerera processen mot fiatvalutans försvinnande.
Med två parter skulle det gå lika bra att göra detta.

Felet du gör är att du utgår från vanföreställningar om hur banklån fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in