2025-05-03, 18:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralRuskendrul
Men det är ju retarderat att tänka så. Om alla som gillar deras politik röstade på dem så skulle de ju klara spärren.
Vad ska du annars rösta på? Minst dåliga alternativ?

Källa på att så många gillar MED som du påstår?

Jag röstar för att få genomslag för mina frågor, jag kastar inte bort min röst (det är som sagt retarderat).
Citera
2025-05-03, 19:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Jag kan på ett sätt förstå hur du resonerar. Men betänk följande: Hur har vi ens hamnat i en situation där vi måste vara taktiska på det här sättet? Visst måste vi förhålla oss till verkligheten, men målet måste ju vara att var och en ska kunna rösta utifrån sin ideologiska övertygelse, oavsett tanke på eventuella spärrar.

Finns en massa saker som borde vara annorlunda men som inte är det. Jag förhåller mig till verkligheten.
Citera
2025-05-04, 07:47
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
Källa på att så många gillar MED som du påstår?

Jag röstar för att få genomslag för mina frågor, jag kastar inte bort min röst (det är som sagt retarderat).
Om med inte är ensamma att driva dina frågor så rösta på vad du vill då. Men det mesta de driver är de ju ensamma om. Och att rösta på något av Tidö idag är ju att kastabort sin röst eftersom de bara ljuger om politiken de vill föra.
Citera
2025-05-04, 08:32
Avslutad
Citat:
Om med inte är ensamma att driva dina frågor så rösta på vad du vill då. Men det mesta de driver är de ju ensamma om. Och att rösta på något av Tidö idag är ju att kastabort sin röst eftersom de bara ljuger om politiken de vill föra.

Trevligt att du låter mig rösta som jag vill.

Jag fokuserar främst på låga skatter och det får jag bäst med en röst på M. Insatser mot kriminalitet och lägre migration är underordnat lägre skatter men prioriterat. Varför i helv. skulle jag kasta bort min röst på MED och med det gynna (S) ..?
Citera
2025-05-04, 09:00
Medlem
Citat:
Trevligt att du låter mig rösta som jag vill.

Jag fokuserar främst på låga skatter och det får jag bäst med en röst på M. Insatser mot kriminalitet och lägre migration är underordnat lägre skatter men prioriterat. Varför i helv. skulle jag kasta bort min röst på MED och med det gynna (S) ..?
M sänker inte skatterna nämnvärt. Så om du vill ha låga skatter är det att kasta bort din röst att rösta på blåsossrna.
Citera
2025-05-04, 09:10
Avslutad
Citat:
M sänker inte skatterna nämnvärt. Så om du vill ha låga skatter är det att kasta bort din röst att rösta på blåsossrna.

Vilket alternativ är bättre? MED?
Citera
2025-05-04, 11:53
Medlem
Citat:
Vilket alternativ är bättre? MED?
Ja om det är låga skatter du vill ha. De är det enda borgerliga partiet du har att välja på.
Citera
2025-05-04, 11:55
Avslutad
Citat:
Ja om det är låga skatter du vill ha. De är det enda borgerliga partiet du har att välja på.

Jag har redan förklarat att jag inte får låga skatter med MED eftersom endast 0,2% röstar på MED.

Återstår alltså M.
Citera
2025-05-04, 14:09
Medlem
Citat:
Jag har redan förklarat att jag inte får låga skatter med MED eftersom endast 0,2% röstar på MED.

Återstår alltså M.
Snälla, 2% i senaste undersökningen.
Citera
2025-05-04, 15:01
Avslutad
Citat:
Snälla, 2% i senaste undersökningen.

Källa?
Citera
2025-05-04, 16:41
Medlem
Citat:
Källa?
https://dagensopinion.se/artikel/nytt-opinionsinstitut-siktar-in-sig-pa-sparren/
Finns en del som menar att om det var garanterat att MED kom in i riksdagen så skulle de få runt 6%
Citera
2025-05-04, 17:00
Medlem
acitups avatar
Det behövs nya människor i politiken. Inte fler karriärister som gått direkt från ungdomsförbund till riksdag utan att ha jobbat en dag i verkligheten. Sverige styrs av ett politiskt etablissemang som mest verkar bry sig om att behålla makten, inte att lösa problem.

MED består av folk som har riktiga jobb och som inte är fast i gamla partilojaliteter. De säger vad de tycker, inte vad som är strategiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in